Τοπικά

Δεκάλεπτα ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων στο «Βαρνάλειο» Ν. Αγχιάλου

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2016 – 2017 στο «Βαρνάλειο» Ολοήμερο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεκινούν τη σχολική τους ημέρα με 10 λεπτά ανάγνωσης λογοτεχνικού βιβλίου της επιλογής τους.

 
Η δράση αυτή ξεκίνησε να υλοποιείται πιλοτικά κατά το τρίτο τρίμηνο του σχολικού έτους 2015 – 2016 στο πρώτο τμήμα της Ε’ Τάξης και είναι στην ουσία μια εισαγωγή καινοτομίας από την εμπειρία υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Σχεδίου «Stress-free E. U. Schools» που σχεδίασε και υλοποίησε το Σχολείο μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS + και της Βασικής Δράσης 2 – Εταιρικές Σχέσεις.

 
Όπως τονίζει ο διευθυντής του σχολείου κ. Ηρακλής Τσέλιος, «η ανταπόκριση των μαθητών ήταν τόσο θετική ώστε πλέον, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου μας, εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις του «Βαρνάλειου» Ολοήμερου 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, καθώς οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι δράσεις φιλαναγνωσίας προσφέρουν ποικιλοτρόπως στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του σχολείου μας.

 
Αναλυτικότερα:
– Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθητές που θεωρούνται αδιάφοροι ή αδύναμοι, αφού για κάθε παιδί υπάρχει ένα βιβλίο που αγγίζει τις ανησυχίες και τις ανάγκες του.
– Παράλληλα, τα παιδιά αισθάνονται ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας είναι μια διαφορετική στιγμή στη σχολική τους ζωή. Είναι μια ζώνη ελευθερίας, δημιουργικότητας, στην οποία μπορούν να εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις που σε άλλες ώρες ίσως είναι περισσότερο δύσκολο.
Το Σχολείο μας στοχεύει το τρέχον σχολικό έτος να υιοθετήσει πλήρως και να εντάξει λειτουργικά τη φιλαναγνωσία στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύσσοντας παράλληλα μια σειρά ενεργειών όπως:
Α. Την οργάνωση και λειτουργία μικρών δανειστικών βιβλιοθηκών στη σχολική αίθουσα τις οποίες διαχειρίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Β. Την ένταξη με δημιουργικό τρόπο και άλλων περιοχών της Τέχνης,
Γ. Τη μελλοντική λειτουργία «Λεσχών Ανάγνωσης» που θα συγκροτούνται από ομάδες μελών της σχολικής μας κοινότητας και θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες αναφορικά με δράσεις που έχουν ως επίκεντρο το καλό λογοτεχνικό βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το