Photo Gallery, Τοπικά

Το “Sea SOS” σώζει ζωές

Το «Sea SOS» μπορεί ανά πάσα στιγμή να σώσει ναυτιλομένους

 

Αν και ζούμε στο Βόλο, η δυνατότητα να είμαστε συνδρομητές σε υπηρεσία που μπορεί να μας σώσει, όταν βρισκόμαστε σε κίνδυνο μέσα στη θάλασσα, θυμίζει κάτι από Μπέιγουοτς. Όπως τονίζει και ο ιδιοκτήτης του Sea SOS, που με ένα τηλεφώνημα μπορεί να επέμβει, για να σας απαλλάξει από οποιονδήποτε… μπελά εντός θαλάσσης, κ. Γιώργος Ηλιόπουλος, «δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει, πως πάντα παραμονεύει μία κακή στιγμή μέσα στη θάλασσα».

Ο κ. Γιώργος Ηλιόπουλος είναι εκπαιδευτής χειριστών ταχύπλοων σκαφών και ασχολείται με αυτή τη δουλειά από το 1998, ενώ παράλληλα διαθέτει και διασωστικό σκάφος, ένα φουσκωτό μεγάλων διαστάσεων, με το οποίο επιχειρεί διασώσεις σε όσους κινδυνεύουν και χρειάζονται τη βοήθειά του. Αυτό που τον έκανε να πάρει την απόφαση, να ασχοληθεί με το αντικείμενο, ήταν η αμέριστη αγάπη του για τη θάλασσα. «Από μικρός αγαπούσα τη θάλασσα, μια ζωή ήμουν μέσα σε αυτή, συμμετείχα σε αγώνες ιστιοπλοΐας, είχε και ο πατέρας μου ένα μικρό σκάφος, που το είχαμε στη μαρίνα του Αγίου Κωνσταντίνου και συχνά πηγαίναμε για ψάρεμα. Έτσι από μικρός εκδήλωσα το ενδιαφέρον, να ασχοληθώ επαγγελματικά».

Φέτος το καλοκαίρι ήταν σχετικά ήσυχο για τον κ. Ηλιόπουλο, καθώς δεν αντιμετώπισε κάποια δύσκολη περίπτωση διάσωσης. «Μόνο μία περίπτωση κάποιου συνδρομητή μας, του οποίου χάλασε ο κινητήρας και χρειάστηκε να μεταβούμε στο σημείο που βρισκόταν, ώστε να τον εξοπλίσουμε και να τον μεταφέρουμε σε σημείο, ώστε να μην κινδυνεύει πλέον».

Ακόμη ένα χαρακτηριστικό περιστατικό ήταν όταν χρειάστηκε να συμμετάσχει, πέρσι το Νοέμβριο, σε διάσωση δύο ψαράδων στη Συκή, όταν με οκτώ μποφόρ κλήθηκε να προσφέρει τη βοήθειά του.

Μέλημά του είναι ο κόσμος να μετακινείται εντός θαλάσσης με ασφάλεια. «Οι Βολιώτες και γενικότερα όλοι οι Θεσσαλοί, είναι προσεκτικοί μέσα στη θάλασσα. Απλώς δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει, πως πάντα παραμονεύει μία κακή στιγμή».

Εκπαιδευτικό σκάφος

Πριν από 14 χρόνια προμηθεύτηκε το σκάφος εκπαίδευσης, ώστε να ξεκινήσει να εξασκεί το επάγγελμα του εκπαιδευτή και «παράλληλα, όποιος ενδιαφέρεται να κάνει κάτι παρόμοιο, θα πρέπει να έχει τις εγκαταστάσεις και για τα θεωρητικά μαθήματα που απαιτούνται για την απόκτηση του διπλώματος χειριστή ταχύπλοου. Έπειτα, για να πάρει κάποιος την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, δίνει εξετάσεις στην κατά τόπους λιμενική αρχή και με την επιτυχία κατέχεις και το δίπλωμα του εκπαιδευτή», εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος, για το πώς έγινε το χόμπι του επάγγελμα, πώς με αφορμή την αγάπη του για τη θάλασσα και μετά την ενασχόλησή του με την ιστιοπλοΐα αποφάσισε να γίνει εκπαιδευτής χειριστών ταχύπλοων.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο, είναι όσοι επιθυμούν να γίνουν ναυαγοσώστες, καθώς είναι απαραίτητη η απόκτηση του διπλώματος για την εξάσκηση του επαγγέλματός τους. «Για να πάρει ένας ναυαγοσώστης την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή διπλώματος χειρισμού ταχύπλοου σκάφους», εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος.

