Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Εμπόδια στους ποδηλάτες – μαθητές

Τα συμπεράσματα έρευνας του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου
Τα συμπεράσματα έρευνας του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου

 

Κάδοι απορριμμάτων, σταθμευμένα αυτοκίνητα και δίκυκλα, ράμπες, ήταν μερικά από τα εμπόδια που συνάντησαν οι μαθητές του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου στην επιτόπια έρευνα που πραγματοποίησαν σε ένα τμήμα του ποδηλατόδρομου επί της οδού Μεταμορφώσεως, δίπλα ακριβώς από το σχολείο.

Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε’ Τάξης του Σχολείου, στα πλαίσια του μαθήματος, αποφάσισαν να ερευνήσουν  την ασφάλεια του ποδηλατόδρομου, ο οποίος διατρέχει την οδό Μεταμορφώσεως – δρόμος που εφάπτεται του σχολικού  συγκροτήματος (συστεγαζόμενα σχολεία 14ο και 19ο) – και ξεκινά από την οδό Αναλήψεως μέχρι τον Περιφερειακό.

Η έρευνα πεδίου πραγματοποιήθηκε στις 1 Μαρτίου 2013 ημέρα Παρασκευή για το τμήμα του ποδηλατόδρομου από τη Γιάννη Δήμου μέχρι τον Περιφερειακό και στις 8 Μαρτίου 2013 ημέρα Παρασκευή για το τμήμα από τη Γιάννη Δήμου μέχρι την οδό Αναλήψεως.

Οι εικόνες που συνάντησαν οι μαθητές δεν διαφέρουν και από τις αντίστοιχες που συναντά κανείς και σε άλλα σημεία του δικτύου ποδηλατόδρομου στο Βόλο, με αποτέλεσμα να έχει καταστεί δυσλειτουργικό.

Και βέβαια οι μαθητές με την αγάπη που έχουν για το ποδήλατο, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν τη συγκεκριμένη έρευνα, ώστε να δουν από κοντά τα προβλήματα. Το ενδιαφέρον είναι πως μίλησαν και με διερχόμενους πολίτες, κατέγραψαν τα προβλήματα, φωτογράφισαν τα σημεία που υπάρχουν εμπόδια και κίνδυνοι για τον ποδηλάτη, ενώ το υλικό θα το παραδώσουν στους αρμόδιους του Δήμου.

Η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου κ. Όλγα Πηλείδου τόνισε πως «αφορμή για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν μία ενότητα στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής που διδάσκει η ίδια στην Ε’ Τάξη του σχολείου και αναφέρει «είμαστε όλοι πολίτες, είναι και δική μου δουλειά.

Έτσι πραγματοποιήθηκε μια έρευνα στον ποδηλατόδρομο, επί της Μεταμορφώσεως που ξεκινά από την οδό Αναλήψεως και καταλήγει στο περιφερειακό δρόμο. Σε δύο ημέρες οι μαθητές ερεύνησαν και φωτογράφισαν τα εμπόδια πάνω στον ποδηλατόδρομο, ενώ πήραν συνεντεύξεις και από ποδηλάτες, εκ των οποίων ο ένας κινούταν εκτός ποδηλατόδρομου. Όταν μάλιστα ρωτήθηκε, γιατί δεν κινείται εντός του ποδηλατόδρομου, απάντησε ότι φοβάται για τη σωματική του ασφάλεια. Επίσης έχουμε ενημερώσει στελέχη του Δήμου και περιμένουμε τις δικές τους ενέργειες».

Αναφερόμενη στα εμπόδια που καταγράφηκαν, επισήμανε τους κάδους σκουπιδιών, τις κινητές και ακίνητες ράμπες, αλλά και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και δίκυκλα που δυσκολεύουν την πρόσβαση των μαθητών.

