Τοπικά

Δεν θα γίνει Πέραμα το λιμάνι του Βόλου

Καμία σχέση με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος δεν θα έχει η ανάπτυξη δραστηριοτήτων συντήρησης και επισκευής σκαφών στο λιμάνι του Βόλου, επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα (ΟΛΒ) Θρ. Σταυριδόπουλος, αναφορικά με το ζήτημα που έχει εγερθεί από τον πρώην αντιδήμαρχο Βόλου κ. Π. Μαρκάκη.

Μιλώντας χθες στη «Θ» ο κ. Σταυριδόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων πως «δεν είναι θέμα ίδρυσης ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, αλλά επισκευαστικών δραστηριοτήτων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ πρόσθεσε πως «αυτό είναι και αίτημα όλων των ναυπηγοεπισκευαστών της περιοχής. Δεν θέλουμε, ούτε επιζητούμε να κάνουμε ζώνη του Περάματος στο λιμάνι, ούτε ναυπηγείο με δεξαμενή. Άλλο αυτό και άλλο οι επισκευαστικές δραστηριότητες για μικρά σκάφη, επισκευή μηχανών κ.ο.κ. Θα εκμεταλλευτούμε το ότι ο Παγασητικός είναι ασφαλής κόλπος και οι εργασίες θα είναι συγκεκριμένες και αδειοδοτημένες. Αυτά που λέγονται περί ζώνης, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα», κατέληξε ο κ. Σταυριδόπουλος.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΒ, το λιμάνι του Βόλου προσφέρεται για να εκτελούνται μικροεπισκευές και συντηρήσεις στα πλοία και θα μπορούσαν να εκτελούνται περιορισμένες εργασίες ναυπηγοεπισκευών, εφόσον βέβαια οριστεί ο κατάλληλος χώρος, που θα τελεί υπό την εποπτεία του ΟΛΒ και τον έλεγχο του Κεντρικού Λιμεναρχείου.
Ωστόσο το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο από τα έτη 2009-2011 δεν επιτρέπει την ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων στον Βόλο. Ο ΟΛΒ έχει αιτηθεί την τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου από το υπουργείο Ναυτιλίας και στόχος είναι η αύξηση της απασχόλησης, για να μην πηγαίνουν τα πλοία για επισκευές στην Τουρκία ή την Κροατία.
Το πενταετές εξάλλου αναπτυξιακό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου προβλέπει την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και εργασίες συντήρησης.
Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2015 είχε τεθεί αίτημα από τους βιοτέχνες μεταλλικών κατασκευών, της λειτουργίας μικρής ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας στο λιμάνι του Βόλου.
Εξάλλου και παλαιότερα, όπως είναι γνωστό, γίνονταν εργασίες συντήρησης και επισκευής σκαφών στο λιμάνι, οι οποίες ωστόσο απαγορεύτηκαν για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, υγιεινής και ασφάλειας.

Στα συνεργεία που εργάζονταν παλαιότερα στις επισκευές σκαφών απασχολούνταν σε μόνιμη βάση 30 τεχνίτες και εποχικά μέχρι και 100…
Οι εργασίες απαγορεύτηκαν και έτσι τα σκάφη αναγκάζονται πλέον να αποπλέουν για άλλα λιμάνια, προκειμένου να κάνουν εργασίες επισκευών και συντήρησης. Η μη διενέργεια επισκευών μικρής κλίμακας, πλήττει και άλλους κλάδους, όπως τους προμηθευτές, αλλά και τον τουρισμό, αφού κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στον Βόλο τα πληρώματα των σκαφών υπό επισκευή θα έμεναν σε ξενοδοχεία, θα έτρωγαν και θα διασκέδαζαν. Ετησίως ο τζίρος από τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες ξεπερνούσε παλαιότερα τα έξι εκατομμύρια ευρώ…
Η πάλαι ποτέ Λιμενική Επιτροπή, που είχε απαγορεύσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, είχε προκρίνει το λιμάνι του Βόλου ως τουριστικό.
Υπέρ της λειτουργίας ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων τάσσονται και οι ναυπηγοεπισκευαστές του Βόλου, όπως τόνισαν σε σχετική επιστολή-απάντηση στον κ. Μαρκάκη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το