Σε δημόσια διαβούλευση θα δοθεί τις επόμενες ημέρες το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τα κριτήρια και τις διαδικασίες με τις οποίες θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση θα διενεργείται τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης, όπως παρουσιάζονται στα Νέα, ομαδοποιούνται σε πέντε κατηγορίες.
Στην κατηγορία Εκπαιδευτικό Περιβάλλον κριτήρια είναι:
- διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες
- παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη
- οργάνωση της σχολικής μονάδας
Στην κατηγορία Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας τα κριτήρια είναι:
- βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών
- στόχοι και περιεχόμενο
- διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
Στην κατηγορία Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών τα κριτήρια είναι:
- προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία
- διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
- εμπέδωση νέας γνώσης, αξιολόγηση μαθητών
Η κατηγορία Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια περιλαμβάνει τα κριτήρια:
- τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις
- συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της
- επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
Στην κατηγορία Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού ως κριτήρια ορίζονται:
- τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη
- επαγγελματική ανάπτυξη.