Τοπικά

Μέτρα στήριξης – ανακούφισης επιχειρήσεων στον Δήμο Βόλου – Εν αναμονή για τη ευνοϊκή ρύθμιση οφειλών των 100 δόσεων

Μέτρα στήριξης και ανακούφισης των πληττόμενων επιχειρήσεων εφαρμόζει ο Δήμος Βόλου ενώ δεκάδες καταστηματάρχες, αλλά και ο Δήμος, βρίσκονται εν αναμονή της ρύθμισης των 100 δόσεων για οφειλές προς τους ΟΤΑ που έχουν βεβαιωθεί από 15.2.2020 μέχρι 28.2.2021 και οφειλών που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες.

Οι διαγραφές από μισθώματα (για κτίρια του Δήμου που εκμεταλλεύονται επιχειρηματίες κυρίως ως καταστήματα εστίασης) και κοινόχρηστους χώρους το 2020 έφτασαν τις 110.000 ευρώ ενώ έγιναν επιστροφές για τους ίδιους λόγους που ανέρχονται σε 32.000 ευρώ.
Το 2021 ο Δήμος Βόλου προχώρησε στη διαγραφή επιπλέον 112.000 ευρώ από μισθώματα και κοινόχρηστους χώρους.
Παράλληλα ο Δήμος βρίσκεται εν αναμονή για την απαλλαγή τους από δημοτικά τέλη (τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού) για τους μήνες που οι επιχειρήσεις τους ήταν κλειστές με κρατική εντολή. Οι αιτήσεις για τις επιστροφές ανέρχονται μέχρι στιγμής σε 70 και ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Οι επιχειρηματίες καλούνται να υποβάλουν αίτηση στον Δήμο για τον συμφηφισμό του ποσού με παλιές οφειλές τους ή με τις τρέχουσες, έγγραφο από τον λογιστή που να αποδεικνύει ότι η επιχείρησή τους είναι πληττόμενη, τον λογαριασμό και την πληρωμή του λογαριασμού.

100 δόσεις
Όσο για την ευνοϊκή ρύθμιση των 100 δόσεων, αναμένεται να δοθεί αντίστοιχη παράταση για όσο διάστημα παραμένει «κλειστή» η πλατφόρμα.
Οι όροι υπαγωγής στην έκτακτη ρύθμιση οφειλών προς τους ΟΤΑ α’ βαθμού κοινοποιήθηκαν στον Δήμο Βόλου από τις 10 Μαρτίου. Η απόφαση για τους όρους υπαγωγής περιλαμβάνει παράρτημα με πίνακα όλων των ΚΑΔ (κωδικών αριθμών δραστηριότητας) που επλήγησαν σε όλη την επικράτεια.
Ως δικαιούχοι υπαγωγής στη ρύθμιση ορίστηκαν oι α) επιχειρήσεις-νομικά πρόσωπα που εντάσσονται στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας του πίνακα που προσαρτάται ως Παράρτημα β) Τα φυσικά πρόσωπα που πληρούν μια, τουλάχιστον, από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: βα) είναι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν ή τελούν σε αναστολή στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, ββ) είναι άνεργοι, βγ) ενισχύθηκαν από μέτρα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξή τους στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, βδ) είναι ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων των οποίων τα μισθώματα μειώθηκαν με εντολή δημόσιας αρχής στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19.
Οι οφειλές δύνανται να καταβληθούν εφάπαξ ή σε μηνιαίες ισόποσες δόσεις με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις κατά ΚΕΔΕ προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα:
Αν εξοφληθούν εφάπαξ με απαλλαγή 100%, αν εξοφληθούν σε 2 έως 24 δόσεις με απαλλαγή 80%, αν εξοφληθούν σε 25 έως 48 δόσεις με απαλλαγή 70%, αν εξοφληθούν σε 49 έως 72 δόσεις με απαλλαγή 60% και αν εξοφληθούν σε 73 έως 100 δόσεις με απαλλαγή 50%.
«Επιδιώκουμε οι άνθρωποι να μπορέσουν να ρυθμίσουν και να επωφεληθούν από την ευνοϊκή αυτή ρύθμιση με την οποία διαγράφονται τόκοι και προσαυξήσεις για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν» δήλωσε στη «Θ» ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Βόλου Ανδρέας Ζέρβας.
Όπως σημείωσε ο κ. Ζέρβας οι επαγγελματίες αναμένουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων είτε για να πληρώσουν εφάπαξ είτε για να ρυθμίσουν ευνοϊκά τις οφειλές τους.
Ωστόσο επαγγελματίες που ήθελαν να μεταβιβάσουν κάποια ακίνητα ή χρειάζονταν άμεσα δημοτική ενημερότητα έχουν προβεί σε ρύθμιση έως 24 δόσεων, στην οποία όμως δεν προβλέπεται διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων.

Μείωση των τελών ως 50% για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων
Ρυθμιστική απόφαση για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, αναφορικά με τα τέλη χρήσης κοινόχρηστων χώρων, έλαβε πρόσφατα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Βόλου. Με την επανέναρξη λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους επιβλήθηκαν κανόνες τήρησης αποστάσεων προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, με αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά η ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων στον παραχωρηθέντα κοινόχρηστο χώρο.
Έτσι ήταν αναγκαία η ειδική νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 65 του Ν.4688/20, έτσι ώστε να προβλέπεται δυνατότητα παραχώρησης από τους δήμους πρόσθετου εμβαδού στους εν γένει κοινόχρηστους χώρους, ώστε και η λειτουργία των καταστημάτων να καταστεί βιώσιμη, αλλά και να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζοκαθισμάτων. Περαιτέρω κρίθηκε αναγκαία η πρόβλεψη μείωσης των τελών κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, αναλόγως της μείωσης του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων, από τις επιχειρήσεις εκείνες για τις οποίες δεν θα καταστεί δυνατή η αύξηση του εμβαδού του κοινόχρηστου χώρου και οι οποίες κατ’ επέκταση θα αναγκασθούν να περιορίσουν τον αριθμό των τραπεζοκαθισμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο η Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε τη μείωση των τελών χρήσης κοινοχρήστων χώρων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων έως 50% αναλογικά με την επιβαλλόμενη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων, εφόσον δεν είναι δυνατή η παραχώρηση πρόσθετου χώρου. Εφόσον δεν είχε χορηγηθεί αρχικά άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, είναι δυνατή η χορήγηση άδειας για την ανάπτυξη αριθμού τραπεζοκαθισμάτων ίσου με την επιβαλλόμενη μείωση στον εσωτερικό ή αύλειο χώρο ή στο προκήπιο του καταστήματος.
Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των καταστηματαρχών, που σε ποσοστό 90% προτιμούν την παραχώρηση πρόσθετου εμβαδού ενώ το υπόλοιπο 10% έχει επιλέξει τη μείωση των τελών έως 50%. Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και αναμένονται από τον Οκτώβριο και έπειτα νέες αποφάσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το