Photo Gallery, Τοπικά

Νέοι οδικοί άξονες προωθούνται στο Πήλιο

Στο Βόλο βρέθηκε χθες ο Περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός ο οποίος παρεχώρησε συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ αναφορικά με τα αποτελέσματα των συναντήσεων που είχε στην Αθήνα

Σε τομεακό πρόγραμμα των οδικών αξόνων αναμένεται να ενταχθεί το έργο της οδικής παράκαμψης Ζαγοράς προϋπολογισμού 34.500.000 ευρώ στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου παρεμβάσεων για το οδικό κύκλωμα Πηλίου για τη σωτηρία του, ενώ προωθείται η μελέτη για την οδική παράκαμψη του Χιονοδρομικού, η δημοπράτηση της γέφυρας στην είσοδο της Ζαγοράς, αλλά και η εκπόνηση μελετών για τις καθιζήσεις στο οδικό κύκλωμα Πηλίου.

Παράλληλα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας εκφράζεται η βεβαιότητα ότι θα χρηματοδοτηθεί και η λιμνοδεξαμενή Ξηριά στον Αλμυρό που αφορά μια έκταση 400 στρεμμάτων.

Στο Βόλο βρέθηκε χθες ο Περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός ο οποίος παρεχώρησε συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ αναφορικά με τα αποτελέσματα των συναντήσεων που είχε την περασμένη Παρασκευή στην Αθήνα με τους υπουργούς Υποδομών και Αγροτικής Ανάπτυξης κ.κ. Μάκη Βορίδη και Κώστα Σκανδαλίδη αντίστοιχα.

Επίκεντρο ήταν τα έργα στο οδικό κύκλωμα Πηλίου για το οποίο, όπως τόνισε ο κ. Αγοραστός το «βουνό φεύγει βάσει των αυτοψιών που έχουν γίνει».

Λύση που θα σώσει την περιοχή, είναι η οδική παράκαμψη Ζαγοράς, θέμα το οποίο έθεσε στη συνάντησή του με τον κ. Βορίδη ο κ. Αγοραστός.

Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης τόνισε πως συναντήθηκε με τον κ. Βορίδη και του έθεσε το θέμα του οδικού κυκλώματος Πηλίου που είναι γερασμένο και χρειάζεται καινούριες παρεμβάσεις οι οποίες δεν θα αφορούν στο παλιό οδικό δίκτυο.

Για την οδική παράκαμψη Ζαγοράς ο ίδιος πρόσθεσε πως το έργο έχει προϋπολογισμό 34.500.000 ευρώ και είναι ώριμο, αφού διαθέτει τις εγκεκριμένες τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες, ενώ έχουν πληρωθεί και οι απαλλοτριώσεις.

«Ζητήσαμε από τον υπουργό να ενταχθεί το συγκεκριμένο έργο στο τομεακό πρόγραμμα των οδικών αξόνων, διότι, όταν παραλάβαμε το περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, ήταν υπερδεσμευμένο και μάλιστα στο ποσοστό του 150%. Στο αίτημά μας υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του υπουργού Υποδομών, ενώ εμείς θα υποβάλουμε το τεχνικό δελτίο» είπε ο κ. Αγοραστός.

Με την οδική παράκαμψη που θα είναι μια μόνιμη λύση, αποφεύγονται τα 24 από τα 34 σημεία που κρίνονται ως αναγκαία για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Η παράκαμψη θα αρχίζει λίγο μετά τα Χάνια και θα καταλήγει όσον αφορά στην πρώτη της φάση μετά τη Ζαγορά. Και το υπάρχον οδικό δίκτυο θα χρησιμοποιείται αλλά για ηπιότερες χρήσεις.

Ο ίδιος τόνισε πως «βρισκόμαστε στη διαγωνιστική διαδικασία για την αποκατάσταση της γέφυρας στην είσοδο της Ζαγοράς προϋπολογισμού 703.000 ευρώ που θα το ολοκληρώσουμε μέσα από τους ΚΑΠ, δηλαδή τα χρήματα της Περιφέρειας. Ακόμη προκηρύσσονται οι γεωτεχνικές μελέτες για το Ξουρίχτι καθώς και για ορισμένα άλλα σημεία του Πηλίου.

Για την οδική παράκαμψη Χιονοδρομικού ο Περιφερειάρχης τόνισε πως εκπονείται η νέα μελέτη του έργου αυτού για να υπάρξει έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Η λύση έχει βρεθεί και έτσι ο δρόμος θα ξεκινάει πριν από το δεύτερο πάρκιν του Χιονοδρομικού και παρακάμπτοντάς το θα καταλήγει στο σημερινό οδικό δίκτυο Χάνια-Κισσού. Το μήκος της οδικής παράκαμψης είναι 900-950 μέτρα, ενώ το κομμάτι του παλιού οδικού δικτύου θα καταστραφεί για να ξαναγίνει πράσινο.

