Τοπικά

Μεγάλες οι οφειλές για μεταφορές μαθητών

Η μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές εντός Μαγνησίας φθάνει το 30%
Η μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές εντός Μαγνησίας φθάνει το 30%

 

Σε δυσθεώρητο ύψος έχουν φθάσει οι οφειλές του ελληνικού Δημοσίου προς τους μεταφορείς μαθητών στη Μαγνησία και όπως έγινε γνωστό από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, μόνον προς αυτό οι οφειλές φθάνουν το 1.000.000 ευρώ… Στις οφειλές προς το ΚΤΕΛ πρέπει να προστεθούν και οι οφειλές προς άλλους ιδιώτες μεταφορείς, όπως τουριστικά πρακτορεία και ιδιώτες λεωφορειούχους. Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ κ. Δημ. Κολυνδρίνης επισημαίνει, αναφορικά με την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών, ότι «όποιος έχει τις υποδομές, θα αναλάβει το έργο».

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, που χθες βρέθηκε στην Αθήνα για το πρόβλημα των οφειλών από μεταφορές μαθητών, οι συνολικές οφειλές ανέρχονται σε 1.000.000 ευρώ και αφορούν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011 και όλους τους μήνες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, δηλαδή από το Σεπτέμβριο του 2012 μέχρι σήμερα. «Εμείς συνεχίζουμε τη μεταφορά, αλλά επιβαρυνόμαστε με έξοδα καυσίμων, που είναι υπέρογκα, με μισθούς οδηγών, με σέρβις και ζημιές των αυτοκινήτων», τόνισε ο κ. Κολυνδρίνης.

Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται και άλλοι λεωφορειούχοι μεταφορείς μαθητών, η υπομονή των οποίων φαίνεται να εξαντλείται και ζητούν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, να πιέσει το υπουργείο για την απόδοση κάποιων χρημάτων.

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ πρόσθεσε πως η μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές εντός Μαγνησίας φθάνει το 30% σε σύγκριση με πέρυσι, χρονιά επίσης κρίσης, ενώ είναι πολύ μικρή η μείωση στις γραμμές εκτός Νομού. Επίσης, πολύ μικρή είναι η πληρότητα της γραμμής προς Κωνσταντινούπολη, στην οποία τα δρομολόγια διεξάγονται με τη συνεργασία τουρκικής εταιρίας.

Η απελευθέρωση

Αναφορικά με την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών από την 1η Ιανουαρίου του 2020, ο κ. Κολυνδρίνης δήλωσε ότι «θα είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το έργο. Όποιος έχει τις υποδομές, θα το αναλάβει».

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας διευκρίνισε ότι πλέον, θα γίνεται διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός, όπου θα μπορούν να συμμετέχουν όσες μεταφορικές εταιρείες έχουν τις κατάλληλες υποδομές. «Οι επιχειρήσεις που είναι σοβαρές, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα», τόνισε.

Το σχέδιο του υπουργείου μεταφορών αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Προβλέπει τη δημιουργία τριών κατηγοριών γραμμών και δεν αφορά στις αστικές γραμμές. Οι γραμμές που προβλέπονται με το νέο σύστημα είναι:

-Οι γραμμές αποκλειστικού έργου, δηλαδή εκείνες στις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου στις συγκεκριμένες γραμμές, χωρίς ανταγωνισμό. Ο ανάδοχος αναλαμβάνει κατ’ αποκλειστικότητα να εκτελεί το έργο, χωρίς ανταγωνισμό, σε όλες τις υπεραστικές γραμμές γεωγραφικής ενότητας, που αποτελούν ένα δίκτυο γραμμών, μετά από δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό και το κριτήριο επιλογής του ανάδοχου θα είναι η υψηλότερη προσφορά.

-Οι άγονες γραμμές, δηλαδή εκείνες για τις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και, ταυτόχρονα, λόγω μικρού οικονομικού ενδιαφέροντος και επιδότηση (αποζημίωση). Στην περίπτωση αυτή, που το οικονομικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο, προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα και επιδότησης, κατά το πρότυπο των άγονων αεροπορικών δρομολογίων. Οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν τις γραμμές αυτές κατόπιν διαγωνισμού. Στη συγκεκριμένη κατηγορία εμπίπτουν πολλές νησιωτικές περιοχές.

-Οι γραμμές ελεύθερης επιλογής. Στις δύο πρώτες κατηγορίες, οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν το έργο με συμβάσεις διάρκειας έως 10 έτη και με δυνατότητα παράτασης, ενώ στην τρίτη κατηγορία οι γραμμές ελεύθερης επιλογής, δηλαδή αυτές που έχουν μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, θα μπορεί να τις εκτελεί κάθε ενδιαφερόμενος, αρκεί να μην δημιουργείται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Ο κ. Κολυνδρίνης δήλωσε ότι, κάποια τμήματα διαδρομών στη Μαγνησία θεωρούνται άγονες γραμμές και η καταγραφή τους θα γίνει από την Περιφέρεια, ενώ όσον αφορά στις προϋποθέσεις που τίθενται, πρόσθεσε πως «με βάση τα πρώτα στοιχεία του νόμου, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας έχει το 90% των προϋποθέσεων. Ο στόλος μας είναι σύγχρονος έτσι ώστε να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πολίτες».

Με το σχέδιο απλοποιούνται εξάλλου οι διαδικασίες και καθίσταται ελεύθερη η μεταβίβαση του οχήματος, αλλά και η απόκτηση άδειας για την εκτέλεση επιβατικών μεταφορών. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λειτουργούν νέες γραμμές, υπό τον όρο ότι δεν ανταγωνίζονται, αθέμιτα, άλλους φορείς. Επιπλέον, το κράτος παύει πλέον να καθορίζει τις τιμές των κομίστρων. Ωστόσο, διατηρεί το δικαίωμα καθορισμού των ανώτατων ορίων χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός, αλλά και προστασία του καταναλωτή. Ακόμη, οι ανάδοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν προϊόντα όπως προπώληση, «έξυπνα εισιτήρια», ηλεκτρονικές αγορές εισιτηρίων κλπ.

Σε ό,τι αφορά στις υποδομές, οι σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων εντάσσονται στο σύστημα των δημόσιων υπεραστικών μεταφορών και διασφαλίζεται η πρόσβαση των μεταφορέων σε αυτούς, έναντι καταβολής τέλους χρήσης της υποδομής.

Σύμφωνα με το σχέδιο, την επίβλεψη του όλου συστήματος αναλαμβάνει η Εθνική Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών. Δεν πρόκειται για νέα αρχή, αλλά αναβαθμίζεται η υπάρχουσα Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Πέρα από τις αρμοδιότητες που ήδη έχει, αποκτά και όλες τις αρμοδιότητες που αφορούν στις δημόσιες υπεραστικές μεταφορές επιβατών.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το