Τοπικά

Στο περιθώριο η νέα γενιά της Θεσσαλίας- Το 20,2% μεταξύ 15-29 ετών χωρίς μόρφωση και εργασία

Στο 20,2% ανέρχονται στη Θεσσαλία οι νέοι ηλικίας 15-29 ετών οι οποίοι λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχουν εργασία, πανεπιστημιακή μόρφωση και κατάρτιση. Πρόκειται ουσιαστικά για τη «χαμένη γενιά» των μνημονίων στην Ελλάδα, με τους νέους αυτούς να ζουν στο περιθώριο.

Το Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχολογικής Έρευνας και Ψυχοπαιδαγωγικής Συμβουλευτικής (Κ.Ε.Ψ.Ε.ΨΥ.Σ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) διοργανώνει επιστημονική συνάντηση-συζήτηση με θέμα: «Βοηθώ το παιδί μου να επιλέξει επάγγελμα. Οι γονείς, ο έφηβος και τα όρια: «Παλεύοντας με τα κύματα».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 19/11/2016 (ώρα 10.00- 13.00) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Αμφιθέατρο Σαράτση) και απευθύνεται σε συμβούλους, εκπαιδευτικούς, γονείς, καθώς επίσης και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ομιλητές θα είναι οι εξής: Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Νέοι στο Περιθώριο της Εκπαίδευσης της Απασχόλησης και της Κατάρτισης (NEETs), Ιωάννης Μαρμαρινός, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ: Ο ρόλος των αξιών στη ζωή μας, Φωτεινή Κατσαμπούρη, Δρ. Σύμβουλος Σταδιοδρομίας: Οι γονείς και οι επαγγελματικές αποφάσεις των παιδιών: Μύθοι και Πραγματικότητα Αναστασία Παμουκτσόγλου, Δρ. Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Αντώνιος Πλαγεράς, Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας, & Χριστίνα Ρούση – Βέργου Χριστίνα, Δρ. Ψυχολογίας: Επαγγέλματα του μέλλοντος Αγγελική Καραμπατζάκη, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ΚΕΣΥΠ Βόλου: Παρουσίαση Εργαλείων Αυτοβοήθειας Επαγγελματικού Προσανατολισμού για Εφήβους. Συντονίζουν: Ράνυ Χ. Καλούρη, πρόεδρος της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π., καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Ελένη Ανδρέου, επιστημονική υπεύθυνη Κ.Ε.Ψ.Ε.ΨΥ.Σ, καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε, Π.Θ.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής. Η εκδήλωση γίνεται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Νέοι στο περιθώριο

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μέσω του καθηγητή ΤΕΦΑΑ κ. Αθανάσιου Κουστέλιου συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, όπου ερεύνησε το θέμα των νέων που βρίσκονται στο περιθώριο της εκπαίδευσης, της απασχόλησης και της κατάρτισης, των λεγόμενων NEETs (NotinEducation, EmploymentandTraining). Ο κ. Κουστέλιος ανέφερε πως «η ανεργία και ιδιαίτερα των νέων αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η χώρας μας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, το επίπεδο της ανεργίας στην Ελλάδα ανέρχεται στο 23,2%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους νέους ανέρχεται στο 47,7%. Διεθνείς οργανισμοί, επίσης, επισημαίνουν ότι ο αριθμός των νέων, κάτω των 30 ετών, που εργάζονται στην Ελλάδα μειώθηκε στο μισό από το 2007 έως το 2014. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα και οδηγεί νέους ανθρώπους στην περιθωριοποίηση, δεδομένου ότι η αγορά εργασίας αδυνατεί να τους απορροφήσει και να τους αξιοποιήσει. Πολλοί μελετητές του φαινομένου αυτού κάνουν λόγο για τη δημιουργία «χαμένων γενεών» των λεγόμενων NEETs.

ΝΕΕΤ’s (NotinEducation, EmploymentandTraining) χαρακτηρίζονται οι νέοι 15-29 ετών, περίπου 14 εκατομμύρια στις χώρες της ΕΕ ή 40 εκατομμύρια στις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίοι δεν σπουδάζουν, δεν εργάζονται και δεν καταρτίζονται επαγγελματικά. Πρόκειται για νέους ανθρώπους οι οποίοι ζουν στο «περιθώριο» της κοινωνίας εξαιτίας των τεράστιων δυσκολιών που υπάρχουν ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

Στην Ελλάδα οι νέοι που βρίσκονται στο περιθώριο της εργασίας, της μόρφωσης, της κατάρτισης αποτελούν το 22% για τις ηλικίες 15-29 ετών, ενώ στη Θεσσαλία είναι το 20,2%, όταν ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ ήταν 16%. Πάντως από το 2008 έως το 2011 σημειώθηκε αύξηση του φαινομένου αυτού κατά 54,7%.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι το θέμα των ΝΕΕΤs είναι ένα σοβαρό κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους αρμόδιους φορείς. Το κόστος αυτών των παιδιών για την ελληνική οικονομία αποτιμάται στο 2% του ΑΕΠ και είναι αρκετά μεγαλύτερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο του ΟΟΣΑ και το δεύτερο υψηλότερο μετά από αυτό της Τουρκίας (3,4% του ΑΕΠ).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το