Τοπικά

Βολιώτης παρ’ ολίγον θύμα ηλεκτρονικής απάτης – Έπεσε σε «κλώνο» με τα στοιχεία πλατφόρμας πληρωμών

Παρ’ ολίγον θύμα ηλεκτρονικής απάτης να πέσει Βολιώτης, ο οποίος προσπάθησε να αγοράσει ένα προϊόν αξίας 5.500 ευρώ μέσω παγκόσμιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγοραπωλησιών. Στην ανταλλαγή πολλών email μεταξύ του Βολιώτη και ενός ιδιώτη από χώρα της Ευρώπης, που πωλούσε το συγκεκριμένο προϊόν, εμφανίστηκε ένας «κλώνος» με τα στοιχεία ηλεκτρονικής πλατφόρμας πληρωμών.

Βολιώτης στην προσπάθειά του να βρει, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγορών και πωλήσεων που λειτουργεί παγκόσμια, έπεσε πάνω σε μία ευκαιρία από το προϊόν που έψαχνε, το οποίο το κόστος του ήταν 5.500 ευρώ.
Συγκεκριμένα ο Βολιώτης προσπάθησε να αγοράσει το προϊόν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που είναι ουσιαστικά μία ιστοσελίδα όπου λαμβάνουν χώρα διαδικτυακές δημοπρασίες και στην οποία μπορεί κάποιος να πωλήσει ή να αγοράσει οτιδήποτε, που είναι αρκετά φθηνότερα, οπότε ο κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ίσως φθηνότερα.
Μόλις ο Βολιώτης προχώρησε τη διαδικασία για την αγορά προϊόντος από ιδιώτη από χώρα της Ευρώπης, άρχισε να συνομιλεί και να επικοινωνεί μαζί του μέσω emails. Κάποια στιγμή παρουσιάστηκε στο email του Βολιώτη ένα μήνυμα με την απόδειξη μέσω πύλης ηλεκτρονικών πληρωμών, στην οποία πάνω αναγράφονταν μεταξύ άλλων τα στοιχεία του ιδιώτη που πωλούσε το προϊόν και έναν τραπεζικό λογαριασμό.

Μέσω της πύλης ηλεκτρονικών πληρωμών διεκπεραιώνονται μεταφορές χρημάτων και πληρωμές. Έτσι μέσω αυτής εκτελείται η επεξεργασία των πληρωμών για online πωλήσεις, δημοπρασίες χώρων, καθώς και άλλους εμπορικούς χρήστες, για την οποία χρεώνει αμοιβή. Ουσιαστικά είναι μια ηλεκτρονική «τράπεζα», μέσω της οποίας μπορεί κάποιος για να πληρώσει άλλον ή να πληρωθεί ο ίδιος. Η συγκεκριμένη θεωρείται ασφαλής και γι’ αυτό τον λόγο την χρησιμοποιούν πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ο Βολιώτης άρχισε να υποψιάζεται ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, λόγω των πολλών μηνυμάτων από τον πωλητή του προϊόντος και από το γεγονός ότι στα στοιχεία επικοινωνίας δεν υπήρχε τηλέφωνο, αλλά μόνο ένα email, που θα μπορούσε το προφίλ του να είναι ψεύτικο, αλλά και από άλλα στοιχεία.

Τότε ο ίδιος αποφάσισε να επικοινωνήσει απευθείας με την εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών και να κάνει γνωστή την επικοινωνία του με τον ιδιώτη πωλητή του προϊόντος, αλλά και την απόδειξη που του απέστειλε, στην οποία φαίνονταν τα στοιχεία της εν λόγω εταιρείας-ηλεκτρονικής «τράπεζας». Η απάντηση που πήρε ήταν ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο καταγεγραμμένο και εξήγησαν στον Βολιώτη ότι πρόκειται για «κλώνο», που μάλλον σκοπό έχει να τον ξεγελάσει ώστε να του αποσπάσει τα χρήματα.
Ο Βολιώτης, όπως εξήγησε στη «Θ», σκοπός της δημοσιοποίησης του θέματος που τον απασχόλησε τις τελευταίες μέρες, είναι να ενημερωθεί ο κόσμος για τις παγίδες που υπάρχουν και πώς μπορεί να προστατευτεί ένας χρήστης από ηλεκτρονικές απάτες.
Εν τω μεταξύ, όπως ο ίδιος σημείωσε, είναι πολύ πιθανό στην ανταλλαγή πληροφοριών και προσωπικών στοιχείων που έγιναν κατά τη διάρκεια της αγοραπωλησίας, που ευτυχώς διακόπηκε μετά από έρευνα, τα στοιχεία του να χρησιμοποιηθούν για να εξαπατηθεί κάποιος άλλος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το