Photo Gallery, Τοπικά

Καταργείται η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Βόλου με την Αθήνα

Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια του ΟΣΕ που θα ισχύσουν από 19 Ιουνίου

 

 

Σε περαιτέρω σιδηροδρομική απομόνωση, καταδικάζει ο ΟΣΕ τον Βόλο καθώς στο νέο πρόγραμμα δρομολογίων που θα ισχύουν από 19 Ιουνίου καταργείται το μοναδικό ζεύγος αμαξοστοιχιών IC (intercity) που είχε απομείνει από την περικοπή δρομολογίων του 2009, δηλαδή το 40/41 Αθήνας – Βόλου – Αθήνας, το οποίο μεταξύ Λάρισας – Βόλου – Λάρισας εκτελεί και τοπική συγκοινωνία.

Στην προηγούμενη περικοπή, τον Ιούλιο του 2009 στη γραμμή Βόλος- Λάρισα, τα 13 ζεύγη των τοπικών αμαξοστοιχιών μειώθηκαν στα 6 τα οποία ανταποκρίνονται στις αρτηριακές αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Είχε παραμείνει το ζεύγος αμαξοστοιχιών IC 40/41 Αθήνας – Βόλου – Αθήνας, το οποίο όμως καταργείται στις 19 Ιουνίου.

Όλα τα δρομολόγια πλέον θα εκτελούνται με ανταπόκριση στη Λάρισα και ειδικότερα θα εκτελούνται ημερησίως 7 δρομολόγια στη γραμμή Βόλος – Λάρισα – Αθήνα και 6 στη γραμμή Βόλος – Λάρισα -Θεσσαλονίκη.

Ωστόσο, σε ορισμένα δρομολόγια, προκύπτουν πολύ μικροί χρόνοι αναμονής στο σταθμό της Λάρισας για ανταπόκριση με συνέπεια η παραμικρή καθυστέρηση των δρομολογίων στη γραμμή Βόλου – Λάρισας, να προκαλεί προβλήματα στους επιβάτες. Για παράδειγμα η αμαξοστοιχία 1579 που θα αναχωρεί στις 15.25 από Βόλο, φτάνει στη Λάρισα 16.13 και η εξ ανταποκρίσεως αμαξοστοιχία για Θεσσαλονίκη αναχωρεί 16.19. Εάν προκύψει μια απρόβλεπτη καθυστέρηση σε κάποιο ενδιάμεσο σταθμό της γραμμής Βόλου – Λάρισα (Μελισσάτικα, Βελεστίνο, Στεφανοβίκειο, Αρμένιο, Κυψέλη), τότε οι επιβάτες θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τις 18.24, δηλαδή περίπου δύο ώρες για το επόμενο τρένο από Λάρισα για Θεσσαλονίκη.

 

Επιστολή διαμαρτυρίας

του ΤΕΕ για την απαξίωση

του σιδηρόδρομου

Δράσεις ανάπτυξης του σιδηρόδρομου στο Βόλο προτείνει με επιστολή του στον Υπουργό Μεταφορών Δημ. Ρέππα, το ΤΕΕ Μαγνησίας επισημαίνοντας πως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, περιορίζει το επιβατικό και εμπορευματικό έργο του και οδηγεί την  περιοχή μας σε σιδηροδρομικό μαρασμό.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή «συνέπεια της ατυχούς και άστοχης, κατά την άποψή μας, πολιτικής είναι:

– Ζωτικές Υπηρεσίες, όπως η Δ’ Επιθεώρηση και το Δ’ Τμήμα Γραμμής, με συνεχή λειτουργία  από το 1898 εξαφανίζονται από το νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ. Έτσι ο Βόλος μένει χωρίς Μηχανοστάσιο, χωρίς Τμήμα Συντήρησης Γραμμής, χωρίς Επιθεώρηση. Το μόνο που παραμένει είναι το Εργοστάσιο Βόλου και αυτό υποβαθμισμένο, με πρόβλεψη 44 εργαζόμενους, από τους 63 που υπηρετούν σήμερα. Όλες οι  παραπάνω Υπηρεσίες μεταφέρονται και  ενσωματώνονται στις Υπηρεσίες της Λάρισας.

–  Με την κατάργηση των Υπηρεσιών του Βόλου επιτυγχάνεται μείωση του κόστους λειτουργίας του ΟΣΕ; Απολύτως καμία. Το ελάχιστο προσωπικό που έχει απομείνει (σταθμάρχες, κλειδούχοι, εργατοτεχνίτες γραμμής, τεχνίτες μηχανοστασίων – εργοστασίων) θα εξακολουθήσει να εργάζεται εκεί όπου υπάρχει ανάγκη ( σε σταθμούς και περιοχές και εγκαταστάσεις που βρίσκονται κατά μήκος όλου του δικτύου), με μόνη διαφορά την αλλαγή έδρας της Υπηρεσίας του από το Βόλο στη Λάρισα.

– Είναι χαρακτηριστικό αλλά και περίεργο ταυτόχρονα να διατηρείται για παράδειγμα το Μηχανοστάσιο Διακοφτού για τον οδοντωτό σιδηρόδρομο  και να καταργείται το Μηχανοστάσιο Βόλου για το τραινάκι του Πηλίου και τη γραμμή Λάρισας – Βόλου.

