Τοπικά

Πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας για αλλοδαπούς στη Σκιάθο

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα εκμάθησης γραφής και ανάγνωσης της ελληνικής γλώσσας, που διοργανώθηκε και λειτούργησε από τον Πολιτιστικό – Περιβαλλοντικό Σύλλογο Σκιαθιτών «Οι Δύο Αλέξανδροι».

Το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας άρχισε τον Νοέμβριο του 2018 και διήρκεσε πέντε μήνες, ενώ τα μαθήματα, διάρκειας περισσότερης της μία ώρας, γίνονταν δύο φορές την εβδομάδα, με διδάσκουσες την κ. Κατερίνα Κουρκούμπα – Δελακουβία, φιλόλογο και πρόεδρο του Συλλόγου, την κ. Στέλλα Χατζή, φιλόλογο με μεταπτυχιακό στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς και την κ. Δανάη Δελακουβία, απόφοιτο του ΑΠΘ, του τμήματος Φυσικής, στη διερμηνεία.
Από το πρόγραμμα πέρασαν περίπου 25 μαθητές, από την Αγγλία, την Αλβανία, την Αυστραλία, την Κίνα, το Μπαγκλαντές, τη Νορβηγία, τη Ρωσία, ενώ οι τακτικοί μαθητές ήταν περίπου δεκαπέντε. Φοίτησαν οικονομικοί μετανάστες, κοπέλες μνηστευμένες με Σκιαθίτες, αλλοδαποί που διαμένουν στη Σκιάθο από αγάπη για το νησί. Με το τέλος του προγράμματος οι μαθητές απέκτησαν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με την ελληνική γλώσσα στη γραφή και την ανάγνωση.
Η Πόλλα από την Αγγλία ανέφερε πως «ευχαριστώ οποιονδήποτε έκανε αυτό δυνατό και ευχαριστώ τους καθηγητές που μας δίνουν τον χρόνο τους και τη γνώση τους και εύχομαι να συνεχισθεί στο μέλλον».

Από την πλευρά της η Ιρένα, που βρίσκεται στην Ελλάδα τέσσερα χρόνια, η οποία είναι από την Αλβανία, όπου εργαζόταν ως δημοσιογράφος, τόνισε για το πρόγραμμα των ελληνικών: «Μια δυνατότητα πάρα πολύ καλή και δωρεάν από τον «Σύλλογο Οι Δύο Αλέξανδροι». Δείχνω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθήματα που παρακολουθώ, μου αρέσουν πολύ, γιατί έχουμε δύο αξιόλογες καθηγήτριες, που δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για μας και έχω αρχίσει με τη βοήθειά τους να μαθαίνω καινούρια πράγματα, όπως να γράφω, να διαβάζω και να συμμετέχω στα κοινά του τόπου και να ακολουθώ την κουλτούρα του».
Το πρόγραμμα των μαθημάτων έδωσε γνώσεις σχετικά με τις πρακτικές ανάγκες επικοινωνίας της καθημερινότητας, τις σχέσεις με την τοπική κοινωνία, με τη συναλλαγή με δημόσιες υπηρεσίες (συμπλήρωση υπηρεσιακών εντύπων), αλλά και γνώσεις για τον πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα του νησιού της Σκιάθου.
Αξιοσημείωτο ότι τα μαθήματα πήραν διαπολιτισμικό χαρακτήρα, αφού οι μαθητές μιλούσαν και έγραφαν για συνταγές του τόπου τους (με φαγητά και γλυκά που έφερναν και στο μάθημα), χαρακτηριστικά έθιμα των χωρών τους, τις εκπαιδευτικές δομές, τις γιορτές και την ιστορία τους. Έτσι τα μαθήματα ήταν μία ευχάριστη μορφωτική εμπειρία και επιθυμία όλων είναι να συνεχιστούν και του χρόνου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το