Photo Gallery, Τοπικά

Μπαράζ προσφορών στην αγορά

Σε μπαράζ προσφορών προχωρούν σχεδόν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις του Βόλου, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην οικονομική κρίση και να τονώσουν τους τζίρους τους

Σε μπαράζ προσφορών προχωρούν σχεδόν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις του Βόλου, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην οικονομική κρίση και να τονώσουν τους τζίρους τους, οι οποίοι βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σπάζοντας τα αρνητικά ρεκόρ το ένα μετά το άλλο. Εμπορικά καταστήματα δεν κάνουν τζίρο ολόκληρη την ημέρα, ενώ άλλα κάνουν δύο και τρεις ημέρες για να δουν πελάτη…

Αποτέλεσμα είναι να αυξάνει ο αριθμός των καταστημάτων που βάζουν λουκέτο, ενώ στη θέση τους ξεπηδούν επιχειρήσεις αγοράς χρυσού και κοσμημάτων. Επίσης αύξηση σημειώνει ο αριθμός των καφετεριών και των τυροπιτάδικων…

Η περίοδος μεταξύ Πάσχα και θερινών εκπτώσεων που ξεκινούν τον Ιούλιο, θεωρείται δύσκολη για το εμπόριο.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, αυτές τις ημέρες προβαίνουν σε προσφορές 15 εμπορικές επιχειρήσεις, στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης και οικιακών-ηλεκτρικών συσκευών, ενώ μόλις ολοκληρώνεται το δεκαήμερο των προσφορών, άλλα καταστήματα «παίρνουν αμέσως τη σκυτάλη».

Χαρακτηριστικό είναι ότι πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ανανεώνουν και για δεύτερο ή τρίτο δεκαήμερο τις προσφορές τους προς τους καταναλωτές, μέχρι την παραμονή των εκπτώσεων.

«Υπάρχει ζήτηση για δεκαήμερα προσφορών και οι τιμές είναι πολύ καλές στην ένδυση και την υπόδηση, σε μια προσπάθεια να κάνουν τζίρους», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κ. Τσέλιος.

«Οι συνάδελφοι προσπαθούν να ρευστοποιήσουν εμπόρευμα, το οποίο μάλιστα είναι και φετινό, της μόδας», προσθέτει ο πρόεδρος του ΕΣΒ.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο έμπορος μπορεί να κάνει όσα δεκαήμερα προσφορών θέλει, ωστόσο κάθε φορά θα πρέπει να αφορούν οι προσφορές αυτές διαφορετικά προϊόντα.

Για τη λήψη αδείας διενέργειας προσφορών υποβάλεται σχετικό αίτημα στον Εμπορικό Σύλλογο.

Με τις προσφορές δίδεται η δυνατότητα στους εμπόρους να «ξεστοκάρουν», να ξεπουλήσουν δηλαδή σε χαμηλές τιμές εμπόρευμα της παρελθούσης περιόδου αλλά και της φετινής, τόσο της καλοκαιρινής όσο και της χειμερινής. Αποτέλεσμα είναι να κερδίζει ο καταναλωτής, καθώς μπορεί να βρει υποδήματα και ενδύματα εκτός εποχής σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε γνωστά καταστήματα υποδημάτων βρίσκεις ανδρικά υποδήματα φετινής περιόδου, καλοκαιρινά, από 30 μέχρι 70 ευρώ…

Ο νόμος δίνει το δικαίωμα σε όσες επιχειρήσεις επιθυμούν, να προβούν σε δεκαήμερα προσφορών. Έτσι κάθε επιχείρηση που διενεργεί προσφορές, μπορεί να πουλά συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις δέκα (10) συνεχόμενες μέρες, εφόσον αναγράφονται ευκρινώς η παλιά και η νέα τιμή των προϊόντων, σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα (βιτρίνες, ράφια κ.λπ.).

Υπενθυμίζεται ότι:

-Τα προσφερόμενα είδη δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει η επιχείρηση.

-Στα είδη θα πρέπει να αναγράφονται με ευκρίνεια δύο τιμές. Η τιμή πριν την προσφορά, διαγραμμένη και η νέα τιμή, χωρίς ποσοστό έκπτωσης. Θα πρέπει επίσης να τοποθετηθεί πινακίδα σε ορατά από τον πελάτη σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, όπου θα αναφέρονται τα προσφερόμενα είδη. -Απαγορεύεται η δημοσιοποίηση των προσφορών ως συνέχεια των εκπτώσεων.

-Νέα προσφορά του ίδιου είδους δεν επιτρέπεται πριν παρέλθουν εξήντα (60) μέρες από την προηγούμενη.

-Ο υπεύθυνος κάθε εμπορικού καταστήματος οφείλει να ανακοινώνει τις προσφορές που προτίθεται να κάνει (κατάσταση με τα προσφερόμενα προϊόντα) και τη χρονική διάρκειά τους, στον Εμπορικό Σύλλογο και τη Διεύθυνση Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας, τουλάχιστον μία ημέρα πριν την έναρξή τους.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας το επιχειρηματικό δυναμικό του Νομού παρουσιάζει δραματική συρρίκνωση το πρώτο τρίμηνο του 2012, καθώς αυξήθηκαν κατά 70% τα λουκέτα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο…

Ο περιορισμός της καταναλωτικής ζήτησης, η μη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων από τις τράπεζες, η αύξηση των ακάλυπτων επιταγών και η επιβάρυνσή τους με τα χαράτσια της Εφορίας, έχουν προκαλέσει την κατάρρευση του παραγωγικού ιστού της τοπικής οικονομίας, κυρίως στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Ο μόνος τομέας που εξακολουθεί να αντιστέκεται και να παρουσιάζει θετικό πρόσημο, είναι του εμπορίου κι αυτός ωστόσο παρουσιάζει δραματική συρρίκνωση.

Με βάση τα στοιχεία του Μητρώου του Επιμελητηρίου Μαγνησίας το πρώτο τρίμηνο φέτος έβαλαν λουκέτο 570 επιχειρήσεις, ενώ ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 259, που σημαίνει ότι το συνολικό πρόσημο ήταν αρνητικό κατά 311 επιχειρήσεις.

Ειδικότερα ανέστειλαν τη δραστηριότητά τους 89 επιχειρήσεις στον τομέα του Εμπορίου και πρωτολειτούργησαν 102, στο μεταποιητικό τομέα έκλεισαν 149 επιχειρήσεις και ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μόλις 34 και στον τομέα των υπηρεσιών διέκοψαν τη λειτουργία τους 332 επιχειρήσεις και πρωτολειτούργησαν 123.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το