Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Συλλαλητήριο εκπαιδευτικών

Σήμερα στο Βόλο, ενώ η ΕΛΜΕ καταγγέλλει για τεχνητές υπεραριθμίες
Σήμερα στο Βόλο, ενώ η ΕΛΜΕ καταγγέλλει για τεχνητές υπεραριθμίες

Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας «για την επιστράτευσή τους αλλά και τις τεχνητές υπεραριθμίες που κατασκευάζει το υπουργείο» πραγματοποιούν σήμερα οι καθηγητές στο Νομό Μαγνησίας, καλώντας να συμμετάσχουν και οι δάσκαλοι, οι πανεπιστημιακοί, οι φοιτητές, οι μαθητές. Στους καθηγητές επικρατεί αναταραχή, αφού εκτιμούν ότι με τα πλεονάσματα η κυβέρνηση προωθεί απολύσεις στο πλαίσιο της συμφωνίας με την τρόικα. Στη Μαγνησία, σύμφωνα με το υπουργείο, πλεονάζει το 25% των καθηγητών, που κινδυνεύει ακόμη και με μετακίνηση εκτός Θεσσαλίας. Συγχρόνως, μεγάλη ανασφάλεια έχει προκληθεί στους καθηγητές και με το πειθαρχικό δίκαιο, που τους ωθεί αυτομάτως σε αργία, αμέσως μόλις γίνει η καταγγελία. Παράλληλα, 14.000 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων κινδυνεύουν να υποστούν νέες μισθολογικές απώλειες.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης τόνισε πως σήμερα, Παρασκευή, στις 7 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο. Πρόσθεσε πως «καταγγέλλουμε τη συνεχιζόμενη πολιτική επιστράτευσης των εκπαιδευτικών που έχει επιβάλει η κυβέρνηση και που συνεχίζει να κρατά σε καθεστώς ομηρίας και στρατωνισμού του εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Καταγγέλλουμε το υπουργείο Παιδείας το οποίο, με αυθαίρετες παρεμβάσεις επί χάρτου, κατασκευάζει τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, με απώτερο σκοπό να εξοβελίσει τους καθηγητές από τα σχολεία, να προβεί σε απολύσεις και να τους εξαναγκάσει σε υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη τη χώρα, διαλύοντας τη ζωή και τις οικογένειές τους».

Από την πλευρά της το μέλος της ΕΛΜΕ κ. Μαρία Γιαννουλή σημείωσε πως «δόθηκαν οι πίνακες με τα κενά και πλεονάσματα των σχολείων του Νομού, όπως τους συνέταξε το υπουργείο Παιδείας μέσω του συστήματος καταγραφής Survey, μετά τα στοιχεία από τους διευθυντές των σχολείων και τις διευθύνσεις Β’θμιας. Όπως προκύπτει από τους πίνακες αυτούς, στο Νομό μας υπάρχει πληθώρα πλεοναζόντων συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων, πλην των γιατρών και των κομμωτών. Με τα αυθαίρετα κριτήρια που χρησιμοποιεί το υπ. Παιδείας, φαίνεται να πλεονάζει το 33% των καθηγητών».

Συγκεκριμένα πλεονάζουν, χαρακτηριστικά κατά ειδικότητα, ως εξής: Θεολόγοι 24, Φιλόλογοι 24, Μαθηματικοί 11, Φυσικοί 20, Χημικοί 10, Γαλλικής 24, Αγγλικής 19, Γερμανικής 15, Οικονομολόγοι 12, Φυσικής Αγωγής 16, Πληροφορικής 64.

Η κατάσταση αυτή διαμορφώθηκε αφενός από το γεγονός πως οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την αύξηση κατά δυο ώρες του ωραρίου και αφετέρου από την απλή διαίρεση των υπολογισμένων συνολικών ωρών διδασκαλίας ανά ειδικότητα με το 20 (υποτιθέμενος μ.ο. διδασκαλίας ανά καθηγητή). Πρέπει να σημειωθεί ότι:

Α) Υπολογίστηκαν με πλήρες ωράριο όσοι κατέχουν θέση ευθύνης (δ/ντες, υποδιευθυντές κ.τ.λ).

Β) Υπολογίστηκε μόνο η Α’ ανάθεση.

Γ) Δεν υπολογίστηκαν ώρες από πιθανό χωρισμό τμημάτων σε επίπεδα για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας.

Δ) Δεν υπολογίστηκαν επίσης καθόλου οι ώρες υπεύθυνων εργαστηρίων φυσικών επιστημών, πληροφορικής κ.τ.λ.

Ε) Οι αποσπασμένοι στο εξωτερικό θεωρούνται ότι αφήνουν τα οργανικά κενά, εάν έχουν υπερβεί το ένα έτος ή έχουν πάρει παράταση της απόσπασής τους. Οι υπόλοιποι αποσπασμένοι μετρούν στις οργανικές τους θέσεις (όπως και όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ).

ΣΤ) Δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των σχολείων και των ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή (νησιά, απομακρυσμένες περιοχές, κλπ) και η πάγια πρακτική της συμπλήρωσης ωραρίου στην Α/θμια Εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες συναδέλφων.

Αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, είναι να δοθούν ελάχιστα κενά, προκειμένου να ικανοποιηθούν αιτήσεις για μετάθεση συναδέλφων και, παράλληλα, διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις χιλιάδες συναδέλφων, που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί». Πρόκειται για την απαρχή της πλήρους διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η ηγεσία του υπ. Παιδείας ισχυρίζεται ότι θα είναι μικρός ο αριθμός των καθηγητών, αλλά οφείλουμε να αγωνιστούμε για να μη βρεθεί κανένας σε αυτή τη θέση».

Ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Γιώργος Χαρμάνης τόνισε πως «οι καθηγητές δεν πρέπει να απογοητευτούν από την επιστράτευση και την επίθεση της πλουτοκρατίας στις ζωές όλων μας. Η επίκληση του νόμου και της τάξης, σημαίνει το σχολείο της αγοράς, όπου ο εκπαιδευτικός θα είναι υποταγμένος. Ωστόσο, αποτελεί θετική παρακαταθήκη, ότι σε χιλιάδες εκπαιδευτικοί πήραν μέρος στις συνελεύσεις και εναντιώθηκαν τόσο στην επιστράτευση, όσο και στη μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης. Θα πρέπει να ηττηθεί ο κυβερνητικός συνδικαλισμός και να ανοίξει από όλους τους φορείς μια πραγματική συζήτηση για το μέλλον της εκπαίδευσης».

Ανασφάλεια από το πειθαρχικό δίκαιο 

Η ταμίας της ΕΛΜΕ κ. Βάνα Ζωιτοπούλου σημείωσε πως «μεγάλη αναταραχή υπάρχει στους εκπαιδευτικούς, μετά την αποκάλυψη ότι οι εκπαιδευτικοί θα είναι η μία από τις δύο δεξαμενές απ’ όπου θα αντληθούν οι υπάλληλοι που θα απολυθούν ή θα μετακινηθούν».

Παράλληλα πρόσθεσε πως η θεσμοθέτηση των νέων πειθαρχικών συμβουλίων για τους εκπαιδευτικούς έχει προκαλέσει μεγάλη ανασφάλεια στον εκπαιδευτικό κόσμο. Ως γνωστόν ο χώρος της εκπαίδευσης είναι επιρρεπής στις καταγγελίες και αρκετοί γονείς αβασάνιστα, όταν κρίνουν, βάσει των δικών τους κριτηρίων, ότι κάποιος εκπαιδευτικός δεν ανταποκρίνεται στις δικές τους προσδοκίες, προχωρούν σε καταγγελίες.

Οι νέες πειθαρχικές διατάξεις προβλέπουν από τη στιγμή που θα γίνει καταγγελία, ο εκπαιδευτικός να τεθεί εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σε αυτό το σημείο σημείωσε ότι ο αρμόδιος υπουργός θα πρέπει να τροποποιήσει το πειθαρχικό δίκαιο και να συμβαδίζει με τις επιταγές του Κράτους Δικαίου και να σταματήσει τις απολύσεις έντιμων εκπαιδευτικών που γίνονται καθημερινά με απαίτηση της τρόικας.

Κινδυνεύουν με μισθολογικές απώλειες 

Το μέλος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Γιώργος Χαλκιαδόπουλος αναφέρθηκε «σε μια άδικη και απαράδεκτη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, το οποίο ζητεί από το υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή της».

Όπως πρόσθεσε, «είναι μια εγκύκλιος που αφορά σε όλους τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ 16, 17, 18, 20 και ΤΕ01, βάσει της οποίας «Υπάλληλοι οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών προσόντων που κατέχουν, κατατάσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που ανήκουν. Επιβάλλεται ουσιαστικά ποινή τριών ετών για τις ανωτέρω κατηγορίες. Αυτό συνεπάγεται ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα χάσουν άμεσα το βαθμό που απέκτησαν με την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο και θα καταταγούν σε χαμηλότερο, είτε θα χρειαστούν τρία χρόνια για να ανέβουν στον ανώτερο βαθμό. Δηλαδή στο βαθμό Δ θα χρειάζεται 12 χρόνια αντί για εννιά, στο Γ 18 χρόνια αντί για δεκαπέντε χρόνια. Οι ανωτέρω συνάδελφοι είναι απόφοιτοι των ΤΕΙ με ετήσια παιδαγωγική επιμόρφωση στην ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ ή απόφοιτοι των σημερινών ΑΤΕΙ τετραετούς φοίτησης ή της ΑΣΕΥΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ.

Η ανωτέρω εγκύκλιος, σε συνδυασμό με την κατάργηση της συνδιδασκαλίας στο πρότζεκτ, δημιουργεί τεχνηέντως ακόμη πιο πολλούς υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κυρίως των τεχνικών ειδικοτήτων και δυναμιτίζει τα θεμέλια της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης».

Παράλληλα δημιουργούνται συνθήκες και για απώλεια εισοδήματος. Πανελλαδικά οι καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων ανέρχονται στους 14.000.

Το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας

Αποχώρησαν χθες από τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ οι δύο αιρετοί εκπρόσωποι καταγγέλλοντας την όλη διαδικασία. Το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας συνεδρίαζε χθες μέχρι αργά το βράδυ για να βγάλει τα πλεονάσματα και τα κενά. Το υπουργείο παιδείας είχε προτείνει 391 πλεονάσματα καθηγητών. Πάντως μόνο από τη Β’ Περιοχή που είναι τα νησιά, τα πλεονάσματα άγγιξαν τα 50, ενώ η γενική εκτίμηση ήταν πως η πρόταση του ΠΥΣΔΕ για τα πλεονάσματα δεν θα απείχε και πολύ από την πρόταση του υπουργείου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το