Τοπικά

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Προβληματισμός καθηγητών για διαδικτυακές εξετάσεις

 

Τον προβληματισμό τους για τις διαδικτυακές εξετάσεις εκφράζουν καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εκτιμώντας ότι υπάρχει κίνδυνος προσβολής του αδιάβλητου της διαδικασίας και της ισότιμης αντιμετώπισης των φοιτητών.
Η σύνοδος πρυτάνεων συνεδρίασε προχθές εκτάκτως και αποφάσισε να γίνουν διαδικτυακά οι εξετάσεις στην περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος απώλειας του χειμερινού εξαμήνου λόγω των συνεχόμενων καταλήψεων των φοιτητών ως αντίδραση στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Η εξέλιξη αυτή ακούστηκε με ανακούφιση για τους φοιτητές κα τους γονείς, καθώς γνωρίζουν ότι έτσι παρά τις καταλήψεις σε αρκετά τμήματα της χώρας, δεν θα χαθούν το εξάμηνο και συνάμα οι κόποι των φοιτητών.
Επίσης η εξέλιξη αυτή ήταν ενθαρρυντική και για χιλιάδες νέους από τη Μαγνησία που σπουδάζουν σε σχολές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων και γνωρίζουν ότι θα μπορέσουν να εξεταστούν για να πάρουν άλλοι το πτυχίο και άλλοι να προχωρήσουν στα εξάμηνα με τελικό στόχο την αποφοίτηση.
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας η κατάσταση είναι πιο ήπια σε σχέση με άλλα ιδρύματα, καθώς σε κατάληψη τελούν ελάχιστα τμήματα, ενώ και η εξεταστική λόγω ζημιών από τις πλημμύρες, θα αρχίσει τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου. Άρα υπάρχει χρόνος για αναπλήρωση μαθημάτων, ώστε η εξεταστική να πραγματοποιηθεί διά ζώσης, δηλαδή με την παρουσία των φοιτητών στα αμφιθέατρα και όχι εξ αποστάσεως, στα σπίτια δηλαδή, και μέσω διαδικτύου.
Αυτή ήταν και η επιθυμία σχεδόν όλων των προέδρων τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως εκφράστηκε προχθές στην έκτακτη σύγκλητο που συγκάλεσε ο πρύτανης και οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις διαδικτυακές εξετάσεις.
Ο καθηγητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης τόνισε πως «οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν στις διαδικτυακές εξετάσεις, γιατί θεωρούν πως είναι διαβλητές. Μέσω του υπολογιστή ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει την επιτήρηση στους φοιτητές που είναι στα σπίτια τους. Μάλιστα δεν μπορεί να διακρίνει και αν σε ένα σπίτι βρίσκονται μαζί δύο και τρεις και περισσότεροι φοιτητές για να αλληλοβοηθιούνται. Μέσω της κάμερας δεν είναι εμφανές, αν ο φοιτητής έχει δίπλα του το βιβλίο. Ειδικά στα θεωρητικά μαθήματα ο κίνδυνος διαβλητότητας των εξετάσεων είναι μεγαλύτερος. Το αντιμετωπίσαμε στην περίοδο της πανδημίας και μπορεί να επαναληφθεί και τώρα».
Μάλιστα αναφέρθηκε και στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης λέγοντας πως «με την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί σε ελάχιστα λεπτά μέσω του υπολογιστή ο φοιτητής να βρει την απάντηση σε μια ερώτηση έχοντας μπροστά του τον ηλεκτρονικό υπολογιστή».
Στο ερώτημα δε, γιατί οι πρυτάνεις αποφάσισαν ομόφωνα μάλιστα για να διεξαχθούν οι διαδικτυακές εξετάσεις, αν απαιτηθεί από τις συνθήκες, απάντησε πως «μπροστά στον κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο επέλεξαν αυτή τη λύση παρά τα προβλήματα που εγκυμονούν, καθώς υπάρχουν φοιτητές που βρίσκονται κοντά στο πτυχίο και δεν θέλουν να καθυστερήσουν από τις μετέπειτα υποχρεώσεις τους».
Παράλληλα ερωτήθηκε και για την επικείμενη εισαγγελική παρέμβαση λέγοντας πως οι πρυτάνεις έχουν ευθύνες για τη διοίκηση των πανεπιστημίων, το γνωρίζουν, και θέλησαν για έναν ακόμη λόγο μέσω των ψηφιακών εξετάσεων, να δώσουν μια λύση στο πρόβλημα με τις καταλήψεις και τον κίνδυνο απώλειας του εξαμήνου.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το