Τοπικά

Σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Βόλου σε 4 άξονες – Κεντρικός στόχος η έναρξη νέας γραμμής Βόλος- Κύπρος –Ισραήλ

Με τζίρο πάνω από 5,8 εκ. ευρώ και κέρδη 1,8 εκ. ευρώ το 2016 ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ήδη σχεδιάσει το αναπτυξιακό του πρόγραμμα για τα επόμενα έτη, το οποίο μάλιστα έχει εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο.
Το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου επικεντρώνεται σε τέσσερις τομείς με εκκίνηση το 2017 και με προοπτική 5ετίας. Το αναπτυξιακό πρόγραμμα, που παρουσιάστηκε σήμερα από τον πρόεδρο του ΟΛΒ Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, περιλαμβάνει σειρά σημαντικών δράσεων και βασικών έργων, καθώς στόχος της Διοίκησης είναι η ανάπτυξη των δυνατοτήτων του λιμανιού της πόλης και η βελτίωση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών για τους επιβάτες και για τα φορτία.
«Ο ΟΛΒ έχει δυνατότητες για αναβάθμιση καθώς διαθέτει ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό που κατάφερε να πετύχει πολλά πράγματα. Χωρίς αυτούς τους ανθρώπους πολλά δεν θα μπορούσαν να είχαν επιτευχθεί» δήλωσε ο κ. Σταυριδόπουλος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα μαζί με τα μέλη του Δ.Σ. Γιάννη Κλείτσα και Μαρία Καράβα.
Όπως εξήγησε ο κ. Σταυριδόπουλος, η διοίκηση στόχευε στην αύξηση των εσόδων και την παρουσίαση κερδών, πράγμα το οποίο επετεύχθη καθώς το 2016 ανέκαμψε ο κλάδος της διακίνησης φορτίου (το 2016 ο συνολικός όγκος φορτίου που διακινήθηκε ήταν 1.130.806 τόνοι) παρουσιάζοντας αύξηση συγκριτικά με το 2011 .
«Αυτό συμβαίνει γιατί το λιμάνι έχει πολλές δυνατότητες, μπορεί να αυξήσει τους ρυθμούς και να εκμεταλλευτεί τη θέση του», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ.
Σύμφωνα με τον απολογισμό πεπραγμένων της προηγούμενης χρονιάς, υπήρξε αύξηση πάνω από 55% στα κέρδη του ΟΛΒ και πάνω από 70% στα έσοδά του, ενώ η διοίκηση είχε στόχο τον περιορισμό των εξόδων.

