Τοπικά

Έτοιμο να σαλπάρει το υποβρύχιο μαθητών του Γυμνασίου Πτελεού “Θ”

Η προσαρμογή όλου του συστήματος - κινητήρες, προπέλες, καλώδια, πλαίσια στήριξης - πάνω στον σκελετό του Hydrobot, ήταν μια διαδικασία που υποχρέωσε τους μαθητές σε ακριβείς χειρισμούς
Η προσαρμογή όλου του συστήματος – κινητήρες, προπέλες, καλώδια, πλαίσια στήριξης – πάνω στον σκελετό του Hydrobot, ήταν μια διαδικασία που υποχρέωσε τους μαθητές σε ακριβείς χειρισμούς

Ολοκληρώθηκε το δεύτερο και το τρίτο στάδιο της κατασκευής του υποβρύχιου όχηµατος Hydrobot από τους μαθητές του Γραμματίκειου Γυμνασίου Πτελεού, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Hydrobots σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου. Πρόκειται για το πρωτότυπο πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής και πλέον το όχημα Hydrobot είναι έτοιμο να κλείσει τις μπουκαπόρτες του και να καταδυθεί σε ένα ταξίδι μάθησης, απόκτησης εμπειριών, αλλά και διασκέδασης!

Το πρόγραμμα Hydrobots είναι ένα διεθνές project που απευθύνεται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Hydrobot ανήκει στην κατηγορία των κινουμένων ρομποτικών συστημάτων ROV (remotely operated vehicle – τηλεκατευθυνόμενου οχήματος) που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν σε φυσικό περιβάλλον και πραγματοποιούν μετρήσεις, χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες τους.

Το Hydrobot είναι βασισμένο στο πρωτότυπο πρόγραμμα θαλάσσιας Ρομποτικής SeaPerch, το οποίο αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ από το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).

Στο δεύτερο στάδιο έγινε η στεγανοποίηση των κινητήρων του υποβρυχίου, χρησιμοποιώντας αδιάβροχες ταινίες με τις οποίες καλύφτηκαν οι μηχανές. Παράλληλα, για τη μέγιστη δυνατή στεγανότητα που χρειάζεται το μηχάνημα σε μεγαλύτερο βάθος, τοποθετήθηκαν οι κινητήρες μέσα σε πλαστικά πλαίσια που περιείχαν λιωμένο κερί ώστε να επιτευχθεί η αδιαβροχοποίησή τους.

Ολοκληρώθηκε το δεύτερο και το τρίτο στάδιο της κατασκευής του υποβρύχιου όχηµατος Hydrobot από τους μαθητές του Γραμματίκειου Γυμνασίου Πτελεού
Ολοκληρώθηκε το δεύτερο και το τρίτο στάδιο της κατασκευής του υποβρύχιου όχηµατος Hydrobot από τους μαθητές του Γραμματίκειου Γυμνασίου Πτελεού

Η επόμενη διαδικασία αφορούσε στην ενσωμάτωση των τριών προπελών πάνω στους αντίστοιχους κινητήρες. Επιτεύχθηκε με ισχυρή αδιάβροχη κόλλα δυο μερών ώστε η απόδοσή τους να μην επηρεαστεί από το υγρό περιβάλλον στο οποίο προορίζονται να δουλέψουν ανελλιπώς.

Έως την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου που αφορούσε στο σύστημα της προώθησης (κινητήρες και προπέλες), παράλληλα με την κατασκευή, γίνονταν και αναφορά στο αντίστοιχο μάθημα της Χημείας, για τις χημικές ενώσεις και αντιδράσεις που πήραν μέρος κατά τη διαδικασία της στεγανοποίησης. Η προσοχή που απαιτούσε αυτό το στάδιο, το πιο κρίσιμο απ’ ό,τι αποδείχτηκε τελικά, δοκίμασε την υπομονή και τους λεπτούς χειρισμούς των επίδοξων «ναυπηγών».

Στο τρίτο στάδιο, έπρεπε να γίνουν οι συνδέσεις των καλωδίων της τροφοδοσίας (μπαταρίας) με τους κινητήρες και να συναρμολογηθεί το τηλεχειριστήριο με τους τέσσερις διακόπτες που θα κατευθύνουν το μικρό ρομπότ μέσα στο νερό, τόσο σε οριζόντια πορεία, όσο και σε κατακόρυφη. Η επιδεξιότητα χεριών και δακτύλων των μαθητών, επέτρεψε την απόλυτη επιτυχημένη συγκόλληση τόσων πολλών μικροεπαφών πάνω στους διακόπτες.

Αναφορές σε ηλεκτρικά κυκλώματα, επαφές τάσεις και εντάσεις, εντάχθηκαν σε μαθήματα Φυσικής βρίσκοντας εφαρμογή στην αντίστοιχη ύλη που διδάσκεται.

Στο τελικό στάδιο, που με ενθουσιασμό περίμεναν όλοι και ήταν επιτυχές έδωσε την τελική μορφή στην κατασκευή τους. Η προσαρμογή όλου του συστήματος – κινητήρες, προπέλες, καλώδια, πλαίσια στήριξης – πάνω στον σκελετό του Hydrobot, ήταν μια διαδικασία που υποχρέωσε τους μαθητές σε ακριβείς χειρισμούς και επανελέγχους για τη σωστή προσαρμογή και το «δέσιμο» όλων των εξαρτημάτων του ρομπότ.

Δοκιμές των κινητήρων εκτός νερού επιτυχημένες, με διαφορετικά φορτία ρεύματος, τηλεχειριστήριο σε πλήρη λειτουργία κάτω από συνεχή παρακολούθηση και καταπόνηση, προμηνύουν την απόλυτη επιτυχία και μέσα στο νερό, που είναι και το τελικό στάδιο της δράσης.

Τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι πρώτες δοκιμαστικές «βυθίσεις» σε περιβάλλον γλυκού νερού και θα ακολουθήσουν «βουτιές» σε βαθιά αλμυρά νερά!

Στο Hydrobot χρησιμοποιώντας απλά υλικά και εργαλεία, θα έχουν ευκαιρία να εξερευνήσουν το υδάτινο περιβάλλον της περιοχής και μελλοντικά να πάρουν μετρήσεις.

Με την ολοκλήρωση της βασικής έκδοσης οι μαθητές του Γυμνασίου Πτελεού μπορούν εύκολα να επεκτείνουν το όχημά τους προσθέτοντας αδιάβροχες κάμερες, αισθητήρες, φώτα και άλλα συστήματα, τα οποία προσδίδουν στο Hydrobot επιπλέον δυνατότητες ώστε να μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή βίντεο!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το