Τοπικά

Ιωάννης Προφυλλίδης: Θεραπευτική κολύμβηση σε παιδιά με αναπηρία

 

Επί μία και πλέον δεκαετία, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Ιωάννης Προφυλλίδης, ο οποίος υπηρετεί στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς, υλοποιεί πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης σε παιδιά με αναπηρία. Ο Σερραίος εκπαιδευτικός είναι τοποθετημένος με απόσπαση στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα από το 2005 και μέσα από τη δράση του, που υλοποιείται στο κολυμβητήριο του Βόλου, έχει εξυπηρετήσει δεκάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Ιούνιο, δηλαδή όσο διαρκεί το διδακτικό έτος, ο κ. Προφυλλίδης, ο οποίος ασκεί επίσης την προπονητική (την τελευταία πενταετία προσφέρει τις υπηρεσίες του στο σωματείο «Υδάτινος Κόσμος» της Νέας Ιωνίας, ενώ παλαιότερα πέρασε από ΝΟΒΑ, ΟΕΑ/ΝΑΒ και Ο.Υ.Κ. Βόλου), μίλησε για το πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς από το 2010.
«Τα περιστατικά που χρήζουν μεγαλύτερης προσοχής, αντιμετωπίζονται εξατομικευμένα και πάντοτε με την παρουσία βοηθών. Όπως επίσης, κάποια παιδιά π.χ. με βαρύ αυτισμό δεν ακολουθούν στην πισίνα», επισήμανε ο κ. Προφυλλίδης, ο οποίος με τους υπόλοιπους μαθητές δουλεύει σε γκρουπ δέκα ατόμων το μέγιστο. «Τα τμήματα είναι ολιγομελή και το μάθημα γίνεται σε εβδομαδιαία βάση. Φέτος, μάλιστα, με την αύξηση του αριθμού των μαθητών που φοιτούν στο Ειδικό Αγριάς, υποχρεωθήκαμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε τρία γκρουπ, ενώ και η διοίκηση του ΕΑΚ Βόλου δεν μπορούσε να μας παραχωρήσει περισσότερες ημέρες τη μικρή πισίνα, λόγω του ότι το πρόγραμμα είναι ήδη «φορτωμένο» μετά την ένταξη της κολύμβησης στα μαθήματα γενικής παιδείας».
Τα οφέλη της ενασχόλησης των παιδιών με τη θεραπευτική κολύμβηση είναι αρκετά, με τον κ. Προφυλλίδη να λέει: «Ακόμη και μαθητές με εγκεφαλική παράλυση, φτάνουν στο σημείο να επιπλέουν και να κάνουν κάποιες υποτυπώδεις κινήσεις. Πάντοτε, βέβαια, αυτό έχει να κάνει με την περίπτωση που αντιμετωπίζουμε κάθε φορά σε επίπεδο κίνησης, σπαστικότητας κ.ά., αλλά όπως και να ‘χει, η αίσθηση για ένα παιδί με αναπηρία μέσα στο νερό είναι απόλυτα απελευθερωτική σε ό,τι αφορά την κίνηση του σώματός του. Ταυτόχρονα, όμως, βελτιώνεται και η ψυχολογία του παιδιού, καθώς αντιλαμβάνεται πως με την κολύμβηση μπορεί να μηδενίσει τη βαρύτητα και εκτελεί ασκήσεις που δεν θα ήταν σε θέση να φέρει σε πέρας έξω από το νερό. Έτσι ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση των μαθητών μας».
Η επαφή με το νερό δεν διακόπτεται με τη λήξη των μαθημάτων. Ο Μακεδόνας γυμναστής, που ζει στον Βόλο από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ανέφερε ότι η εκμάθηση κολύμβησης καθιστά πιο εύκολη την επίσκεψη ενός παιδιού στη θάλασσα, παρέχοντάς του την ευκαιρία να απολαύσει το μπάνιο: «Όταν κλείνουν τα σχολεία για θερινές διακοπές, δεν είναι λίγοι οι γονείς που επισκέπτονται την παραλία, αφού το δικό μας πρόγραμμα βοηθάει αρκετά».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το