Τοπικά

Χρυσοχοΐδης: Θα προχωρήσουν τα έργα στην Κάρλα

ΚΑΡΛΑ

Την περιφέρεια Θεσσαλίας δεσμεύτηκε να επισκεφθεί και να συμμετέχει σε συνάντηση με τους τοπικούς φορείς για το μεγάλο θέμα της λίμνης Κάρλα ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης. Παραδέχθηκε πως υπάρχουν καθυστερήσεις, αστοχίες και λάθη στο συγκεκριμένο έργο, ανέφερε ωστόσο ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν γιατί χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και πρόσθεσε ότι μετά τις εκκαθαρίσεις του Φορέα, το έργο θα διαχειρίζεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η αναφορά για την Κάρλα έγινε στη Βουλή με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Θωμάς Ψύρρας.

Από το γραφείο του βουλευτή ανακοινώθηκαν τα βασικά σημεία συζήτησης του θέματος στη Βουλή και οι αναφορές του υπουργού. Ειδικότερα: Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. κ. Θωμάς Ψύρρας, προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σχετικά με την «πολυετή καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για την ανασύσταση της λίμνης Κάρλας».

Ο βουλευτής παρατήρησε ότι το μεγαλόπνοο σχέδιο αναγέννησης της Κάρλας, με προϋπολογισμό 246 εκατομμύρια ευρώ, εξελίσσεται σε θλιβερή ιστορία λαθών, αστοχιών, ασυνεννοησίας των εμπλεκομένων φορέων εδώ και δεκαετίες. Ειδικότερα, τόνισε ότι από το 2000 που εκδόθηκε η ΚΥΑ για τον επαναπλημμυρισμό των 38 χιλιάδων στρεμμάτων πέρασαν δεκατρία χρόνια και το έργο όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά χρειάζεται επειγόντως διορθώσεις. Σύμφωνα με τον Ψύρρα: «Αυτή τη στιγμή το έργο βρίσκεται διοικητικά και διαχειριστικά στην κυριολεξία στον αέρα. Ο άλλοτε φορέας διαχείρισης Κάρλας-Μαυροβουνίου-Κεφαλοβρύσου καταργήθηκε με το Ν. 4109/2013 και οι αρμοδιότητες περιέρχονται στην αρμόδια διεύθυνση της περιφέρειας Θεσσαλίας, που αναλαμβάνει όμως από την 1/1/2014. Στο μεταξύ αποφασίστηκε η κατάργηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Κάρλας με έδρα τη Λάρισα. Όλο αυτό θα στοιχίσει στο έργο μια ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση, ενώ είναι ορατός ο κίνδυνος να σταματήσει και να ακυρωθεί ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, όταν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του και χρηματοδότησής του από την ΕΕ λήγει το 2015, χωρίς προοπτική παράτασης». Μάλιστα, ο βουλευτής κατέθεσε στα πρακτικά έγγραφο με τις επτά εργολαβίες που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Κατά τη δευτερολογία του, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στην Κάρλα, επικαλούμενος και επιστημονικές μελέτες και δημοσιεύματα: «Η Κάρλα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας κλειστός νεροχύτης. Υπάρχει ένας ευτροφισμός άνευ προηγουμένου. Το νερό που αυτή τη στιγμή διαθέτει η Κάρλα δεν είναι μόνο ακατάλληλο για ύδρευση, είναι ακατάλληλο και για άρδευση, διότι πλέον έχει γίνει η κατάσταση τοξική. Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος να πλημμυρίσουν τα παρακάρλια χωριά». Τέλος, υπογράμμισε εμφατικά το γεγονός ότι η Περιφέρεια δεν έχει επαρκές προσωπικό και κατέθεσε το αίτημα της Περιφέρειας της Θεσσαλίας για άμεση σύσκεψη στο υπουργείο, ώστε να δοθούν λύσεις.

Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις: «Το έργο της ολοκλήρωσης για την ανασύσταση της Κάρλας είναι μια υπόθεση περίπου τριάντα ετών. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο και μάλιστα σύνθετο, με πολλές δράσεις. Εξ αυτού του λόγου υπάρχουν και καθυστερήσεις».

Ως προς τη χρηματοδότηση και την εκτέλεση των έργων, ο υπουργός υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει θέμα: «Έχουν εκτελεστεί τρεις εργολαβίες, οι οποίες εκπροσωπούν μαζί με κάποια άλλα χρήματα του ελληνικού δημοσίου – και αναφέρομαι στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων – αυτή τη στιγμή το 72% των εργασιών. Απομένει το υπόλοιπο, αλλά απομένουν και πάρα πολλές εργασίες να γίνουν ταυτόχρονα, παράλληλες, οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα για την πλήρη περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, για την περαιτέρω αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, για την προστασία και αναβάθμιση και ενίσχυση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής του Βόλου και της Μαγνησίας, ούτως ώστε να δοθεί η δυνατότητα από γεωτρήσεις να υδροδοτηθεί κυρίως η πόλη του Βόλου με πολύτιμο πόσιμο νερό. Τελικώς, θα σας έλεγα ότι είναι ένα έργο, το οποίο εξελίχθηκε χρηματοδοτικά και θα εξελιχθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού ήταν στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ως γνωστόν, πήγε μετά ως «γέφυρα» στο ΕΣΠΑ που «τρέχει» τώρα και έχουν ενταχθεί, επίσης, κονδύλια από τα προγράμματα «Μπαλτατζής» του υπουργείου Γεωργίας. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη επτά εργολαβίες, οι οποίες έχουν υπογραφεί από το 2008 μέχρι το 2013, μέχρι προσφάτως δηλαδή, μικρές και μεγάλες, ύψους από 25.000.000 έως 500.000».

Σε σχέση με την εποπτεία του έργου και την κατάργηση της ΕΥΔΕ Κάρλας, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπεραμύνθηκε της μεταφοράς του έργου στην περιφέρεια: «Δεν είναι δυνατόν ένα έργο τόσο κρίσιμης περιφερειακής και τοπικής σημασίας για την περιοχή να εποπτεύεται και να εκτελείται από το κεντρικό υπουργείο» και διαβεβαίωσε ότι «η εποπτεία, ο έλεγχος και η όλη εξέλιξη του έργου δεν πρόκειται να μείνει χωρίς το αναγκαίο προσωπικό το οποίο ήδη υφίσταται εκεί, εργάζεται και αύριο θα είναι στην Περιφέρεια Θεσσαλίας».

Τέλος, ο υπουργός αποδέχτηκε την πρόταση του βουλευτή για άμεση σύσκεψη με την Περιφέρεια: «Θα έρθω σε επαφή και με τον περιφερειάρχη, διότι πράγματι μπορεί να αντιμετωπίσουμε προβλήματα ενόψει του χειμώνα. Σας διαβεβαιώνω ότι είμαστε κοντά, το έργο θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται κανονικά, το προσωπικό που επόπτευε θα συνεχίσει να εποπτεύει και να ελέγχει τους κατασκευαστές και είμαι βέβαιος ότι από το Γενάρη, με την πλήρη και ουσιαστική συμμετοχή της Περιφέρειας, το έργο θα αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το