Τοπικά

Πρόγραμμα πρόληψης κατά καπνίσματος σε Δημοτικά Σχολεία της Μαγνησίας

Βιωματικές δράσεις στο σχολείο για την πρόληψη κατά του καπνίσματος θα αναπτύξουν εκπαιδευτικοί σε Δημοτικά της Μαγνησίας έχοντας και τη στήριξη της Πρότασης Ζωής από το Κέντρο Πρόληψης.
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας «Πρόταση Ζωής», που λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και τοπικούς φορείς και έχει πρόεδρο τον κ. Θανάση Λιούπη, πραγματοποίησε διήμερη εκπαίδευση σε δασκάλους του Νομού Μαγνησίας, για την πρόληψη του καπνίσματος.
Το πρόγραμμα «Κάπνισμα; Όχι Εμείς!» προέκυψε από την ανάγκη ύπαρξης ενός ολιστικού, αξιόπιστου και έγκυρου εργαλείου, αναφορικά με την πρόληψη του καπνίσματος στα Δημοτικά Σχολεία. Πρόκειται για ένα ολιστικό πρόγραμμα πρόληψης, εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας, που απευθύνεται στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού (Δ’, Ε’ και ΣΤ’), εμπλέκει τους γονείς και κηδεμόνες, προβλέπει την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και επιδιώκει τη διαμόρφωση μιας πολιτικής πρόληψης του καπνίσματος στο σχολείο.

Άμυνες κατά του καπνίσματος
Η ψυχολόγος, στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης, κ. Μαίρη Μπακατσέλου ανέφερε πως στο διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο ανταποκρίθηκαν 19 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα αφορά μαθητές με στόχο να αναπτύξουν άμυνες απέναντι στο κάπνισμα. Γιατί δυστυχώς σύμφωνα με μαρτυρίες εκπαιδευτικών, ένα ποσοστό των μαθητών που φοιτούν στο Γυμνάσιο, έρχονται σε επαφή με τη βλαβερή αυτή συνήθεια. Το πρόγραμμα δεν έχει μόνο γνωστικά κομμάτια για τους μαθητές, αλλά γίνεται σε μορφή ομάδας με διάφορες δράσεις. Εμπλέκεται όλη η τάξη και μέσα από παιχνίδια, ζωγραφιές, παιχνίδια ρόλων τα παιδιά μαθαίνουν να ενισχύουν τον εαυτό τους σε επιρροές που θα δεχτούν από συνομηλίκους τους».
Από την πλευρά της η κοινωνιολόγος, στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης κ. Γεωργία Πετροπούλου επισήμανε πως «η σωστή πρόληψη είναι η έγκαιρη πρόληψη γι’ αυτό και η παρέμβαση στους μαθητές πρέπει να γίνεται από νωρίς. Για δεύτερη χρονιά εφαρμόζουμε αυτό το πρόγραμμα στον Βόλο».

Οι συμμετέχοντες
Στο διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο συμμετείχαν εθελοντικά οι εξής εκπαιδευτικοί:
Αναστασοπούλου Σοφία, 15ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Γοργονοπούλου Ζαφειρώ, 8ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Ευαγγελίδη Σταυρούλα, 22ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Καπουρνιώτης Γεώργιος, 22ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Καραδέμητρου Γεωργία, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Καραμπέτσου Σταυρούλα, 15ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Κέλλα Βιργινία, 8ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Κεχαΐδου Πηνελόπη, 8ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Κοκόλα Βικτώρια, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Κουτσικού Γιασεμή, 8ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Λιάππη Ελένη, 22ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μακαντάσης Ιωάννης, 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας, Μαργαρίτη Σταυρούλα, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μαρέδης Παντελής, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μαρκάκη Φωτεινή, 22ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μέγγουρας Βασίλειος, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μεταφετζής Γεώργιος, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Μουρτζίνου Αικατερίνη, 15ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Σαμανάδη Μαρίνα, 22ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Τσιμπανάκου Αφροδίτη, 1ο Δημοτικό Σχολείο Άνω Λεχωνίων.
Στο επόμενο διάστημα οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να εφαρμόσουν το πρόγραμμα πρόληψης στα σχολεία τους που θα υποστηρίζεται από το Κέντρο Πρόληψης με μηνιαίες συναντήσεις.
Η κ. Βιργινία Κέλλα ανέφερε πως «σημαντικό στοιχείο του προγράμματος είναι η ανατροφοδότηση με τους εκπαιδευτικούς και ο καθένας θα δίνει τις ιδέες για το τι αντιμετώπισε μέσα στην τάξη».
Από την πλευρά του ο εκπαιδευτικός κ. Γιάννης Μακαντάσης επισήμανε πως «στην Πρόταση Ζωής έχω παρακολουθήσει και άλλο σεμινάριο που αφορούσε στον σχολικό εκφοβισμό. Έρχομαι λοιπόν για δεύτερη φορά, αφού πρόκειται για ένα πολύ καλά οργανωμένο και πλαισιωμένο πρόγραμμα που βασίζεται στη βιωματική μάθηση και πιστεύω ότι θα έχει επιτυχία».
Ο εκπαιδευτικός και διευθυντής του 1ου Δημοτικού Βόλου κ. Γιώργος Μεταφετζής επισήμανε πως μέσα από το πρόγραμμα μαθαίνεις τρόπους για να ενδυναμώσεις τους μαθητές κατά των εξαρτήσεων, όπως το κάπνισμα. Και οι μαθητές από τη μικρή τους ηλικία θα πρέπει να οδηγηθούν σε έναν δρόμο για να μην επηρεάζονται από τις εξαρτήσεις».

Οι στόχοι
Οι κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι, μεταξύ άλλων, οι εξής:
1) Παρέχει έγκυρη και αξιόπιστη γνώση σε σχέση με τις συνέπειες του καπνίσματος, κυρίως τις βραχυπρόθεσμες, που μπορούν να γίνουν αντιληπτές και κατανοητές από τα παιδιά.
2) Επιδιώκει να διαμορφώσει κατάλληλες στάσεις και αντιλήψεις στα παιδιά, προκειμένου να προβούν σε υγιείς επιλογές για τον εαυτό τους, όπως είναι η υιοθέτηση μη καπνιστικής συμπεριφοράς.
3) Ενισχύει την κριτική σκέψη των παιδιών απέναντι στις κοινωνικές επιρροές (οικογένεια, ΜΜΕ, παρέα).
4) Ενθαρρύνει την αντίσταση των παιδιών στην πίεση της ομάδας και την ανάπτυξη αποτελεσματικών τρόπων έκφρασης της προσωπικής γνώμης και προσωπικής διαφοροποίησης.
5) Καλλιεργεί μια στάση φροντίδας του εαυτού και αυτοαποδοχής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το