Το αναπτυξιακό πρόγραμμα για την επόμενη 5ετία

Οι τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται το αναπτυξιακό πρόγραμμα της επόμενης πενταετίας για τον ΟΛΒ είναι:
Α. Βελτίωση υποδομών και εξοπλισμού
Β. Αναβάθμιση Επιχειρηματικής και Εμπορικής εκμετάλλευσης
Γ. Περιβαλλοντική αναβάθμιση- Πράσινο Λιμάνι
Δ. Ναυπηγοεπισκευή και Εργασίες συντήρησης
A.Βελτίωση υποδομών και εξοπλισμού
«Ο λιμένας του Βόλου δεν ακολούθησε ένα πρόγραμμα βελτίωσης και εκσυγχρονισμού των ανυψωτικών μέσων του με αποτέλεσμα το σύνολο των γερανών και περονοφόρων οχημάτων να είναι σήμερα μεγάλης ηλικίας» δήλωσε ο κ. Σταυριδόπουλος αναφερόμενος στον εξοπλισμό του λιμανιού.
Η διοίκηση του ΟΛΒ σκοπεύει να προμηθευτεί
-αυτοκινούμενο γερανό ανυψωτικής ικανότητας έως 100 τόνους
-οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
-περονοφόρο όχημα διακίνησης στο δάπεδο
Παράλληλα σε στάδιο προκήρυξης των διαγωνισμών βρίσκονται τα παρακάτω έργα βελτίωσης:
-ανύψωση σιδηροτροχιών κίνησης ηλεκτροκίνητων γερανών στην ανατολική πλευρά του 1ου προβλήτα μέσω Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε)
-επισκευή δαπέδων σε τμήμα του 2ου προβλήτα για την υποδοχή των εμπορευματοκιβωτίων (Π.Δ.Ε)
-αποκατάσταση του κυματοθραύστη (Π.Δ.Ε)
– προμήθεια και τοποθέτηση 14 πλωτών προσκρουστήρων πεπιεσμένου αέρα υψηλής πίεσης για την ασφαλέστερη προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στο δυτικό κρηπίδωμα του 2ου προβλήτα (Π.Δ.Ε)
Ακόμη έχουν προγραμματιστεί:
-Βελτίωση των υποδομών για την κρουαζιέρα (αισθητική και ποιοτική βελτίωση του χώρου υποδοχής των επιβατών κρουαζιέρας – Παροχή δωρεάν wifi και στο νέο ιστότοπο του λιμανιού μπαίνει και διαδραστική εφαρμογή «οδηγός πόλης, μουσείων, ιστορικών μνημείων κλπ.)
-Κατασκευή εξόδου οχημάτων από το εμπορικό λιμάνι. Η έξοδος θα εξυπηρετεί τα οχήματα που εξέρχονται από το εμπορικό λιμάνι και έχουν κατεύθυνσης προς Λάρισα, Θεσσαλονίκη ή Βόλο. Το έργο θα διευκολύνει επίσης πολύ την έξοδο των ορτηγών μήκους 12μ. και άνω προς τους προαναφερόμενους προορισμούς.
Β. Αναβάθμιση Επιχειρηματικής και Εμπορικής εκμετάλλευσης
Από τη διοίκηση του ΟΛΒ προγραμματίζονται οι εξής δραστηριότητες με στόχο την επιχειρηματική και εμπορευματική εκμετάλλευση:

-άνοιγμα νέας γραμμής Βόλος- Κύπρος –Ισραήλ
Όπως ανέφερε ο κ. Σταυριδόπουλος για το άνοιγμα μιας νέας γραμμής χρειάζεται και το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών. Ο ίδιος σημείωσε πως έχουν γίνει συζητήσεις και υπάρχει ενδιαφέρον από την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας μικρών αποστάσεων για τη γραμμή αυτή ενώ με τη σύνδεση αυτή θα ενισχυθεί πολύ και ο προσκηνυματικός τουρισμός.

-επανασύνδεση του λιμανιού με το δίκτυο ΟΣΕ
Σκοπός της επανασύνδεσης είναι ένα μεγάλο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων να κινείται με τον σιδηρόδρομο και να υπάρχει μεγάλη απαλλαγή βάρους από τις οδικές γραμμές.

-παραχώρηση προς εκμετάλλευση του κτιρίου ΙΑΣΩΝ

Πρόκειται για κτίριο εκατοντάδων τετραγωνικών που ανήκει στο λιμάνι και τρεις εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί για την εκμετάλλευσή του. Αναλυτικά πρόκειται για ένα ιατρικό κέντρο, για μία εταιρεία που ασχολείται με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και μία εταιρεία που δραστηριοποιείται με τον εφοδιασμό. «Εμάς μας ενδιαφέρει η συνεργασία με μία ή δύο εταιρείες. Δεν πρέπει να αφήσουμε το κτίριο αυτό ανεκμετάλλευτο δήλωσε ο πρόεδρος και πρόσθεσε πως ο ΟΛΒ θα εισπράττει για τον χώρο ετήσιο μίσθωμα καθώς και ποσοστό επί του τζίρου της εταιρείας που θα εκμεταλλεύεται το ΙΑΣΩΝ.

-έναρξη επαναλειτουργίας του ΣΙΛΟ στο λιμάνι αποκλειστικά ως αποθηκευτικό χώρο.
Ο Οργανισμός βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνοιταλική εταιρεία για την λειτουργία του ΣΙΛΟ, η οποία θα αναλάβει και όλο τον τομέα προστασίας του περιβάλλοντος στον περιβάλλοντα χώρο.

