Ελλάδα

Σε εξέλιξη η επιχείρηση ανέλκυσης του «Αγία Ζώνη 2»

Σε εξέλιξη βρίσκονται από το πρωί του Σαββάτου οι εργασίες ανέλκυσης του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη 2» κοντά στη νησίδα Αταλάντη.

“Είναι μια ιδιαίτερη στιγμή με πολλά συναισθήματα και σκέψεις- για μένα ως επικεφαλής αυτού του υπουργείου αλλά και για όλη την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία αλλά και τις εταιρείες- όλους όσους έδωσαν τον καλό τους εαυτό για να φθάσουμε σε αυτή τη στιγμή» δήλωσε το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος συνοδευόμενος από βουλευτές του Πειραιά και δημοσιογράφους, παραβρέθηκε με σκάφος του λιμενικού σώματος, στη διαδικασία ανέλκυσης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» που βυθίστηκε έμφορτο με καύσιμα στις 10 Σεπτεμβρίου.


Ο Γιάννης Φατσέας στέλεχος από την εταιρεία Σπανόπουλος είπε ότι η όλη διαδικασία ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα και το ναυάγιο σε λίγο θα πάψει να είναι ναυάγιο.

Πρόσθεσε ότι το δεξαμενόπλοιο από την πρώτη στιγμή της βύθισής του ήταν φορτωμένο με καύσιμα κάτι που έκανε δύσκολες τις διαδικασίες και ευτυχώς θα υπάρξει τώρα ένα αίσιο τέλος. Τόνισε επίσης ότι καθημερινώς στις διαδικασίες απορρύπανσης και ανέλκυσης εργάζονταν έως σήμερα περίπου 500 άτομα.

Το δεξαμενόπλοιο πιθανότατα θα οδηγηθεί σε κάποιο ναυπηγείο όταν ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες της ανέλκυσης.

Στο σημείο βρίσκεται από χθες το πρωί πλωτός γερανός του ομίλου «Σπανόπουλου» με δυνατότητα έλξης 1.300 τόνων.

Το ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ αυτή τη στιγμή έχει γυρίσει σε όρθια θέση και πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας έχει ξεπροβάλλει ήδη το φουγάρο του πλοίου.Σύμφωνα με πληροφορίες εξειδικευμένα συνεργεία από δύτες πρεσσάρουν αέρα σε συγκεκριμένα σημεία του «ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ» προκειμένου να αδειάσει το νερό που βρίσκεται μέσα στο πλοίο ενώ ο γερανός ταυτόχρονα τραβάει το δεξαμενόπλοιο προς το πάνω.Σημειώνεται επίσης ότι από το πλοίο έχουν απαντληθεί όλα τα καύσιμα που μετέφερε και έχει σφραγιστεί.

Το ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ είναι κατασκευής του 1972, με χωρητικότητα 3.205 τόνων. Βυθίστηκε στις 2:45 τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Πηγή: The TOC

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το