Ελλάδα

Υπ. Μεταφορών: 6μηνη παράταση των αεροπορικών δρομολογίων άγονης γραμμής

aeroplano

Σε εξάμηνη παράταση της περιόδου εκτέλεσης των αεροπορικών δρομολογίων άγονης γραμμής, όπως είχε ήδη γράψει η έντυπη έκδοση του «Έθνους» από τις 6 Φεβρουαρίου, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών καθώς δεν έχει προκηρυχθεί ακόμα νέος διαγωνισμός αφού η ηγεσία του υπουργείου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μελετούν αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς.

Κριτήριο επιλογής εταιρίας για το διάστημα της παράτασης θα είναι «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών.
Η παράταση δίνεται μέχρι να προκηρυχθεί από την ΥΠΑ ο επόμενος διαγωνισμός και προκειμένου να μη διαταραχθεί η θερινή σεζόν καθώς οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου. Ετσι, εγκρίθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις αεροπορικές εταιρίες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων χωρίς να προηγηθεί σχετική προκήρυξη για την ανάδειξη αναδόχων για το διάστημα από την 1η Απριλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου.
Στη διαπραγμάτευση προσκλήθηκαν οι Aegean (η οποία στο μεταξύ εξαγόρασε την Olympic Air που είχε αναλάβει και αυτή άγονα δρομολόγια), η Astra Airlines και η Sky Express που είχαν αναλάβει από το Μάιο του 2012 τα άγονα δρομολόγια συνολικού προϋπολογισμού 148 εκατομμυρίων ευρώ.
Στόχος του υπουργείου είναι να αλλάξει ριζικά το θεσμικό πλαίσιο για τα άγονα δρομολόγια με αρκετά πιθανό και το ενδεχόμενο συμμετοχής και ξένων αεροπορικών εταιριών στους διαγωνισμούς. Πρόσφατα άλλωστε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης είχε μιλήσει σε αυστηρούς τόνους στη Βουλή για το ζήτημα των άγονων δρομολογίων.
Ο κ. Σπίρτζης, μάλιστα, έκανε λόγο για γραμμές-ρουσφέτια σε εταιρείες επισημαίνοντας πως πρέπει «να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες και ποιες είναι ρουσφέτι στις αεροπορικές εταιρείες. Βρήκαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μια κατάσταση που δεν αρμόζει ούτε σε τριτοκοσμική χώρα», είχε επισημάνει.
Τα κριτήρια που αναμένεται να εφαρμόσει το υπουργείο στις άγονες γραμμές είναι:
Η εποχικότητα, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «δεν γίνεται να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα την τουριστική και τη μη τουριστική περίοδο».
Η επιβατική κίνηση. Η χιλιομετρική απόσταση.
Εάν ο επιβάτης είναι μόνιμος κάτοικος ή επισκέπτης ώστε να μην έχει την ίδια έκπτωση στο εισιτήριο.
Το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου, καθώς θα δοθεί έμφαση στα αεροδρόμια που έχουν μείνει εκτός παραχώρησης και θα τα διαχειρίζεται το Δημόσιο. Στόχος είναι να τονωθεί η κίνηση προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν και να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Λόγοι εθνικής πολιτικής.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το