-μετακίνηση της δραστηριότητας φορτοεκφόρτωσης scrap στη βάση του 3ου προβλήτα
Ο κ. Σταυριδόπουλος ανέφερε πως υποβλήθηκε η μελέτη που ήταν έτοιμη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για

-κατασκευή/λειτουργία σταθμού εμπορευματοκιβωτίων

-αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού για ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής
Σημειώνεται πως όπως αναφέρθηκε στη σημερινή συνέντευξη τύπου έχουν γίνει συζητήσεις με δύο εταιρείες ενώ η αύξηση των θέσεων θα γίνει μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ο κ.Σταυριδόπουλος δήλωσε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν τα χρήματα για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου έργου μαρίνας στο λιμάνι. «Η κατασκευή της μαρίνας μέσω ΣΔΙΤ θα ήταν μία λύση αλλά εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι άμεσο» είπε ο ίδιος. Μάλιστα αναφέρθηκε και στην εκμετάλλευση της περιοχής στην Αμαλιάπολη.
-ανάπτυξη και εκμετάλλευση δύο ακόμη χώρων στάθμευσης οχημάτων
Ο ένας χώρος βρίσκεται πίσω από το Τελωνείο και είναι ήδη διαμορφωμένος με χωρητικότητα στάθμευσης 303 ΙΧ. Ο δεύτερος βρίσκεται στα Πευκάκια στον οποίο μπορούν να σταθμεύσουν ή 110 μεγάλα οχήματα ή περίπου 350 ΙΧ. Σύμφωνα με τον κ. Σταυριδόπουλος οι χώροι στάθμευσης θα είναι φυλασσόμενοι και θα παρακολουθούνται ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα να μεταφερθούν οχήματα από τα Πευκάκια στην κεντρική προβλήματα. Αυτό θα το αναλάβει ιδιώτης με τον οποίο θα συνεργαστεί ο ΟΛΒ.

Γ. Περιβαλλοντική Αναβάθμιση –Πράσινο Λιμάνι

Οι δράσεις που προγραμματίζονται:
-βυθοκόρηση μεταξύ 2ου και 3ου προβλήτα
-βυθοκόρηση στο λιμάνι του Βόλου για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών.
-αντικατάσταση του εξωτερικού φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας
-εφαρμογή συστήματος LNG (φυσικό αέριο) ως καύσιμο προώσης
-εφαρμογή φωτοβολταϊκών συστημάτων
Δ. Ναυπηγοεπισκευή και εργασίες συντήρησης
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΒ το λιμάνι του Βόλου προσφέρεται για να εκτελέσουν μικροεπισκευές και συντηρήσεις στα πλοία και θα μπορούσαν να εκτελούνται περιορισμένες εργασίες ναυπηγοεπισκευών, εφόσον βέβαια οριστεί ο κατάλληλος χώρος που θα τελεί υπό την εποπτεία του ΟΛΒ και τον έλεγχο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου.
Ωστόσο το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο από τα έτη 2009-2011 δεν επιτρέπει την ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων στον Βόλο. Ο ΟΛΒ έχει αιτηθεί την τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου από το Υπουργείο Ναυτιλίας και στόχος είναι η αύξηση της απασχόλησης για να μην πηγαίνουν τα πλοία για επισκευές στην Τουρκία ή την Κροατία.

Για το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου
Αναφορικά με το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου ο κ. Σταυριδόπουλος ξεκαθάρισε πως δεν αφορά τον Οργανισμό ως λιμενική δραστηριότητα.
«Ο ΟΛΒ οφείλει να συντηρεί το πάρκο ως χώρο πρασίνου και ότι υπάρχει μέσα σε αυτό τον χώρο. Ξηλώσαμε τις παλιές κατασκευές, αποκαταστήσαμε με πιστοποιημένα παιχνίδια και θα μεριμνήσουμε και για το ασφαλιστικό κομμάτι. Δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτα σε κανέναν. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε κέρδος από το πάρκο. Αλλά όσο είναι στην ευθύνη του ΟΛΒ, εμείς θα μεριμνούμε και θα το συντηρούμε».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το