Τοπικά

Αναζητώντας χαρισματικά παιδιά στο σχολείο – Πρόγραμμα με ξένους εκπαιδευτικούς στο 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο πλαίσιο Εράσμους που αναζητά, εντοπίζει και αξιοποιεί τα χαρισματικά παιδιά υλοποιείται στο 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας το οποίο αυτές τις μέρες φιλοξενεί δεκαπέντε εκπαιδευτικούς από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Εσθονία, την Ισπανία και την Τουρκία.
Μέσα από δράσεις και project οι Έλληνες και ξένοι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν απόψεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τη δημιουργία δομών που αξιοποιούν τα χαρισματικά παιδιά.
Είναι μάλιστα ενδιαφέρον πως το «παρών» δίνουν και τρεις εκπαιδευτικοί από τη Σμύρνη, επομένως η Σμύρνη…ταξίδεψε στη Νέα Ιωνία σε μια ξεχωριστή συνάντηση εμπειριών και ιδεών. Ψυχή του προγράμματος είναι ο δάσκαλος κ. Γιάννης Κοινάκης.

Ο διευθυντής του 9ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Γιώργος Βαλής που επίσης συμμετέχει στο πρόγραμμα, μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή «Θεσσαλία παντού» στον 9,86 τόνισε πως «φιλοξενούμε δεκαπέντε εκπαιδευτικούς από πέντε διαφορετικές χώρες και το θέμα του προγράμματος είναι «χαρισματικά παιδιά». Και αξίζει να ασχοληθούμε με την αναγνώριση και αξιοποίηση των χαρισματικών παιδιών όχι στο πλαίσιο του διαχωρισμού τους από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, αλλά για την ανάδειξη των προκλήσεων που έχουν τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό περιβάλλον».

Ερωτηθείς για τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, είπε πως «έχουν υψηλή αντιληπτική ικανότητα και κάποια στιγμή σημειώνουν σε ορισμένα αντικείμενα πολύ υψηλές επιδόσεις. Επίσης έχουν ηγετικά χαρακτηριστικά, αλλά βιώνουν σε μεγάλο βαθμό την αποξένωση και το αίσθημα ότι ο περίγυρός τους δεν μπορεί να τα κατανοήσει. Επίσης έχουν ανεπτυγμένο λεξιλόγιο, υψηλό αίσθημα δικαίου, δείχνουν ωριμότητα μεγαλύτερη από την ηλικία τους, ενώ διαθέτουν και χιούμορ. Επίσης δεν είναι απαραίτητο ότι είναι καλοί μαθητές. Πολλές φορές δεν επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαθήματα του σχολείου, ιδίως, όταν αυτά διδάσκονται με στείρο τρόπο».
Αναφορικά με τις ενέργειες για τον εντοπισμό των χαρισματικών παιδιών, είπε πως «ανταλλάσσουμε απόψεις για το τι συμβαίνει σε διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα στις άλλες χώρες. Για παράδειγμα στην Τουρκία υπάρχουν κολέγια, όπου φοιτούν τα χαρισματικά παιδιά τα οποία επιλέγονται μέσα από τα σχολεία. Και το θέμα είναι πώς θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτά παιδιά. Και είναι θέμα και της πολιτείας να ενεργοποιηθεί».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το