Τοπικά

Πίνακες στη μορφή Η/Υ αλλάζουν τη διδασκαλία

 

Σημαντικές δυνατότητες για την καλύτερη και σφαιρικότερη διδασκαλία προσφέρουν στους δασκάλους και τους καθηγητές οι νέοι διαδραστικοί πίνακες που εδώ και μερικές εβδομάδες τοποθετούνται στα σχολεία της Μαγνησίας.

Η ψηφιακή αναβάθμιση των σχολείων περνά και μέσα από την αντικατάσταση των υαλοπινάκων, και των παλιότερων παραδοσιακών πινάκων. Βέβαια ο μαυροπίνακας έχει φύγει εδώ και χρόνια από τα σχολεία και οι νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση προσφέρουν ένα καινούργιο πεδίο για την καλύτερη διδασκαλία.
Όπως λένε χαρακτηριστικά, καθηγητές, οι νέοι διαδραστικοί πίνακες λειτουργούν σαν να είναι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, καθώς είναι πολύ καλύτεροι από τους προηγούμενους διαδραστικούς πίνακες που είχαν τοποθετηθεί στα σχολεία πριν περίπου δέκα χρόνια.
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή τόνισε πως «πρόκειται για πρόγραμμα ΕΣΠΑ και χιλιάδες νέοι διαδραστικοί πίνακες αναμένεται να τοποθετηθούν μέσω τριών εργολαβιών σε σχολεία της χώρας μέχρι τους πρώτους μήνες του 2024. Επίσης σημαντικό είναι πως οι πίνακες αυτοί θα επικαιροποιούνται με νέα δεδομένα, ενώ θα γίνει και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».

Μια νέα σελίδα στην εκπαίδευση

Το 8ο Γυμνάσιο Βόλου παρέλαβε δώδεκα διαδραστικούς πίνακες. Ο διευθυντής του σχολείου κ. Απόστολος Ζαχαρός επισήμανε πως «τοποθετήσαμε έντεκα πίνακες σε ισάριθμες αίθουσες και έναν πίνακα στο εργαστήριο πληροφορικής. Εμείς ήμασταν από τα πρώτα σχολεία που τοποθετήθηκαν οι πίνακες και θεωρούμε πως πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που διευρύνει τους ορίζοντες και τις ικανότητες των εκπαιδευτικών, αλλά και των μαθητών, Βέβαια πρόκειται για ευαίσθητα μηχανήματα που απαιτούν την προσοχή από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Εμείς στο σχολείο μας έχουμε την τύχη να διαθέτουμε τον καθηγητή πληροφορικής κ. Νίκο Σαμαρά ο οποίος προέβη σε σεμινάριο στους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου για τη χρήση και λειτουργία των νέων διαδραστικών πινάκων. Μάλιστα ήταν και επιθυμία των καθηγητών να επιμορφωθούν και να μπορούν να αξιοποιούν τις τεράστιες δυνατότητες που έχουν. Άλλωστε πρόκειται για μια νέα σελίδα στην εκπαίδευση».
Ο κ. Ζαχαρός συμπλήρωσε πως το 8ο Γυμνάσιο είχε μέχρι πρότινος τους παλιότερους διαδραστικούς πίνακες με τον προβολέα στην οροφή, την οθόνη που ανέβαινε και κατέβαινε. «Επίσης υπήρχαν και οι συμβατικοί πίνακες με τον μαρκαδόρο».
Από την πλευρά του ο καθηγητής Πληροφορικής κ. Νίκος Σαμαράς χαρακτήρισε τον νέο διαδραστικό πίνακα ως έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στη μορφή πίνακα. «Οι πίνακες είναι αφής, επίσης οι καθηγητές μπορούν να γράψουν κείμενα ή ασκήσεις και να τις αποθηκεύσουν για χρήσεις σε άλλες αίθουσες, να σχεδιάσουν αυτόματα σχήματα, εικόνες. Υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το google για διάφορες περιηγήσεις, να κάνουν δηλαδή, όπως ενεργούν με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ταυτόχρονα περιλαμβάνονται και βιντεοπροβολέας, αλλά και ψηφιακό υλικό. Ο διαδραστικός πίνακας έχει πολλές δυνατότητες που δεν τις προσφέρει ένας κλασικός πίνακας, κάνοντας το μάθημα πιο ελκυστικό στους μαθητές».
Στο άμεσο μέλλον το μάθημα με τη χρήση των τάμπλετ μπορεί να γίνει ακόμη πιο ψηφιακό, χωρίς βέβαια να χάσει την αξία του το βιβλίο.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το