Τοπικά

Οι νέες δεξιότητες για την εύρεση εργασίας – Μαθητές της Νέας Ιωνίας γνωρίζουν τις καινούριες τάσεις

Τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται πλέον στην Ευρώπη, ώστε ο νέος να βρει πιο εύκολα εργασία, γνωρίζουν οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας οι οποίοι μάλιστα απέκτησαν και εμπειρίες επισκεπτόμενοι σχολεία της Φινλανδίας που θεωρείται ότι διαθέτει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα.
Από προχθές στο σχολείο φιλοξενούνται 24 μαθητές και οκτώ καθηγητές από την Ιταλία, την Τσεχία, τη Φινλανδία την Ισπανία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Skills for a future working life in Europe» Erasmus+ ΚΑ2 στο οποίο συμμετέχει το 2ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας.
Πρόκειται για την τρίτη συνάντηση του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος που πραγματοποιείται στην πόλη μας και θα ολοκληρωθεί μεθαύριο Παρασκευή. Στόχοι του προγράμματος είναι η απόκτηση δεξιοτήτων ψηφιακής τεχνολογίας από καθηγητές και μαθητές με σκοπό οι δεύτεροι να αυξήσουν την ικανότητα πρόσβασής τους στην αγορά εργασίας σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Μέσω της εξοικείωσης των μαθητών στη διάρκεια των συναντήσεων με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, και πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, με επισκέψεις τους σε χώρους εργασίας και τη δημιουργία ενός ελκυστικού βιογραφικού σημειώματος θα έχουν μια αληθινή εμπειρία σε ό,τι αφορά στην αναζήτηση, τον ανταγωνισμό και τη διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας.
Βιωματικά εργαστήρια με ψυχομετρικά τεστ που θα τους δώσουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δεξιότητές τους και τα επαγγέλματα που τους ταιριάζουν, είναι μερικές από τις δράσεις που θα αναπτύξουν.
Την παιδαγωγική ομάδα υλοποίησης Ευρωπαϊκών προγραμμάτων αποτελούν οι εκπαιδευτικοί: Μπαζιάνας Δημήτριος διευθυντής, Πάτρας Χρήστος και Χρυσικός Δημήτριος υποδιευθυντές, Αποστόλου Δημήτριος υπεύθυνοι Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και πρόσωπα επικοινωνίας, Αναστασίου Βιργινία, Αναστασίου Ευάγγελος, Γιαννίσης Γεώργιος, Ευσταθίου Θεοδώρα, Θεοδωρίδης Θεόδωρος, Λουκίδου Γεωργία-Ρεβέκα, Μασλουμίδης Παντελής, Μεντσιβίρη Σοφία, Μπλατσής Δημήτρης, Ντούφα Ευθαλία, Τζιώρτζιου Αριστέα, Τσιαχρή Δέσποινα και Τσιροπούλου Φωτεινή.

Τεχνολογίες και κοινωνικότητα

Ποιες είναι όμως οι δεξιότητες που απαιτούνται; «Παλιότερα κάποιος με ένα πτυχίο και ένα μεταπτυχιακό πίστευε ότι μπορεί να βρει εργασία. Πλέον χρειάζονται περισσότερα πράγματα, όπως κοινωνικές δεξιότητες, ευρυμάθεια, να γνωρίζει καλά τις νέες τεχνολογίες και μέσα από αυτές να είναι κοινωνικός, δημοφιλής, διεισδυτικός σε ομάδες του πληθυσμού. Και αυτά θεωρούνται προσόντα για τους εργοδότες. Μάλιστα μια νέα τάση που έρχεται και από τις ΗΠΑ είναι η ενασχόληση με κάποιο άθλημα, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας για αρμονική πνευματική και σωματική υγεία» τόνισε ο κ. Αποστόλου.
«Η αλληλεγγύη, η συνεργασία, ο αλληλοσεβασμός και η ενότητα των ευρωπαϊκών χωρών σε μια εποχή που πληθαίνουν οι φωνές διάσπασης της ΕΕ αποτελούν μονόδρομο για να αντιμετωπιστούν κοινά προβλήματα των ευρωπαϊκών χωρών, όπως η ανεργία και η τρομοκρατία», δήλωσε ο μαθητής Κωνσταντίνος Κούνας.
Η μαθήτρια Κατερίνα Σδρόλια ανέφερε πόσο σημαντικό είναι που το σχολείο μεταδίδει γνώσεις για την αγορά εργασίας.

Εμπειρίες από Φινλανδία

Μεταφέροντας εμπειρίες από την επίσκεψή τους στα σχολεία της Φινλανδίας οι μαθήτριες Θωμαή Πολυχρόνη, Ελένη Γεωργαντζή, ανέφεραν τα εξής: Τα παιδιά σε ένα τμήμα δεν ήταν όλα της ίδιας ηλικίας. Διέθεταν εξελιγμένα μηχανήματα για την προβολή μαθημάτων, οι εγκαταστάσεις ήταν οργανωμένες, καθαρές, ενδεικτικά οι μαθητές κυκλοφορούσαν χωρίς παπούτσια. Επίσης υπήρχαν τάξεις βιολογίας ιστορίας, αγγλικών κ.ά., ενώ οι μαθητές αθλούνταν μεθοδικά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το