Τοπικά

Χρήστος Τριαντόπουλος: «Το προσωπικό μου στοίχημα, η ταχύτητα στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων»

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο νέος υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και πρώτος σε ψήφους βουλευτής Μαγνησίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, «ξεδιπλώνει» τον προγραμματισμό των νέων αρμοδιοτήτων του.

Αναφέρεται στις βασικές προτεραιότητες που θέτει, όπως η διάρθρωση της νέας Γενικής Γραμματείας, η εκπόνηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας «Κρατική Αρωγή 2.0» και η ψηφιοποίηση όλων των σχετικών διαδικασιών αυτοψιών, ελέγχων και διασταυρώσεων, αλλά και στη φιλοσοφία της κυβερνητικής πολιτικής για την προώθηση αναπτυξιακών προγραμμάτων σε περιοχές που πλήττονται από μεγάλες φυσικές καταστροφές.
Κλείνοντας, τονίζει ότι η Μαγνησία, αποτελεί τη μόνιμη έγνοια του κι από τη θέση του υφυπουργού, αλλά και του βουλευτή μετά τη στήριξη των πολιτών, θα συνεχίζει να εργάζεται όπως έκανε και την προηγούμενη τετραετία, καλύπτοντας σταδιακά, όπως επισημαίνει, την υστέρηση που υπήρχε τόσο σε σχέση με τις προοπτικές της περιοχής μας όσο και σε σχέση με άλλες περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο πρωθυπουργός σας εμπιστεύτηκε από τη θέση του υφυπουργού ένα κομβικό υπουργείο, της Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Ποιο είναι το πεδίο αρμοδιοτήτων και δράσης σας σε αυτό το κρίσιμο πόστο;
Η εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, για τη συμμετοχή στην Κυβέρνηση και κατά τη δεύτερη τετραετία αποτελεί ιδιαίτερα μεγάλη τιμή, αλλά ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη. Ευθύνη για να υλοποιήσουμε και να εφαρμόσουμε την κυβερνητική πολιτική σε ένα σχετικά νέο υπουργείο, σε ένα κρίσιμο πεδίο, αυτό της κλιματικής κρίσης και της πολιτικής προστασίας.
Ευθύνη που αποτυπώνεται σε ένα πολυδιάστατο και εντατικό έργο που προχωρά υπό τον υπουργό, Βασίλη Κικίλια, και σε συνεργασία με τον υφυπουργό, Ευάγγελο Τουρνά, αλλά και τον γενικό γραμματέα, Βασίλη Παπαγεωργίου.
Ένα έργο με έντονη δράση και παρουσία δίπλα στον πολίτη, δίνοντας έμφαση – κατά την τρέχουσα φάση – στην αντιπυρική περίοδο, αλλά και σε κάθε πτυχή της πολιτικής προστασίας. Ένα έργο, όμως, που περιλαμβάνει και εντατικές διεργασίες συγκρότησης, διάρθρωσης και διοικητής προεργασίας, ώστε το νέο υπουργείο να ανταποκριθεί σε όλο το εύρος των αρμοδιοτήτων του. Και αυτό διότι πέραν της πολιτικής προστασίας, οι άλλες δύο διαστάσεις είναι η κλιματική κρίση και η κρατική αρωγή.
Το τελευταίο πεδίο είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη, μετά από την απόφαση και ανάθεση του πρωθυπουργού.
Πρόκειται για το πεδίο της αποκατάστασης μετά από φυσικές καταστροφές και της κρατικής αρωγής, το οποίο και είναι το βασικό πεδίο των αρμοδιοτήτων που μου έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός και ο υπουργός.
Ουσιαστικά, το πλαίσιο κρατικής αρωγής, του οποίου είχα την ευθύνη συντονισμού ως υφυπουργός στον πρωθυπουργό κατά την προηγούμενη περίοδο, τώρα αποκτά μόνιμη υπηρεσιακή υπόσταση και δομή μέσα στο κυβερνητικό σχήμα, καθώς δημιουργείται και η γενική γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής.
Έτσι, μία μεταρρύθμιση που ξεκίνησε κατά την πρώτη τετραετία της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, συνεχίζεται αποκτώντας στέρεες βάσεις και δομές.

