Οικονομία

«Μικρό καλάθι» για τις γιορτές των Χριστουγέννων

Σε ό,τι αφορά στην ισχυρότερη περίοδο για το λιανεμπόριο, που δεν είναι άλλη από τα Χριστούγεννα, τελευταία πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε η Paypal με την GfK δείχνει ότι και στη χώρα μας θα σημειωθεί αύξηση των αγορών μέσω του Διαδικτύου, καθώς ήδη το 66% των ενεργών χρηστών Διαδικτύου χρησιμοποιεί κινητές συσκευές για να πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η τελευταία μελέτη της Deloitte σύμφωνα με την οποία, παρά τις μειωμένες συνολικές δαπάνες των Ελλήνων που αναμένονται για τα φετινά Χριστούγεννα (438 ευρώ από 457 ευρώ πέρυσι), μεγάλο ποσοστό των αγορών πλην της κατηγορίας τροφίμων-ποτών θα γίνει online.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται ευρέως από τους Ελληνες καταναλωτές για να πάρουν ιδέες και συμβουλές για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (88%), διασκέδαση (83%), δώρα για το σπίτι (82%), ταινίες (81%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (80%), κατηγορίες στις οποίες οι περισσότερες αγορές θα πραγματοποιηθούν μέσω του Διαδικτύου.
Σε ό,τι αφορά στην κατανομή του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού, οι Ελληνες εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν εφέτος τα Χριστούγεννα 156 ευρώ για φαγητά, 128 ευρώ για δώρα, 69 ευρώ για κοινωνικές εξόδους και 86 ευρώ για ταξίδια και εκδρομές. Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε ότι η πλειονότητα των καταναλωτών θα ξεκινήσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές τον τρέχοντα μήνα, αλλά θα συνεχίσουν πιο έντονα την εορταστική περίοδο μεταξύ 16 και 31 Δεκεμβρίου.
Ως τα πιο επιθυμητά δώρα οι Ελληνες καταναλωτές αναμένεται να επιλέξουν για τους ενηλίκους το φαγητό και το ποτό, με δεύτερη επιλογή τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ τα βιβλία καταλαμβάνουν την τρίτη θέση. Ταυτόχρονα, τα δώρα που αναμένεται να προσφερθούν σε ενηλίκους, εφήβους και παιδιά είναι τα είδη ρουχισμού και υπόδησης και τα βιβλία, ενώ την τρίτη θέση ως πιθανότερο δώρο σε παιδιά και εφήβους κατέχουν τα παιχνίδια.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο γενικότερα, τη φετινή χρονιά κάθε νοικοκυριό σκοπεύει να ξοδέψει τα Χριστούγεννα κατά μέσο όρο 517 ευρώ, ποσό που μειώθηκε κατά 1% σε σχέση με τα 524 ευρώ που δαπάνησαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Συγκεκριμένα, η Δανία, η Ισπανία και η Ιταλία είναι οι 3 κορυφαίες χώρες από άποψη προγραμματισμένων δαπανών, ενώ το Βέλγιο έπεσε από τη 2η στην 4η θέση και η Γερμανία παραμένει σταθερά στην 5η θέση.
Θετική στάση
Το 52% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα τους το 2016 παρέμεινε σταθερή ή βελτιώθηκε, εν συγκρίσει με 56% το 2015, ενώ το 49% αυτών (54% το 2015) πιστεύει ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί και το 2017. Βέβαια, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θεωρούν ότι η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Εν αντιθέσει, η αντίληψη των Ελλήνων καταναλωτών για την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι απαισιόδοξη, με το 87% των ερωτηθέντων να πιστεύουν ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα το 2016 επιδεινώθηκε.
Οι Ελληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με τους καταναλωτές όλων των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα αναφορικά με την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας τους, με το 73% να πιστεύει ότι η αρνητική οικονομική πορεία της χώρας θα συνεχιστεί και το 2017.

Πηγή: Έθνος

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το