Τοπικά

Το 7ο Γυμνάσιο Βόλου στην διαδικτυακή ημερίδα για την «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία»

Την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία, με πρωτοβουλία της Υφυπουργού ΠαιδείαςΣοφίας Ζαχαράκη, μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Αγωγής είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν σε Διαδικτυακή Ημερίδα εργασίες και δραστηριότητες τέχνης, πολιτισμού, αθλητισμού που πραγματεύονται ζητήματα αναπηρίας, ένταξης και σεβασμού των δικαιωμάτων των ΑμεΑ
Συμμετείχαν σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  που επελέγησαν από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας και μεταδόθηκε μέσω live streaming.
Την Περιφερειακή Εκπαίδευση Θεσσαλίας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκπροσώπησε το 1ο Ειδικό Σχολείο Λάρισας για Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) και για τη Δευτεροβάθμια το 7ο Γυμνάσιο Βόλου και το Γυμνασιακό Παράρτημα του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων.

Η παρουσίαση του σχολείου της Μαγνησίας είχε τον τίτλο “Οι άνθρωποι συνηθίζουν να κοιτούν την κίνηση των ματιών , των χεριών και των ποδιών. Όμως οι πιο σπουδαίες διαδρομές γίνονται με τις κινήσεις της ψυχής”.

Η φράση αυτή, όπως τόνισε η συντονίστρια της παρουσίασης, η φιλόλογος Ελπίδα Πανάγου, ανήκει σε έναν μαθητή του Γυμνασιακού Παραρτήματος του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων ο οποίος απέδωσε με αυτό το σχόλιο το αποτύπωμα των δράσεων που αναπτύχθηκαν στο σχολείο του τη συγκεκριμένη ημέρα την περσινή χρονιά και στόχο είχαν να δώσουν ένα ερέθισμα ώστε οι μαθητές να επανατοποθετηθούν απέναντι στον εαυτό τους, τους άλλους και στις αξίες της ζωής.

Στη διαδικτυακή Ημερίδα τρεις μαθήτριες της Γ΄Γυμνασίου παρουσίασαν την άποψή τους για την Αναπηρία, τις ποικίλες δράσεις που ανέπτυσσε το σχολείο κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν σχετικά αφιερώματα τη φετινή χρονιά.
Η μαθήτρια Αίγλη Σισμανοπούλου τόνισε πως πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι τη ζωή πρέπει να τη χαιρόμαστε με όσα έχουμε και πως πρέπει να επικεντρωνόμαστε σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε και όχι σε όσα τυχόν δεν μπορούμε. “Τη ζωή τη χαιρόμαστε με την ψυχή”

Η μαθήτρια Γεωργία Τσιούρη επεσήμανε πως ο ρόλος του σχολείου πρέπει να είναι διευρυμένος. Εκτός από γνώσεις οφείλει να δίνει στους μαθητές κοινωνικές δεξιότητες ώστε να πορεύονται τη ζωή με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό. Αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές του σχολείου, κάθε χρόνο, χωρισμένοι σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, γνώρισαν και έπαιξαν με Παραολυμπιονίκες, χόρεψαν με σπουδαστές Σχολών Χορού για άτομα με κινητικές δυσκολίες, συνομίλησαν με ανθρώπους που ξεπέρασαν αισθητηριακά προβλήματα και κάνουν λαμπρές σπουδές στο εξωτερικό κ.λ.π.

Τέλος η μαθήτρια Μαρία Πέτρου αναφέρθηκε στις δυσκολίες με τις οποίες μας έφερε αντιμέτωπους η φετινή χρονιά , οι οποίες όμως δεν στάθηκαν εμπόδιο γι δράσεις. Στις ηλεκτρονικές τάξεις τους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον κ. Α. Μιχαλόπουλο, τον Διευθυντή του Ειδικού Δημοτικού σχολείου Αγριάς καθώς και να παρακολουθήσουν αφιερώματα που επιμελήθηκαν οι καθηγητές Ειδικής αγωγής του σχολείου κ. Ελ. Μπαλδιμτσή, κ.Ελ. Νάκου, κ. Αγγ. Τσεκουροπούλου και κ. Κ. Χριστόπουλος. Γιατί όπως είπε η Μαρία μπορεί ο περιορισμός να είναι αναγκαίος, αλλά δεν πρέπει να μας οδηγήσει στην απομόνωση και στην αποξένωση.

Η παρουσίαση του σχολείου έκλεισε με την προβολή ενός βίντεο με τις δράσεις του σχολείου το οποίο επιμελήθηκε ο Υπεύθυνος Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Αυτοματισμού του 1ου Ε.Κ. Βόλου, Κ. Αμυγδαλίτσης, ενώ την τεχνική υποστήριξή της είχε ο καθηγητής Πληροφορικής κ. Θ. Πανουσόπουλος.
Ο Δ/ντής του σχολείου, κ. Π. Φασουράκης, ευχαριστεί την κ. Ελπίδα Πανάγου η οποία είχε τον συντονισμό της παρουσίασης, τις μαθήτριες που εκπροσώπησαν με άριστο τρόπο το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που κάθε χρόνο υποστηρίζουν τη δράση αυτή.Τέλος εκφράζει την ικανοποίηση και την περηφάνεια του για τις ουσιαστικές δράσεις που το σχολείο αναπτύσσει και οι οποίες δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να συνεργάζονται τόσο δημιουργικά.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το