Τοπικά

Στάση εργασίας στο λιμάνι

Σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΒ προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα
Σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΒ προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα

Σε αλλαγές στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) προτίθεται να προχωρήσει η διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΒ προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα, ενώ σε κινητοποιήσεις προχωρούν και οι ναυτικοί κατά του πολυνομοσχέδιου για τα λιμάνια.

Την Παρασκευή οι πρόεδροι των δέκα λιμανιών εθνικής σημασίας, εκτός του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, έχουν προσκληθεί από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ σε σύσκεψη στην Αθήνα, με βασικό θέμα τις αλλαγές στις διοικήσεις των δέκα οργανισμών. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, δεν αναμένεται να αλλάξει ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Ι. Πρίγκος, ωστόσο δεν αποκλείονται αλλαγές στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού. Το ΔΣ του ΟΛΒ γίνεται από 9μελές 7μελές και θα συμμετέχουν σε αυτό εκπρόσωποι των εργαζομένων και των λιμενεργατών, ενώ έμφαση αναμένεται να δοθεί στη συμμετοχή εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων (Επιμελητήριο, Σύνδεσμος Βιομηχανιών). Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναμένεται να τοποθετηθούν δύο πρόσωπα επιλογής του Μαξίμου (κομματικοί).

Το ΤΑΙΠΕΔ στοχεύει σε αλλαγές στις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, πλην ΟΛΠ και ΟΛΘ, που είναι εισηγμένοι στο Χρηματιστήριο, ώστε να προωθηθούν οι αποκρατικοποιήσεις.

Στο ΤΑΙΠΕΔ υπάρχουν δύο σενάρια για την αξιοποίηση των δέκα λιμανιών: Είτε θα προχωρήσει η παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων με συμβάσεις, είτε θα παραχωρηθεί το σύνολο των δραστηριοτήτων του κάθε λιμανιού μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου. Η μορφή αξιοποίησης του κάθε λιμανιού θα είναι συνάρτηση της συνολικής στρατηγικής αξιοποίησης και του επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα εκδηλωθεί γι’ αυτό.  

Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι υπάλληλοι του λιμανιού του Βόλου σήμερα και από ώρα 12:00 έως 17:00, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με απόφαση της Ομοσπονδίας τους.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, υπάρχουν βασικές και θεμελιώδεις διαφορές επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα λιμάνια:

«Βασικό στοιχείο της πολιτικής  που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου, είναι οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες. Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την  επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, καθώς και των ΣΣΕ. Το νομοσχέδιο στο σύνολό του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π.), καθώς και τη διαδικασία, σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι.

Και προσθέτουν: «Η όποια ενοποίηση Λιμενικών Οργανισμών δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατάργηση των υπαρχόντων ΓΚΠ των βασικών λιμανιών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου. Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας, ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην προβλήτα II (COSCO), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα λιμάνια της χώρας. Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, έξω από τις αυτόνομες διαδικασίες  των Κανονισμών Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ), δεν είναι συμβατή με τη θεσμική λειτουργία και την αυτονομία των δημόσιων οργανισμών».

Και καταλήγουν: «Η υπαγωγή ή η  εποπτεία της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον καθορισμό ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια, μέσω των ελεύθερων διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ. Είναι γνωστό ότι τα λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας, σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης  Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων. Η δημιουργία τεσσάρων Λιμενικών Δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό, ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών. Ακόμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών  μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια, με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές  κοινωνίες. Με βάση τις παραπάνω θέσεις ζητούμε την απόσυρση του νομοσχέδιου».

Απεργούν οι ναυτεργάτες

«Τρικυμία» προκαλεί στην ακτοπλοΐα το πολυνομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας, η συζήτηση του οποίου συνεχίζεται στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σήμερα και αναμένεται να εισαχθεί στην ολομέλεια της Βουλής την επόμενη εβδομάδα.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) αποφάσισε για σήμερα 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από τις 6.00 π.μ., ζητώντας την απόσυρση του νομοσχέδιου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το