– Είναι δύσκολο να βρει κάποιος έστω και ένα σοβαρό επιχείρημα για να δικαιολογήσει ότι αυτές οι αλλαγές γίνονται με γνώμονα την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ ή την μείωση του κόστους. Πως μπορεί κάποιος να πείσει ότι η ασφάλεια, η διαχείριση της κυκλοφορίας και η συντήρηση των γραμμών Λάρισας – Βόλου, Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, στο Λιμάνι του Βόλου, στη Βιομηχανική ζώνη Βόλου και στο τρένο Πηλίου θα γίνεται καλύτερα από τη Λάρισα και όχι από το Βόλο όπως συμβαίνει σήμερα;

– Πρόσθετη ταλαιπωρία θα υποστούν όμως και οι πολίτες του Βόλου μιας και για ο,τιδήποτε αφορά στον ΟΣΕ (πληροφορίες δρομολογίων,  προοπτική έργων, όρια απαλλοτρίωσης, περιφράξεις, σχέδια πόλης, διελεύσεις δικτύων, σιδηροδρομικές γέφυρες και διαβάσεις) θα πρέπει πλέον να απευθύνονται στον ΟΣΕ Λάρισας.

– Σημαντική ζημιά από την λεγόμενη αναδιάρθρωση – εξυγίανση υφίσταται επίσης η περιοχή μας από:

1) Τον δραστικό περιορισμό των τοπικών επιβατικών τρένων από και προς Λάρισα (έχουν περιοριστεί σε 10 από 30 που ήταν στο πρόσφατο παρελθόν)

2) Την κατάργηση του μοναδικού απευθείας δρομολογίου Βόλος – Αθήνα, Αθήνα – Βόλος  (41/42 Τρικούπης)

3) Την κατάργηση διέλευσης από Βόλο λεωφορείων του ΟΣΕ  με προορισμό τις Βαλκανικές χώρες  (Αλβανία, Βουλγαρία)

4) Την κατάργηση των γραμμών εξωτερικού από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη, Βουκουρέστι, Σόφια και Μόσχα

5) Το κλείσιμο Σταθμών μεταξύ Βόλου – Λάρισας (Αρμένιο, Λατομείο)

– Κατά το παρελθόν είχαν εξαγγελθεί σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που αφορούσαν άμεσα στη Μαγνησία, όπως η ανακαίνιση και ηλεκτροκίνηση / τηλεδιοίκηση της γραμμής Λάρισας – Βόλου, η παράκαμψη Ν. Ιωνίας, η τοποθέτηση ελαστικών ταπήτων στις ισόπεδες διαβάσεις, η σύνδεση με Αλμυρό μέσω αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, η ανακαίνιση του τροχαίου υλικού, η περεταίρω ανάπτυξη του λιμένος Βόλου. Εξ αιτίας της παραπάνω πολιτικής τα έργα αυτά εξακολουθούν να  παραμένουν στα χαρτιά καταδικάζοντας τον τοπικό σιδηρόδρομο σε υπανάπτυξη και υποβάλλοντας σε αφάνταστη ταλαιπωρία βολιώτες και Θεσσαλούς πολίτες.

– Το ΤΕΕ είναι διαχρονικά υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και προτείνει:

1) Να εκσυγχρονιστεί ο ΟΣΕ με καινούριο τροχαίο υλικό και αυτοκινητάμαξες με κλιματισμό.

2) Να αναπτυχθεί το εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ στη Θεσσαλία με συνδέσεις των ΒΙ.ΠΕ και του λιμένος Βόλου.

3) Να δρομολογηθούν απευθείας τρένα από Βόλο για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα.

4) Να παραμείνουν σε λειτουργία οι ζωτικές Υπηρεσίες του Βόλου (Δ’ Τμήμα Γραμμής, Δ’ Επιθεώρηση, Μηχανοστάσιο Βόλου, Γραφείο Κίνησης και Γραφείο Έλξης καθώς και η Υπηρεσία εξυπηρέτησης μικροδεμάτων εξπρές).

5) Να χαραχτούν σωστά δρομολόγια από και προς Βόλο – Λάρισα και από και προς Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλα με άμεσες ανταποκρίσεις στον κεντρικό άξονα με προορισμό  Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

6) Να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να υπάρχει τρένο κάθε μία ώρα τουλάχιστον στη γραμμή Λάρισας-Βόλου και στη γραμμή Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.

7) Να ενταχθούν σε προγράμματα και να υλοποιηθούν τα έργα που έχουν εξαγγελθεί δημόσια από προηγούμενες Διοικήσεις του ΟΣΕ όπως η ανακαίνιση – ηλεκτροκίνηση – τηλεδιοίκηση της γραμμής Λάρισας – Βόλου, η παράκαμψη της Ν. Ιωνίας, η τοποθέτηση ελαστικών ταπήτων σε  ισόπεδες διαβάσεις μέσα στις πόλεις, η σύνδεση με Αλμυρό μέσω αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, η ανακαίνιση του τροχαίου υλικού, η σύνδεση της Β’ ΒΙ.ΠΕ. (Χαλυβουργίες, λιπάσματα κλπ.) με το δίκτυο, η επέκταση των γραμμών σε νέες προβλήτες του λιμένος Βόλου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το