Οπότε και από τον νέο ρόλο σας κινείστε σε γνώριμα πεδία και στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ένα από τα υπουργεία που επισκέφθηκε πρώτα ο πρωθυπουργός. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
Στο πεδίο της αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές και της κρατικής αρωγής ο βασικός μας στόχος είναι να ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση που ξεκίνησε την προηγούμενη τετραετία, ώστε να ανταποκρίνεται το κράτος στις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η κλιματική κρίση.
Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε θέσει μια σειρά από βασικές προτεραιότητες.
Η πρώτη είναι η διάρθρωση της νέας γενικής γραμματείας, αντιμετωπίζοντας τον δομικό και διαχρονικό κατακερματισμό σχημάτων για την αποζημίωση των πληγέντων μετά από μία φυσική καταστροφή.
Μέχρι τώρα εμπλέκονταν πέντε υπουργεία.
Τώρα ενοποιούνται υπηρεσίες και αρμοδιότητες σε ένα υπουργείο, με στόχους τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ορθολογική διαχείριση των δημοσίων πόρων και τη διασφάλιση της γρήγορης, δίκαιης και άμεσης αποζημίωσης των πληγέντων.
Η δεύτερη προτεραιότητα είναι η εκπόνηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας «Κρατική Αρωγή 2.0».
Μια πρωτοβουλία που θα περιλαμβάνει ένα νέο σχήμα για τη στεγαστική συνδρομή και την αποζημίωση της οικοσκευής και την προσαρμογή του σχήματος της κρατικής αρωγής προς επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις στα νέα δεδομένα.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός ενιαίου πλαισίου που θα εξασφαλίζει ότι το κράτος θα είναι δίπλα στον πολίτη που πλήττεται από φυσική καταστροφή σε κάθε διάσταση των αρνητικών συνεπειών.
Και, βέβαια, η τρίτη προτεραιότητα είναι η περαιτέρω ψηφιοποίηση όλων των σχετικών διαδικασιών αυτοψιών, ελέγχων και διασταυρώσεων, διευκολύνοντας τη διαδικασία εκτιμήσεων και παροχής πρώτης αρωγής στις περιπτώσεις των πληττόμενων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, σε συνεργασία με τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να προχωρά άμεσα και δίκαια η διαδικασία στήριξης.

Έχετε δηλώσει ότι η κλιματική κρίση είναι κοινό πρόβλημα και αυτό σημαίνει κοινές δράσεις. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για να το επιτύχετε, με δεδομένο ότι όπως έχετε πει θα πρέπει να υπάρξει στήριξη και σε επίπεδο ΕΕ;
Η κλιματική κρίση αποτελεί τη νέα, δυσμενή, πραγματικότητα για όλους μας, για όλα τα κράτη, για όλη την υφήλιο.
Ναι, είναι ένα κοινό πρόβλημα, το οποίο και επιβάλει μια κοινή αντιμετώπιση.
Για αυτό και η Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη αποτελεί από την πρώτη στιγμή από τους πρωτοπόρους σε πράσινες δράσεις, προτάσεις και παρεμβάσεις για την προώθηση της αντιμετώπισης δυσμενών επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης.
Και, φυσικά, κινούμαστε εμπροσθοβαρώς σε κάθε διάσταση σε εθνικό επίπεδο.
Την ίδια προσέγγιση έχουμε και στο σκέλος της αποκατάστασης από τις δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.
Αποκατάσταση και αρωγή που επωμίζεται, κατά κύριο λόγο, ο εθνικός κρατικός προϋπολογισμός.
Οι πόροι, ειδικότερα, προέρχονται από το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, καθώς οι πόροι από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης καλύπτουν πάρα πολύ μικρό μερίδιο.
Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρω ότι η συνολική δημοσιονομική επίπτωση από τη διαχείριση της θεομηνίας «Ιανός» ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ οι στήριξη από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν μόλις κάτι περισσότερο από 20 εκατ. ευρώ.
Μεγάλη η απόκλιση.
Μία απόκλιση που την έχουμε καταδείξει όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Και την επόμενη περίοδο θα συνεχίσουμε, και υπό τον υπουργό, τις παρεμβάσεις προς διευθέτηση της εν λόγω απόκλισης, στο πλαίσιο και της επόμενης προγραμματικής περιόδου για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στη δημοσιονομική επίπτωση που αναφέρετε είναι και τα αναπτυξιακά προγράμματα που προωθείτε σε περιοχές που έχουν χτυπηθεί σημαντικά από φυσικές καταστροφές, όπως η Βόρεια Εύβοια, οι περιοχές του «Ιανού» κλπ;
Η δημοσιονομική επίπτωση της αποκατάστασης και της κρατικής αρωγής δεν συμπεριλαμβάνει και τις παρεμβάσεις της «επόμενης ημέρας» για την ανάπτυξη των περιοχών που επλήγησαν από μεγάλες φυσικές καταστροφές.
Ξέρετε, στη φιλοσοφία της κυβερνητικής μας πολιτικής είναι και η προώθηση αναπτυξιακών προγραμμάτων σε περιοχές που πλήττονται από μεγάλες φυσικές καταστροφές.
Τέτοια προγράμματα υλοποιούνται στην περίπτωση της Βόρειας Εύβοιας, προωθούνται στην περίπτωση της Καρδίτσας και της Ηλείας με έμφαση στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά και σχεδιάζονται, όπως σε σεισμόπληκτες περιοχές, αλλά και για άλλες περιοχές που «χτυπήθηκαν» από τη θεομηνία «Ιανός».
Μάλιστα, ένα τέτοιο πρόγραμμα αφορά και την περιοχή του Αλμυρού.
Ήδη το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών έχει ξεκινήσει την εκπόνηση της μελέτης για το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Αλμυρού, με κάποια πρώτα σημεία να είναι έτοιμα, αλλά υπάρχουν αρκετά να γίνουν.
Και, φυσικά, το εγχείρημα περιλαμβάνει διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς μέχρι να διαμορφωθεί κάτι ολοκληρωμένο προς αξιοποίηση.
Συνεπώς, η προσέγγιση της Κυβέρνησης ως προς την κρατική αρωγή παραμένει ολιστική: στήριξη, αποκατάσταση και ανάπτυξη.

