Τοπικά

Αντιδρά ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας στη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό 

Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας αναφέρει ότι αιφνιδιάστηκε όταν πληροφορήθηκε από δημοσίευμα – και όχι από επίσημο φορέα- την πιθανότητα μετατροπής του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό σχολείο. Και αυτό, ενώ στο προηγούμενο διάστημα είχε αποφανθεί αρνητικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μην υποβάλλοντας αίτηση στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος του υπουργείου Παιδείας. Η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης θα σήμαινε ουσιαστικά κατάργηση του υπάρχοντος σχολείου.

Όπως αναφέρει ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών, το νέο Πειραματικό σχολείο θα δέχεται μαθητές από ολόκληρη την περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας μετά από κλήρωση. Δεν θα εξυπηρετεί πλέον τους μαθητές της περιοχής, όπως σήμερα, πολλοί από τους οποίους θα απορροφηθούν αναγκαστικά από άλλα σχολεία, ίσως αρκετά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Όσοι μαθητές ενταχθούν στο μαθητικό δυναμικό του νέου Πειραματικού σχολείου-μετά από αίτησή τους και κλήρωση – θα είναι έτοιμοι να δοκιμαστούν σε νέα προγράμματα και δράσεις, σε διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας και με συνεχή αξιολόγηση, ώστε να εξαχθούν τα αναγκαία μετρήσιμα συμπεράσματα. Στο πλαίσιο ενός τέτοιου σχολείου είναι φυσικό να αποδυναμώνεται η στελέχωση της Ειδικής Αγωγής ή και να καταργείται.
Συνεχείς αλλαγές θα υπάρχουν και στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου. Η απουσία σταθερότητας εξαιτίας της διαρκούς εναλλαγής των καθηγητών θα δημιουργούσε συνθήκες ανασφάλειας στους μαθητές και τις οικογένειές τους και δεν θα εξασφάλιζε τα επιθυμητά θετικά αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία.

Το 1ο Γυμνάσιο ιδρύθηκε στον «Προσφυγικό Συνοικισμό». Συνδέεται στενά με την ιστορία της Νέας Ιωνίας και υπηρετεί πάνω από μισό αιώνα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της. Η κατάργησή του επομένως στερεί από τους κατοίκους ένα σχολείο εναρμονισμένο πλήρως με την παράδοση και τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας δεν διαφωνεί με την ίδρυση εξαρχής ενός σχολείου, ως Πειραματικού. Ένα τέτοιο σχολείο θα λειτουργούσε σε νέο χώρο, με τις κατάλληλες υποδομές και τον απαραίτητο εξοπλισμό και θα εξυπηρετούσε επαρκώς τις ανάγκες μαθητών από όλο την περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας. Δεν συναινεί, όμως, στη δημιουργία Πειραματικού στον χώρο του συγκεκριμένου συγκροτήματος, επειδή αυτό συνεπάγεται αποκλεισμό των περισσότερων μαθητών της περιοχής και πιεστικές συνθήκες διδασκαλίας στο υπάρχον ήδη απαιτητικό πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου.

Επίσης, δεν ωφελεί η δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου, χωρίς να έχει προηγηθεί ο αναγκαίος διάλογος που θα εξασφάλιζε τη συναίνεση των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να υπηρετήσουν τους στόχους του.
Τέλος, αυτή η αιφνιδιαστική πρόταση υπό τις παρούσες δύσκολες συνθήκες, που διανύει η εκπαίδευση, αποδεικνύεται άκαιρη και εκ των προτέρων υπονομεύει κάθε παιδαγωγικό και μαθησιακό στόχο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το