Ενδιαφέρον δείχνουν και οι μεγαλύτερες ηλικίες, που είτε επιθυμούν να αγοράσουν ένα σκάφος, είτε θέλουν τα καλοκαίρια να νοικιάζουν κάποιο.

Ο κ. Ηλιόπουλος τονίζει πως τα τελευταία δύο χρόνια «η δουλειά γνωρίζει μείωση της τάξεως του 70%».

Σχετικά με το κόστος για την απόκτηση του διπλώματος χειριστή ταχύπλοου, ο ίδιος επισημαίνει πως «τα θεωρητικά μαθήματα δεν είναι υποχρεωτικά. Έτσι, εάν κάποιος δεν θέλει, δεν τα παρακολουθεί, μπορεί απλώς να γράψει στις εξετάσεις και μετά να δώσει τα πρακτικά μαθήματα, οδηγώντας το σκάφος».

Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί πως τα θεωρητικά μαθήματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς ο ενδιαφερόμενος θα μάθει πολλά περισσότερα από όσα ο ίδιος μόνος του μπορεί να γνωρίζει. «Η συμβολή του δασκάλου είναι πάντοτε χρήσιμη», λέει ο κ. Ηλιόπουλος.

Έτσι, εάν κάποιος επιθυμεί να αποκτήσει άδεια ταχύπλοου, το κόστος ξεκινά από τα 200 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των θεωρητικών μαθημάτων. Εάν κάποιος επιθυμεί να δώσει κατευθείαν εξετάσεις, χρησιμοποιώντας το ταχύπλοο, τότε το κόστος είναι στα 100 ευρώ.

Το θετικό είναι πως ο ενδιαφερόμενος να αποκτήσει το δίπλωμα, μπορεί να είναι έτοιμος ακόμη και μέσα σε δέκα μόλις μέρες. «Μέσα σε αυτές τις δέκα μέρες θα έχουμε καταφέρει να κάνουμε αρκετά μαθήματα στη σχολή, αλλά και στη θάλασσα. Ναυσιπλοία, φώτα, χάρτες είναι μερικά από αυτά που θα μάθει ο ενδιαφερόμενος στη σχολή», διευκρινίζει ο κ. Ηλιόπουλος.

Εκπαιδευτικές εκδρομές διοργανώνονται σχεδόν κάθε Κυριακή και εκεί οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα, να οδηγήσουν το σκάφος με ταχύτητα, εκτός λιμανιού φυσικά.

Κίνδυνοι

«Οι κίνδυνοι στη θάλασσα είναι πολλοί και αυτό το καλοκαίρι με το δυστύχημα του Δεκαπενταύγουστου στα Κάτω Λεχώνια, επιβεβαιώθηκαν όσοι λένε, πως δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τη θάλασσα», τονίζει ο κ. Ηλιόπουλος.

Ο Παγασητικός Κόλπος είναι ένας ασφαλής κόλπος, «αρκεί όσοι χρησιμοποιούν ταχύπλοο, να έχουν σωστές κατευθυντήριες, να μην πλησιάζουν περιοχές λουομένων και να οδηγούν το σκάφος πάντοτε με ασφάλεια. Ακόμη, να έχουν πάντοτε στο σκάφος πυροσβεστήρα, φαρμακείο, καπνογόνα, σωσίβια και ό,τι άλλο προβλέπει ο νόμος».

Όπως ο ίδιος σημειώνει, μέσα στο σκάφος «δεν κάνουμε βόλτες και οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί, όπως ακριβώς και μέσα στο αμάξι μας. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου συμβεί μέσα στη θάλασσα», καταλήγει ο κ. Ηλιόπουλος.

 

Σοφία Μαυραντζά

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το