Τοπικά

“Ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για την Καραμπατζάκη μας γυρίζει στη δεκαετία του ‘80 – Ο κόσμος να αντιδράσει ειρηνικά”

Την πρότασή της για την ανάπλαση του Κραυσίνδωνα και των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, παρουσίασε σήμερα η δημοτική κίνηση «Μαζί για τον Βόλο». Λίγες ημέρες πριν η δημοτική αρχή ξεκινήσει πάλι τα έργα στην Καραμπατζάκη, η κίνηση καλεί τον Αχ. Μπέο να περιμένει την οριστική δικαστική απόφαση και να δεχθεί τον διάλογο και τις προτάσεις της αντιπολίτευσης προκειμένου να δημιουργηθεί ένα έργο που θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, θα ενισχύσει το πράσινο και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Μαζί για τον Βόλο” Ιάσονας Αποστολάκης δήλωσε ότι η παρουσίαση της πρότασης γίνεται σε σωστό timing  μετά και τα όσα ανέφερε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο Αχ.Μπέος.

«Λείπουν τουλάχιστον χίλια στρέμματα πράσινου από τον Βόλο. Σε όλο τον κόσμο αναδεικνύουν τα ποτάμια και τους χειμάρρους. Εδώ, χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη επιχειρούν να μας γυρίσουν στη δεκαετία του ‘80»  είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι με την πρόταση της δημοτικής αρχής καταστρέφεται το έργο Life και εν μέρει το Urban,  καταστρατηγείται το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του 2016 ενώ αντιστρατεύεται την επέκταση του περιφερειακού και τη διάνοιξη-επέκταση της Παγασών.

«Θα γίνει και καμπάνια ενημέρωσης. Θέλουμε να ¨σπάσει¨ αυτό που λέει η δημοτική αρχή για επίλυση του κυκλοφοριακού. Στην πρόταση μας έχουμε λιγότερους σηματοδότες από την πρόταση της. Εμείς δεν λέμε να διατηρηθεί η υφιστάμενη κατάσταση. Θέλουμε να δημιουργήσουμε κυψέλες πράσινου» σημείωσε, αναφέροντας ότι η πρόταση του Δήμου Βόλου καταστρέφει ένα οικοσύστημα.

Από την πλευρά του ο τοπικός σύμβουλος Ν.Ιωνίας Νέστορας Μανιάρας τόνισε ότι ο Αχ. Μπέος πρέπει να αλλάξει τακτική και να κάνει διάλογο. «Προσπαθούμε να πούμε ότι ο Κραυσίνδωνας είναι κομμάτι ενός μεγαλύτερου πράγματος που μπορεί να γίνει την πόλη. Οι “μπαχαλάκηδες” που λέει ο δήμαρχος, μας εξέπληξαν προχθές κάνοντας μια πρόταση. Από ό,τι φαίνεται ασχολούνται με την πόλη και όχι με τα μπάχαλα» είπε.

Ο κ. Μανιάρας κάλεσε τον δήμαρχο να πει την αλήθεια στον κόσμο.  «Δεν μπορεί να λέει ότι θα είναι ήπιας κυκλοφορίας οι δρόμοι και ταυτόχρονα ότι θα είναι το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό έργο.  Δεν μπορεί να καταστρέφει κάτι για να φτιάξει κάτι χειρότερο. Θέλουμε ο δήμαρχος να μας ακούσει για να κάνουμε κάτι καλό για την πόλη»

Ο κ. Αποστολάκης σημείωσε ότι η τελική έκβαση της υπόθεσης για την οδό Καραμπατζάκη θα έρθει στις 10 Μαρτίου, ενώ ερωτηθείς αν θα υπάρξουν αντιδράσεις δήλωσε: «Εμείς καλούμε τον κόσμο να μην το επιτρέψει με ειρηνικό τρόπο. Αν ο κ. Μπέος λέει ότι θα βγάλει κόσμο στον δρόμο να το κάνει και να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι στα υπουργεία. Με τον Αγοραστό να μην σχεδιάζουν ποδηλατοδρόμια που δεν τα χρειαζόμαστε αλλά να του ζητήσει χρονοδιάγραμμα για τον περιφερειακό».

Πρόταση για γραμμικό πάρκο
Η πρόταση της δημοτικής κίνησης αφορά τη δημιουργία ενιαίου περιβαλλοντικού συστήματος  που περιλαμβάνει τον  χείμαρρο Κραυσίνδωνα και τις οδούς Καραμπατζάκη και Ζάχου. Σύμφωνα με την πρόταση της:

Στο  νότιο τμήμα, από Λαρίσης προς βορρά, η Ζάχου παραμένει μονόδρομος (άνοδος) σε επαφή με εγκαταστάσεις αθλητισμού (γήπεδο Μαγνησιακού) και η Αλαμάνας από Λαρίσης μέσω της λοξής γέφυρας συγκλίνει στη Ζάχου στην περιοχή Τσαλαπάτα. Στην συνέχεια στην διασταύρωση της Ζάχου με την Παγασών να διοχετεύεται μέρος του κυκλοφοριακού φορτίου της προς την Παγασών,η οποία θα το κατανέμει ομαλά  προς τον κεντρικό τομέα της πόλης,  μέσω  της 2αςΝοεμβρίου,  Μικρασιατών,   Γαζή-Γαλλίας,   Κωνσταντά, Μαγνήτων,  Αναλήψεως.