Ποιο είναι το προσωπικό στοίχημα που έχετε θέσει από τη νέα θέση ευθύνης που έχετε αναλάβει;
Όπως και σε κάθε θέση ευθύνης που έχω αναλάβει μέχρι τώρα, το μέλημά μου είναι να εργαστώ με όλες μου τις δυνάμεις για να υλοποιηθεί η πολιτική της Κυβέρνησης προς όφελος της κοινωνίας μας και της πατρίδας μας.
Και σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο, αναλογιζόμενοι τις διαρθρωτικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν, το προσωπικό μου στοίχημα είναι η ταχύτητα ως προς την υλοποίηση όλων των συστατικών της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που συνεχίζουμε και δυναμώνουμε.
Μεταρρυθμιστική ταχύτητα, χωρίς καμία έκπτωση ως προς την ποιότητα και τα προβλεπόμενα, για να καταφέρουμε να διαμορφώσουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προς όφελος του πολίτη και των τοπικών κοινωνιών που βρίσκονται σε δύσκολη θέση μετά από μια φυσική καταστροφή. Ταχύτητα, δηλαδή, για να εξασφαλίσουμε απτά αποτελέσματα για την κοινωνία. Συνεπώς, δουλειά, δουλειά και πάλι δουλειά.

Πλέον, όμως, είστε και βουλευτής στη Μαγνησία και μάλιστα έχοντας τη στήριξη ενός σημαντικού μέρους της κοινωνίας, μιας και εκλεχθήκατε πρώτος βουλευτής με 21.500 ψήφους. Πώς θα τα συνδυάσατε και τα δυο;
Η στήριξη των συμπατριωτών μου από τη Μαγνησία στις τελευταίες εκλογές ήταν σημαντική και ιδιαίτερα τιμητική.
Είναι, βέβαια, και πολύ μεγάλη ευθύνη, στην οποία εργάζομαι για να ανταποκριθώ με όλες μου τις δυνάμεις.
Άλλωστε, η Μαγνησία, ο τόπος μου, αποτελεί τη μόνιμη έγνοια μου.
Ήταν μόνιμη έγνοια μου κατά την πρώτη τετραετία. Είναι και τώρα.
Και θα είναι.
Όπως, λοιπόν, αρμονικά συνδύαζα τα κυβερνητικά καθήκοντα κατά την προηγούμενη περίοδο με τα θέματα που αφορούσαν τη Μαγνησία, έτσι θα κάνω και τώρα.
Έγιναν πολλά στη Μαγνησία τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, καλύπτοντας σταδιακά την υστέρηση που υπήρχε τόσο σε σχέση με τις προοπτικές της περιοχής μας, όσο και σε σχέση με άλλες περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας.
Έγιναν πολλά και την επόμενη περίοδο θα κάνουμε ακόμα περισσότερα, σε συνεργασία με όλους και προς οφελών όλων.
Και συνεχίζουμε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το