Τοπικά

«Όχι» στη διέλευση των αστικών γραμμών 3 και 15 από την Τσιτσιλιάνου λένε κάτοικοι του Αναύρου

astiko

Ψήφισμα διαμαρτυρίας κατά της πρότασης του ΤΕΕ για διέλευση των αστικών γραμμών 3 και 15 από την οδό Τσιτσιλιάνου, εξέδωσαν πολίτες- κάτοικοι της περιοχής.

Όπως είναι γνωστό, πρόσφατα ο Δήμος Βόλου έφερε προς συζήτηση προτάσεις για την τροποποίηση των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών 3 και 15 του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου. Οι προτάσεις βασίσθηκαν σε μελέτη που έγινε για λογαριασμό του Αστικού ΚΤΕΛ, η οποία μεταξύ άλλων πρόκρινε τη λύση οι γραμμές 3 και 15 να στρίβουν αριστερά στην οδό Αθανασάκη, αντί της οδού Αιολίδος, πριν σταματήσουν για ολιγόλεπτη στάση σε εσοχές έξω από το Μουσείο επί της οδού Αθανασάκη. Το ΤΕΕ Μαγνησίας, ωστόσο, τάχθηκε ενάντια στην πρόταση αριστερής στροφής των λεωφορείων στην οδό Αθανασάκη λόγω των κυκλοφοριακών προβλημάτων τα οποία ενδέχεται να δημιουργηθούν μπροστά από την είσοδο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου. Ως μία εκ των δύο εναλλακτικών λύσεων τις οποίες πρότεινε προς διερεύνηση είναι και η αριστερή στροφή των λεωφορείων προς την οδό Τσιτσιλιάνου, δηλαδή ένα δρόμο πιο κάτω, παράλληλο με την οδό Αθανασάκη.

Στο ψήφισμα, οι υπογράφοντες πολίτες απαριθμούν τους λόγους για τους οποίους αντιτίθενται στην εκτροπή των δύο γραμμών από τη συγκεκριμένη οδό, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δημιουργείται στη διασταύρωση Πολυμέρη- Τσιτσιλιάνου αλλά και τη συμφόρηση στο δρόμο μπροστά από το Νοσοκομείο.

Σύμφωνα με τους υπογράφοντες του ψηφίσματος διαμαρτυρίας, οι λόγοι που οι αστικές γραμμές 3 και 15 δεν πρέπει να εκτρέπονται από την οδό Τσιτσιλιάνου είναι οι εξής:

«1. Η αριστερή στροφή από την Πολυμέρη στην Τσιτσιλιάνου είναι δυσχερής και προβληματική ακόμη και για τα ΙΧ αυτοκίνητα, λόγω της μη ύπαρξης φωτεινού σηματοδότη στην διασταύρωση Πολυμέρη-Τσιτσιλιάνου και του ιδιαίτερα μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στη διασταύρωση Πολυμέρη- Τσιτσιλιάνου, ο οποίος οφείλεται στην αυξημένη κίνηση της κεντρικής εισόδου του Νοσοκομείου και των πέριξ καταστημάτων.

  • Της ιδιόμορφης εξόδου των αυτοκινήτων από το πρατήριο υγρών καυσίμων στη οδό Πολυμέρη. Η έξοδος πραγματοποιείται μέσω της οδού Τσιτσιλιάνου εξαιτίας μιας κατασκευαστικής ιδιαιτερότητας του πρατηρίου.
  • Της συχνής, αν όχι καθημερινής σχεδόν, στάθμευσης βυτιοφόρου οχήματος επί της οδού Τσιτσιλιάνου έξω από το πρατήριο με σκοπό τον ανεφοδιασμό
  • Του αριστερόστροφου «σπασίματος» της οδού Πολυμέρη στη διασταύρωσή της με την Τσιτσιλιάνου, που επιβαρύνει το προς αριστερά οπτικό πεδίο των οχημάτων.

2. Η περίπτωση τοποθέτησης φωτεινού σηματοδότη στην διασταύρωση Πολυμέρη- Τσιτισιλιάνου δεν είναι καθόλου απλή, δεδομένου ότι υπάρχουν ήδη δύο σηματοδότες στην ακριβώς προηγούμενη και επόμενη διασταύρωση, με τις οδούς Αθανασάκη και Ι. Τζάνου, αντίστοιχα. Η δε κατάργηση των υπαρχόντων σηματοδοτών μπορεί να δημιουργήσει άλλα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

3. Η διέλευση των λεωφορείων 3 και 15 εμπρός από το Νοσοκομείο με κατεύθυνση την Τσιτσιλιάνου θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την συμφόρηση εμπρός από το Νοσοκομείο, η δε δυσχερής αριστερή στροφή τους στην Τσιτσιλιάνου θα επιβαρύνει ασφαλώς και την κίνηση των οχημάτων του αντίθετου ρεύματος της Πολυμέρη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα οχήματα του ΕΚΑΒ, τα οποία κατευθύνονται από το κέντρο της πόλης προς το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου.

4. Η οδός Τσιτσιλιάνου δεν είναι ευθεία αλλά έχει σχήμα «S», γεγονός που δυσχεραίνει τη διέλευση μεγάλων οχημάτων.

5. Η οδός Τσιτσιλιάνου καταλήγει στην οδό Πλαστήρα, η οποία στο σημείο εκείνο είναι ήπιας κυκλοφορίας και πλακοστρωμένη με παραδοσιακές πλάκες, βρίσκεται δε εμπρός από το παρεκκλήσι της Αγίας Τριάδος και το παραλιακό πάρκο, όπου παίζουν και τρέχουν παιδιά και περπατούν πεζοί.

6. Η διέλευση λεωφορείων κατά μήκος ενός μεγάλου μέρους του παραλιακού μετώπου θα αποτελέσει ορατή υποβάθμιση του μετώπου, το οποίο αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους Βολιώτες και τους επισκέπτες. Επιπλέον θα απαιτήσει ριζικές αλλαγές στο κυκλοφοριακό όλης της περιοχής.

7. Ο επικαλούμενος στόχος των προτάσεων για την τροποποίηση των διαδρομών των γραμμών 3 και 15 είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του Νοσοκομείου και η αποφόρτιση του τερματικού σταθμού της παραλίας του Αναύρου. Οι κάτοικοι του Βόλου και της Ν. Ιωνίας, οι οποίοι θέλουν να επισκεφθούν το Νοσοκομείο, εξυπηρετούνται άμεσα από την γραμμή 1, η οποία διασχίζει το κέντρο της πόλης.

8. Ο τερματικός σταθμός του Αναύρου υφίσταται πάνω από 50 έτη. Ίσως, το μεγάλο φάρδος του οδοστρώματος στον τερματικό σταθμό να συνετέλεσε ώστε να επιλεγεί ως το πλέον κατάλληλο σημείο για στάθμευση λεωφορείων σε σχέση με άλλα σημεία του παραλιακού μετώπου, χωρίς αυτό, βεβαίως, να αποκλείει άλλες επιλογές.»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το