Τοπικά

Πρωτοποριακή πρόταση από το 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού – Τεχνητή λιμνοδεξαμενή στην Κεφάλωση

Μια πρωτοποριακή πρόταση που συνδυάζει την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας με τη δημιουργία τεχνητής λιμνοδεξαμενής στην περιοχή της Κεφάλωσης, κατέθεσε χθες στον Δήμο η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού.
Υπεύθυνοι του προγράμματος «Ήπιες μορφές ενέργειας και τρόποι αποθήκευσης» ήταν η γεωλόγος κ. Ελένη Κωνσταντινίδη και ο διευθυντής του σχολείου κ. Χρήστος Καλλές (φυσικός), καθώς και ομάδα 27 μαθητών.
Οι μαθητές δημιούργησαν τη μακέτα με όλο τον σχεδιασμό των εγκαταστάσεων και των παρεμβάσεων και την παρέδωσαν στον δήμαρχο Αλμυρού κ. Εσερίδη, ο οποίος ενθουσιάστηκε με την πρόταση των μαθητών και φάνηκε διαθέσιμος να τη μελετήσει και να την αξιοποιήσει.
Το σχολείο έχει αναπτύξει ιδιαίτερη δραστηριότητα στις ήπιες μορφές ενέργειας δίνοντας έμφαση και στο ζήτημα της αποθήκευσης της ενέργειας που είναι κρίσιμης σημασίας.
«Το θέμα δεν είναι μόνο πώς θα παράξουμε ενέργεια με ήπιους και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους, αλλά και πώς θα την αποθηκεύσουμε» δήλωσε ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού κ. Χρήστος Καλλές εκ των πρωτεργατών της προσπάθειας που γίνεται στο σχολείο για ανάδειξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «με την περιβαλλοντική ομάδα ξεκινήσαμε ένα σχέδιο για την παραγωγή ηλιακής ενέργειας που μπορεί να βοηθήσει πολλαπλά. Ειδικότερα στην πρότασή μας που έγινε και μακέτα, προτείνουμε την τοποθέτηση ηλιακών πάνελ που θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και με τη σειρά της θα ενεργοποιεί αντλιοστάσιο στην πηγή της Κεφάλωσης όπου τώρα το περισσότερο νερό πέφτει στη θάλασσα και δεν αξιοποιείται. Εμείς προτείνουμε τη δημιουργία μιας τεχνητής λιμνοδεξαμενής που θα ποτίζονται όλους τους μήνες τα γύρω χωράφια. Αυτή τη στιγμή από τις πηγές ποτίζονται 1.500 στρέμματα για τους τρεις μήνες του καλοκαιριού. Εμείς λοιπόν μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των χωραφιών που θα ποτίζονται στα 4.000-5.000».
Ο κ. Καλλές υπογράμμισε πως «ο δήμαρχος ήταν ενημερωμένος για τα θέματα της αξιοποίησης των ήπιων μορφών ενέργειας και θα μελετήσει την πρότασή μας. Πάντως εμείς ως σχολείο προσπαθούμε να γίνουμε ένα πρότυπο ενεργειακό κέντρο ως σχολείο που αναπτύσσει ιδέες και θα καταθέτει προτάσεις».
Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το