Τοπικά

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας αντιδρά στην απόφαση του ΣτΕ, για την επιλογή διευθυντών

Ομόφωνα ο σύλλογος διδασκόντων καθηγητών του 1ου ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ εκφράζει τον προβληματισμό του για την πρόσφατη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, που έκρινε ως αντισυνταγματικό τον ν. 4327/15 για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων και κυρίως για το αιτιολογικό της.
“Πιστεύουμε , ότι η συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών /τριών με μυστική ψηφοφορία, που ξεκίνησε το 2015, αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στον εκδημοκρατισμό της διοίκησης των σχολείων, αλλά κυρίως έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην εκλογή διοίκησης της σχολικής μονάδας και στις αποφάσεις της σχολικής κοινότητας.

Η απόφαση του Στ.Ε αντίθετα υποβαθμίζει τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων περιορίζει τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη λήψη αποφάσεων για την λειτουργία των σχολείων και τους αντιμετωπίζει ως απλούς διεκπεραιωτές ενός διδακτικού έργου για το οποίο έχουν δικαίωμα να εκφράσουν τη γνώμη τους ελάχιστα, σε ένα σχολείο στο οποίο δεν έχουν την δυνατότητα να παρέμβουν. Το σκεπτικό της απόφασης είναι ολοκληρωτικά υποτιμητικό για την προσωπικότητα, τις ικανότητες και την εν γένει παιδαγωγική αξία των εκπαιδευτικών καθώς το Στ.Ε θεωρεί την ψήφο καθενός από εμάς αναιτιολόγητη απλά και μόνο επειδή είναι μυστική. Μας υποτιμά ως πολίτες και επιστήμονες και αφήνει σαφείς υπόνοιες για αδιαφανείς διαδικασίες μέσα στο χώρο του συλλόγου. Μειώνει με αυτόν τον τρόπο ακόμη περισσότερο το κύρος του Δημόσιου σχολείου.

Είναι σημαντικό να ενσωματωθεί στη ρητορική των διεκδικήσεών μας η αναγκαιότητα να διευρυνθεί και να ολοκληρωθεί με βάση τις θέσεις του κλάδου η δημοκρατική στροφή στη διοίκηση των σχολείων, με κυρίαρχο τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων όχι μόνο στην επιλογή των διευθυντών, αλλά και στα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα. Αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου των συλλόγων διδασκόντων με τη δυνατότητα παρέμβασης ως και διαμόρφωσης προτάσεων για τις αλλαγές στην εκπαίδευση που έρχονται”

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το