Τοπικά

«Ηλεκτροσόκ» ο λογαριασμός ρεύματος για συνταξιούχο στον Βόλο

Δεν πίστευε στα μάτια της συνταξιούχος στον Βόλο, η οποία κλήθηκε να πληρώσει τέσσερις φορές πάνω απ’ ό,τι συνήθως, τον λογαριασμό ρεύματος, ο οποίος υπολογίστηκε κατ’ εκτίμηση σύμφωνα με τον πάροχο στον οποίον ήταν – άλλαξε μετά από αυτό το συμβάν – και μάλιστα για περίοδο κατά την οποία έναν μήνα έλειπε από το σπίτι της.
Σύμφωνα με την καταγγελία, η εταιρεία χρέωσε κατ’ εκτίμηση κιλοβατώρες και συγκεκριμένα τετραπλάσιες από τη μηνιαία κατανάλωση που είχε ως τώρα. Μάλιστα σε επικοινωνία με τον πάροχο η απάντηση ήταν «Αφού δεν μπήκατε να δηλώσεις εσείς την κατανάλωσή σας, θα τα βρούμε στην εκκαθάριση που θα γίνει στο τετράμηνο».
Η κόρη της συνταξιούχου που επικοινώνησε με τη «Θ» ανέφερε ότι ουδέποτε καταναλωτής δεν δηλώνει την κατανάλωσή του, καθώς αυτό είναι υποχρέωση της εταιρείας. «Η μητέρα μου κλήθηκε να πληρώσει ρεύμα, λες και έχει εργοστάσιο. Με μία σύνταξη πώς θα τα βγάλει πέρα;» διερωτάται εύλογα η συμπολίτισσα και συνεχίζει «Είναι δυνατόν να πληρώσουμε προκαταβολικά για κατανάλωση που δεν κάναμε; Είναι δυνατόν συνταξιούχος 70 ετών να κοιτάζει τον μετρητή του ρολογιού και να μπαίνει στην εφαρμογή My app για να δηλώνει τις κιλοβατώρες;» διερωτάται γεμάτη αγανάκτηση η γυναίκα και συνεχίζει: «Χρέωσαν τετραπλάσιες κιλοβατώρες σε μία συνταξιούχο που έλειπε τον έναν από τους δύο μήνες. Είναι δυνατόν; Μήπως νόμιζαν ότι δε θα το αντιλαμβανόμασταν; Κάθε μήνα είναι χρεωμένη 160 κιλοβατώρες και ξαφνικά χρεώνεις 1.000 κιλοβατώρες; Αίσχος. Και καλείς την γυναίκα να πληρώσει 500 ευρώ για διάστημα που δεν ήταν στο σπίτι; Από πού βγήκαν αυτές οι μετρήσεις;».
Η συμπολίτισσα δεν μπορούσε να πιστέψει στα μάτια της βλέποντας τον λογαριασμό, ενώ άφησε αιχμές και για τις πρακτικές των εταιρειών, αναφέροντας ότι «Μήπως «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς για να παίρνουν και «φουσκωμένη» κρατική επιδότηση που δήθεν προορίζεται για την ελάφρυνση των νοικοκυριών;».
Να σημειωθεί ότι η γυναίκα άλλαξε πάροχο και πλέον περιμένει να της γίνει η εκκαθάριση για να πάει στη νέα εταιρεία, αγανακτισμένη από αυτή την αντιμετώπιση. «Δηλαδή οι εταιρείες χρεώνουν όσο θέλουν κι αν το πάρεις χαμπάρι καλώς… Αν όχι; Τι γίνεται; Και γιατί να μην χρεώνουν κατ’ εκτίμηση κιλοβατώρες πιο λίγες και χρεώνουν περισσότερες;» διερωτάται η συμπολίτισσα.

Ένωση Καταναλωτών
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου – Θεσσαλίας Αλέκος Κουτσελίνης, ανέφερε ότι «Είχαμε καταγγελίες για λογαριασμούς για φυσικό αέριο, ενώ λίγες είναι οι καταγγελίες για ρεύμα. Είναι απαράδεκτο να ζητούνε από τους καταναλωτές της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου να προκαταβάλουν χρήματα για κιλοβατώρες που δεν έχουν καταναλώσει, χρηματοδοτώντας έτσι έμμεσα τα υπερκέρδη αυτών των εταιρειών».
Ο κ. Κουτσελίνης ανέφερε ότι παρατηρούνται πολλά αντίστοιχα φαινόμενα στους καταναλωτές φυσικού αερίου, να βγαίνουν ενδείξεις που δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές, με τον ίδιο να συμβουλεύει τους καταναλωτές σε τέτοιες περιπτώσεις να πηγαίνουν στην εταιρεία και να ζητάνε την έκδοση νέου τιμολογίου με την πραγματική μέτρηση από την καταμέτρηση.
Ο πρόεδρος διευκρίνισε ότι τις καταμετρήσεις για το ρεύμα τις κάνει ο ΔΕΔΔΗΕ και για το φυσικό αέριο ανεξάρτητη εταιρεία που δίνει τις μονάδες καταμέτρησης στους παρόχους. «Υπάρχουν περιπτώσεις που γίνανε λάθος μετρήσεις ή και καθόλου μετρήσεις ή περιπτώσεις που εταιρείες δεν έλαβαν υπόψιν τους τις μετρήσεις» τόνισε και πρόσθεσε «Ο κόσμος σε κάθε περίπτωση, δεν έχει χρήματα να πληρώνει προκαταβολικά. Τόσο για το ρεύμα όσο και για το φυσικό αέριο, έχουμε κάνει παρεμβάσεις στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και μπορούν και οι ίδιοι οι καταναλωτές να απευθύνονται στην ΡΑΕ για όποιο παρόμοιο θέμα ανακύπτει».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το