«Σύντομα θα έχουμε έτοιμη τη νέα μελέτη για να την περάσουμε προς έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος» είπε ο Περιφερειάρχης.

Ο κ. Αγοραστός πρόσθεσε πως «βρισκόμαστε στην προκήρυξη της μελέτης για το Φράγμα στο Μαυρομμάτη το οποίο έχει αστοχίες και θέλουμε να διορθωθούν με το σωστό τρόπο. Ήδη προκηρύξαμε μια εργολαβία για το κάτω μέρος, όπου καταλήγει ο αγωγός και μετά θα πάμε στον υπερχειλιστή του φράγματος».

Για το έργο του περιφερειακού-σκούπα προϋπολογισμού 6,8 εκατομμυρίων ευρώ, τονίστηκε ότι το ζητούμενο είναι η ένταξή του για χρηματοδότηση. Μάλιστα αύριο Τετάρτη θα γίνει συνάντηση στην Αθήνα.

Η λιμνοδεξαμενή του Ξηριά

Θετικές προοπτικές διαγράφονται και για τη λιμνοδεξαμενή του Ξηριά στην περιοχή του Αλμυρού με προϋπολογισμό γύρω στα 22.000.000 ευρώ και χρηματοδότηση από το «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

«Είναι ίσως η μεγαλύτερη λιμνοδεξαμενή στην Ελλάδα με έκταση 400 και πλέον στρεμμάτων. Έχουμε ήδη την καταρχήν θετική εισήγηση και θα την επικαιροποιήσουμε στις προσεχείς ημέρες. Υπήρξε μεγάλη πίεση για το θέμα αυτό και από το Δήμο Αλμυρού αλλά και τους βουλευτές» σημείωσε ο κ. Αγοραστός.

Σύντομα θα συμβασιοποιηθούν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στο οδικό κύκλωμα των Δήμων Ρήγα Φεραίου και Πηλίου. Για το Δήμο Αλμυρού ήδη βγήκε ο μειοδότης.

Επίσης τόνισε πως υπάρχει θετική εισήγηση από τον κ. Σκανδαλίδη για το θέμα του αναδασμού στον Αλμυρό. Ακόμη υπάρχει και μια δημοπρασία 60.000 ευρώ για τα τεχνικά έργα σε όλο το Νομό.

Επίσης οι αγρότες από την Αγία Τριάδα, τη Σούρπη, το Δρυμώνα και τον Πλάτανο που δεν είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα της νιτρορύπανσης, θα ενταχθούν σε πρόγραμμα του άξονα 2.2. που σχετίζεται με την προστασία των υδροτοπικών συστημάτων. «Τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά για τους αγρότες που καλλιεργούν εκεί βαμβάκι, καλαμπόκι, σιτάρι και ζαχαρότευτλα, ενώ οι αποζημιώσεις θα είναι ίσως λίγο μικρότερες» τόνισε ο Περιφερειάρχης.

Εξοικονόμηση δαπανών

Ο κ. Αγοραστός έδωσε τα εύσημα στους εργαζόμενους της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, «γιατί αντιλήφθηκαν τα μηνύματα των καιρών και παρότι μειώθηκαν το προσωπικό, οι αποδοχές, κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες. Είδαν την Περιφέρεια ως σπίτι τους και μείωσαν τις λειτουργικές δαπάνες που αγγίζουν το 58% το 2011 σε σχέση με το 2010».

Οι λειτουργικές δαπάνες αφορούν μισθώματα κτιρίων, έξοδα θέρμανσης, προμήθειες παντός είδους, τηλεπικοινωνίες. Μάλιστα η μείωση αυτή στο Νομό είναι η μεγαλύτερη σε σχέση με άλλους νομούς (Τρίκαλα -44,25%, Λάρισα -42,68% και Καρδίτσα -15,72%).

Για το 2011 το κόστος των λειτουργικών δαπανών ανήλθε στο 1.829.000 ευρώ από τα 4.388.000 ευρώ.

Το κόστος του αποχιονισμού

Τα 2.000.000 ευρώ αγγίζει το κόστος του αποχιονισμού για τη φετινή περίοδο από τα 600.000 ευρώ που ήταν πέρυσι. Στα 2.000.000 υπολογίζονται και 300.000 ευρώ για την αγορά αλατιού.

Ο κ. Αγοραστός σημείωσε τη μεγάλη σε διάρκεια ένταση της κακοκαιρίας στη Μαγνησία για φέτος, ενώ πρόσθεσε πως από φέτος στην ευθύνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει ενταχθεί και η εθνική οδός, που πέρυσι ανήκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας.

Μάλιστα τόνισε πως ζητήθηκε επιπλέον χρηματοδότηση για τους ΚΑΠ, το κόστος ήταν μεγάλο από τον «πιο βαρύ χειμώνα».

Ακόμη ευχαρίστησε όλους όσους συνέδραμαν στον αποχιονισμό, ενώ έδωσε τα εύσημα στις υπηρεσίες που ενεργοποιήθηκαν στον αποχιονισμό.

Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το