Αυτό υλοποιείται με ισόπεδη διάβαση της Παγασών στις σιδηροδρομικές γραμμές, λίγο πριν το τρένο εισέλθει στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού.
Η διάνοιξη αυτή της  Παγασών,  έχει μελετηθεί από το μελετητικό γραφείο  <<ΑΝΥΣΜΑ>>  και  το ΓΠΣ ΒΟΛΟΥ,  για να αποσυμφορήσει  συγχρόνως και την κυκλοφορία  στο κέντρο  του  Βόλου.

Η Ζάχου  παραμένει μονόδρομος (άνοδος) μέχρι την 2ας Νοεμβρίου και να διοχετεύει την υπόλοιπη  κίνησή της προς Ν. Ιωνία μέσω Φιλαδελφείας και  Λ. Ειρήνης  και προς Βόλο μέσω της 2ας Νοεμβρίου.

Αντίστοιχα η οδός Καραμπατζάκη στο νότιο τμήμα της από Βενιζέλου και κάτω παραμένει μονόδρομος προς Αλαμάνας και έξοδο στην Λαρίσης. Το τμήμα από Βενιζέλου και πάνω καθίσταται μονόδρομος (άνοδοςπρος βορρά) με προορισμό το κέντρο της Ν. Ιωνίας μέσω της Λ. Ειρήνης ή προς τον Βόλο μέσω της 2ας Νοεμβρίου,  επανέρχεται δηλαδή η κυκλοφοριακή ρύθμιση που εφαρμόστηκε στα πλαίσια του προγράμματος LIFE, που έδινε ασφάλεια σε πεζούς και ποδηλάτες σ΄ αυτό το τμήμα της ανάπλασης, με ενδεχόμενες παράλληλες παρεμβάσεις περαιτέρω βελτίωσης των συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας και αισθητικής – περιβαλλοντικής αναβάθμισης στα πλαίσια του ΣΒΑΚ.

Στο κεντρικό τμήμα του Κραυσίδωνα και των παρόχθιων δρόμων, μεταξύ των οδών 2ας   Νοεμβρίου – Λ. Ειρήνης και Γ. Δήμου – Παρασκευοπούλου, δημιουργείται το γραμμικό πάρκο του Κραυσίδωνα, χωρίς διαμπερή υπερτοπική κίνηση αυτοκινήτων. Θα είναι το μοναδικό πάρκο στο κέντρο του Π/Σ με υψηλό πράσινο, με δένδρα πολυετούς  διάρκειας ζωής όπως πλατάνια κ.τ.λ., μήκους 1050μ και  έκτασης περίπου 45στρ. Στους παρόχθιους Ζάχου και Καραμπατζάκη, θα επιτρέπεται μόνο η ήπια τοπική κυκλοφορία, με τις τεχνικές εφαρμογές  των κυκλοφοριακών κυψελών.  Η δημιουργία  ενός γραμμικού πάρκου στην καρδιά  της πόλης, η σημαντική ενίσχυση του ψηλού πράσινου, αλλά και γενικότερα της χλωρίδας και της πανίδας, θα ενισχύσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ποταμού, θα αυξήσουν το οξυγόνο, θα μειώσουν την αέρια ρύπανση, θα βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές  συνθήκες για την σωματική και ψυχική υγεία των κατοίκων. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα βελτιωθεί  περεταίρω στην πόλη, και από τις σημαντικές μειώσεις του χρόνου των διαδρομών από τον κόμβο Αθηνών-Λαρίσης προς Βόλο, μέσω της Παγασών. Επίσης οι διαδρομές μέσω της Παγασών, συναντούν πολύ μικρότερο αριθμό οδικών διασταυρώσεων, με φωτεινούς σηματοδότες, από τις διαδρομές που θα γίνονταν  μέσω του συστήματος Ζάχου-Καραμπατζάκη.

Όσον αφορά το κεντρικό τμήμα,  η δημοτική κίνηση υιοθέτησε την πρόταση της Επιτροπής Δημοτών, για την δημιουργία Γραμμικού πάρκου στον Κραυσίδωνα.

Στο βόρειο τμήμα του Κραυσίδωνα και των παρόχθιων, πάνω από Γ. Δήμου, η Ζάχου είναι μονόδρομος (άνοδος), μέσω της λοξής γέφυρας θα φθάνει στον περιφερειακό. Αντίστοιχα η Καραμπατζάκη-Μητροπολίτου  Ιωακείμ  θα είναι μονόδρομος (κάθοδος),  από τον περιφερειακό μέχρι την Παρασκευοπούλου.  Επίσης σ’ αυτό το τμήμα θα  υπάρχει μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης πυκνού και υψηλού πρασίνου που θα συνεχίζει και πάνω από τον περιφερειακό προς Αγία Παρασκευή – Αηδονοφωλιές.  Έτσι έχουμε τη σύνδεση του πεδινού τμήματος του Κραυσίδωνα με το ορεινό,  αξιοποιώντας εκτός από περιβαλλοντικά  και  τουριστικά  την  περιοχή  φθάνοντας  από τα μονοπάτια που είναι βατά μέχρι Μακρινίτσα,  Πορταριά  ακόμη και στην κορφή του Πηλίου.  Όλα τα   παραπάνω  σε συνδυασμό με μια αισθητική και περιβαλλοντική ήπια παρέμβαση στην κοίτη του χειμάρρου Κραυσίδωνα  θα δώσουν  ουσιαστικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό, οικονομικό όφελος στο σύνολο των  πόλεων Βόλου και Ν.Ιωνίας.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το