Δυσκολίες στη μετακίνηση

Οι μαθητές της Ε’ Τάξης του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι εξής: Νίκος Βαρσαμίδης, Απόστολος Βούλγαρης, Πασχάλης Ζαμουρίδης, Νικολέτα-Μαρία Καμπάκη, Τερψιθέα Καπανιάρη, Παναγιούλα Καρανάσιου, Πελαγία Καρέτσου, Γιώργος Κατούνης, Ανδριάνα Καυκούλα, Ελισάβετ Κίσσα, Διονύσης Κρίτσας, Κωνσταντίνα Λιούπη, Ηλιάνα Μακρογιάννη, Ανθία-Ραφαηλία Ματσούνα, Θεόδωρος Μηλιώνης, Μάριος Μπέικος, Μπέιντο Βαλεντίν, Μαρίνα Ξανθοπούλου, Ελισάβετ Πούλου, Νίκος Σιδέρης, Αναστασία Στρίγκου, Νίκος Στύλας και Κατερίνα Σφιριάλα.

Η μαθήτρια Ανδριάνα Καυκούλα ελπίζει ότι οι αρμόδιοι φορείς θα ευαισθητοποιηθούν και θα παρέμβουν για τη βελτίωση των συνθηκών στον ποδηλατόδρομο, ενώ το ίδιο ελπίζει να γίνει και από τους περιοίκους, ώστε να μην αφήνουν σε αυτό το χώρο τα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα.

Η ίδια χρησιμοποιεί το ποδήλατο. Αλλά θεωρεί ότι ο ποδηλατόδρομος έχει προβλήματα όχι μόνο από τα εμπόδια, αλλά και από το τσιμέντο με τα κολονάκια. «Γι’ αυτό και πολλές φορές βλέπουμε τους ποδηλάτες να κινούνται εκτός ποδηλατόδρομου» κατέληξε.

Από την πλευρά της η Ελισάβετ Κίσσα σημείωσε πως «ήταν σημαντική έρευνα που κάναμε, γιατί είδαμε τα εμπόδια που υπάρχουν στον ποδηλατόδρομο. Καταγράψαμε μηχανάκια, αυτοκίνητα, κινητές και ακίνητες ράμπες, κάδους».

Από την πλευρά του ο Απόστολος Βούλγαρης υπογράμμισε πως το ποδήλατο αποτελεί έναν τρόπο ζωής και το καλύτερο μεταφορικό μέσο για να πηγαίνει το παιδί στο σχολείο. Ωστόσο ο ποδηλατόδρομος δεν είναι ασφαλής. Κάτι να γίνει και να πέσει ο μαθητής πάνω στα κολονάκια, θα κινδυνεύει σοβαρά.

Από την πλευρά του ο Νίκος Σιδέρης πρόσθεσε ότι πολλά παιδιά χρησιμοποιούν το ποδήλατο, αλλά φοβούνται να κινηθούν εντός του ποδηλατόδρομου, μήπως και κτυπήσουν στα κολονάκια. Γι’ αυτό και αναγκάζονται να μετακινούνται εκτός ποδηλατόδρομου, αν και υπάρχει ο κίνδυνος να κτυπηθούν από τα διερχόμενα δίκυκλα. Μάλιστα είπε ότι ο ποδηλατόδρομος θα μπορούσε να χρησιμεύει ακόμη περισσότερο σε μια περίοδο που οι άνθρωποι λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, χρησιμοποιούν περισσότερο το ποδήλατο.

Παίρνοντας το λόγο ο Νίκος Στύλλας σημείωσε το ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής που θα πρέπει να έχουν τόσο οι ποδηλάτες, όσο ακόμη και οι πεζοί. Γι’ αυτό και είναι καλό οι μαθητές να συμβουλεύονται τους γονείς. «Το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής, αλλά χρειάζεται προσοχή. Ακόμη και πεζός να κινείσαι, πρέπει να προσέχεις στο δρόμο» συμπλήρωσε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το