Άρθρα

Διαπαιδαγώγηση της νεολαίας ή αντιδραστικές εξεγέρσεις;

Του Γιώργου Ινεπολόγλου, φυσικού

Νέα Ιωνία καταμεσής της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Τρόμος και υποταγή. Ο παρτσακλός προσπαθεί να επιβάλει το κούρεμα στους μαθητές με τους βίαιους τρόπους της χούντας. Με το κακό του πόδι κλωτσάει την πόρτα της τάξης και κατευθύνεται με άλματα στο πρώτο θρανίο που βρίσκει. Προσπαθεί να πιάσει τον μαθητή από τα μαλλιά αλλά δεν μπορεί, για να τον αναγκάσει να πάει για κούρεμα «αυθωρεί και παραχρήμα». Δεν σεβάστηκε ούτε το μάθημα, ούτε τον καθηγητή, τον καλό μας κ. Ζήνδρο, που προσπαθούσε εκείνη την στιγμή να μας μάθει την φράση που ανέφερα παραπάνω. Για όσους αναρωτιούνται ακόμη για την σημασία της φράσης, το εξηγώ στην σημερινή αργκό. Σημαίνει «Ατάκα και επί τόπου». Φυσικά δεν είναι μόνο αυτή η φράση που θυμάμαι από τον καλό καθηγητή μας. Η μορφή του είναι ζωντανή στις μνήμες όλων των συμμαθητών μας και ο κάθε ένας από εμάς μόνο καλά λόγια έχει να πει γι αυτόν. Δυστυχώς μας άφησε νωρίς. Όσο για τον παρτσακλό μη προσπαθείστε να ρωτήσετε κανέναν από εμάς. Ούτε ψύλλος στον κόρφο μας. Και όμως αυτός ο κατ’ επίφαση άνθρωπος, προσπαθούσε να συμμορφώσει την νεολαία. Κατ’ αυτόν έπρεπε η νεολαία να είναι «εν χρω κεκαρμένοι» δηλαδή κουρεμένοι γουλί. Και μη ρωτάτε πως μου ήρθαν αυτές οι φράσεις στα αρχαία ελληνικά. Είναι πολλά αυτά που θυμόμαστε από τα Αρχαία Ελληνικά παρόλο που ακολουθήσαμε θετικές επιστήμες. Με τρόπους δημοκρατικούς, ευγενέστατος, έδινε σημασία στον μαθητή χωρίς ρατσιστικούς διαχωρισμούς και αντιπαιδαγωγικές μεθόδους. Ας είναι καλά εκεί που βρίσκεται ο κ. Ζήνδρος.

Αυτή η αναφορά είναι ένα μικρό μνημόσυνο για εκείνον. Δυστυχώς, από τον παρτσακλό δεν θυμάμαι τίποτα από την διδασκαλία του, παρ’ όλο που τον είχα «καθηγητή» για κάποια χρόνια. Το αποτέλεσμα των μεθόδων του φάνηκε μόλις φύγαμε από το σχολείο. Αυτός ο «καθηγητής» δημιούργησε στους μαθητές, από αντίδραση, την μόδα για το μακρύ μαλλί, το τσιγάρο, τα αντιδραστικά συνθήματα στους τοίχους, γεγιέδικη εμφάνιση, ξενύχτι και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ο μαθητής που δέχθηκε την επίθεση του παρτσακλού έφυγε και επέστρεψε την επόμενη μέρα χωρίς να κουρευτεί. Το μαλλί του πριν την επίθεση είχε μήκος ένα εκατοστό. Τόσο είχε και την επόμενη μέρα. Και ο γελοίος «καθηγητής» τον είπε μπράβο για το κούρεμά του . . . . Η συνέχεια δική σας.

Δυστυχώς οι παραπάνω μέθοδοι ακολουθούνται και από την σημερινή κυβέρνηση, με τις παραλλαγές που επιβάλλουν οι σημερινές συνθήκες, γιατί οι εξόριστοι προύχοντες που έτρωγαν σε διπλά συσσίτια δεν τα έζησαν αυτά από κοντά. Ο εκφοβισμός και ο βιασμός της προσωπικότητας της νεολαίας μας, δεν αρμόζουν σε μία ανεπτυγμένη κοινωνία. Η εκπαίδευση δεν γίνεται ούτε με το ζόρι ούτε με τα χρήματα των φτωχών. Γίνεται με συναίνεση, με δημοκρατικές μεθόδους και με συμμετοχή. Ούτε η αστυνομοκρατία αλλά ούτε και η στρατοκρατία πέτυχαν ποτέ την μόρφωση του πληθυσμού. Δεν πέτυχαν ούτε και την ηρεμία της κοινωνίας. Οι εξεγέρσεις, τα συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και οι καταστροφές από τις εκάστοτε οδομαχίες δεν θα λείψουν ποτέ εφ’ όσον υπάρχει βίαιη καταστολή της διαμαρτυρίας. Ένας νέος Αλέξης ή Παύλος ή Βασίλης κλπ. θα αποτελέσει προσωρινό φρένο στα αδηφάγα σχέδιά τους. Δεν τους νοιάζει και πολύ. Οι υπεύθυνοι ανακυκλώνονται μέσα από τους μηχανισμούς τους. Ο μύλος τους αλέθει και ξαναστήνει τους νέους γενίτσαρους της κοινωνίας. Το σκηνικό επαναλαμβάνεται χρόνια τώρα. Όμως την τύχη της εξαφάνισης, του υπουργού Κοντογιανόπουλου (γνωστός από τη δολοφονία Τεμπονέρα), θα ακολουθήσουν πάλι, όσοι προσπαθούν να επιβάλουν τον ανήθικο νόμο αστυνόμευσης της ζωής των Ελλήνων.

Η μαφία και το έγκλημα βρίσκονται σε έξαρση. Μία κουρασμένη αστυνομία από την άσκοπη παρουσία της σε εκδηλώσεις της νεολαίας, δεν μπορεί να αφοσιωθεί σε εξιχνίαση εγκλημάτων. Καταστολή δεν χρειάζονται τα συλλαλητήρια αλλά το κοινό έγκλημα που δυστυχώς θεριεύει σε βάρος της κοινωνίας. Το αν φορούν μάσκα δέκα εκατομμύρια Έλληνες έπρεπε να ήταν αποτέλεσμα σωστής εκπαίδευσης και όχι αστυνομικής φρούρησης. Αλλά τι ψάχνω να βρω. Όπως διέλυσαν το εθνικό σύστημα υγείας και τώρα ξεδιάντροπα λένε ότι είναι απαρχαιωμένο, έτσι διαλύουν και την δημόσια εκπαίδευση. Η επόμενη κυβέρνηση (γιατί από αυτή δεν περιμένω τίποτα) θα έχει πολύ δουλειά για να επαναφέρει τα στοιχειώδη . . .

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το