Τοπικά

Βόλος:Σε ρηχά νερά η κατανάλωση στις χειμερινές εκπτώσεις

 

Προβληματισμό για την πολύ μέτρια αγοραστική κίνηση, αφήνουν τελικά στους εμπόρους του Βόλου οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες ολοκληρώθηκαν. Μάλιστα και η κλιματική αλλαγή πέρα από την παράμετρο των πλημμυρών, φαίνεται πως έχει παίξει ευρύτερα αρνητικά ρόλο στην κατανάλωση.
Η κατανάλωση στις φετινές εκπτώσεις που άρχισαν άμεσα μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και διήρκεσαν σχεδόν δύο μήνες, ήταν μάλλον υποτονική, κινούμενη στα περυσινά επίπεδα. Για τους εμπόρους η κατάσταση αυτή ήταν απογοητευτική, καθώς μετά την καλή αγοραστική κίνηση στην περίοδο των γιορτών, περίμεναν ότι αυτή η τάση θα συνεχιζόταν για να «ζεσταθούν» τα ταμεία τους.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος ανέφερε πως «οι έμποροι δεν είναι ευχαριστημένοι από την αγοραστική κίνηση στις εκπτώσεις. Για συγκεκριμένους λόγους η κατανάλωση ήταν χαμηλότερη του αναμενομένου και έτσι οι επιχειρήσεις δεν βοηθήθηκαν».
Οι οικονομικές επιπτώσεις των πλημμυρών στους χιλιάδες πληγέντες της Μαγνησίας φάνηκαν κυρίως μετά τις γιορτές, με τον κόσμο να δίνει προτεραιότητα στην κάλυψη των πολύ βασικών αναγκών, ενώ και ο χειμώνας με τις γνωστές δαπάνες για τη θέρμανση επέδρασε ασφυκτικά στους ήδη πετσοκομμένους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Η κλιματική αλλαγή με τις καταστροφικές πλημμύρες επηρεάζει και σε ένα άλλο επίπεδο το εμπόριο. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος «έχουν πλέον χαθεί οι εποχές του φθινοπώρου και της άνοιξης και από το καλοκαίρι πάμε κατευθείαν στον χειμώνα και αντίστροφα. Όμως φέτος ούτε χειμωνιάτικες συνθήκες ζήσαμε. Αυτό επηρέασε αρνητικά την ένδυση. Ο κόσμος λόγω των υψηλών για την εποχή θερμοκρασιών δεν αναγκάστηκε να αγοράσει για παράδειγμα ένα ακόμη παλτό ή μπουφάν. Έτσι καταστήματα ένδυσης που προμηθεύτηκαν ποσότητες, δεν τις πούλησαν και αντιμετωπίζουν πρόβλημα».
Παράλληλα έχουν αλλάξει και οι καταναλωτικές συνήθειες που υποβαθμίζουν την αξία των εκπτώσεων. Όπως τονίζεται, παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι καλά, οι καταναλωτές ξέρουν ότι και σε άλλες περιόδους, αν θέλουν να βρουν κάτι, θα το αγοράσουν και σε καλές τιμές λόγω των προσφορών που ισχύουν όλο το χρόνο. Άρα οι εκπτώσεις χάνουν τον χαρακτήρα τους, ειδικά όταν διαρκούν δύο μήνες.
Επίσης αρκετοί καταναλωτές έχουν στραφεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου όλο τον χρόνο βρίσκουν ελκυστικά προϊόντα.
Στη διάρκεια των εκπτώσεων αναδείχθηκε ακόμη μια τάση να ψωνίζουν συνήθως οι πολίτες το πρωί παρά το απόγευμα, ίσως ως απόρροια της τάσης που υπήρχε από την περίοδο της πανδημίας με την εφαρμογή στα ωράρια της καραντίνας.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το