Τοπικά

«Μαγνητίζουν» τουρίστες παρά την υπερπροσφορά καταλυμάτων

Η μεγάλη προσφορά καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης κατά το τελευταίο έτος, συνετέλεσε στα μειωμένα εισοδήματα ιδιοκτητών τέτοιου είδους ακινήτων. Η φορολόγηση, αλλά και τα έξοδα συντήρησης είναι παράγοντες που μειώνουν τα κέρδη όσων αποφασίσουν να μετατρέψουν την κατοικία τους σε βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Ρεπορτάζ
Αρτέμης Χαλάτσης
[email protected]

Αρχικά μιλήσαμε με τη Φιλίτσα Λουρετζή, ιδιοκτήτρια ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης airbnb, που δραστηριοποιείται και σε δραστηριότητες canyoning.
«Η ζήτηση καταλυμάτων airbnb παρουσιάζει πτώση σε σχέση με την περσινή χρονιά όπου θα λέγαμε η ζήτηση έφτασε στο αποκορύφωμά της. Η συγκεκριμένη πτώση οφείλεται κατά κύριο λόγο σε δύο παράγοντες. Από τη μια μεριά ο κόσμος που επισκέφτηκε πέρσι την περιοχή μας και αναφέρομαι στον Βόλο και στην ηπειρωτική Μαγνησία, ήταν τουλάχιστον τριπλάσιος, οπότε φέτος είχαμε λιγότερους επισκέπτες, και από την άλλη φέτος υπήρχε πολύ μεγάλη προσφορά καταλυμάτων. Πέρσι ήταν τόσο μεγάλη η κίνηση που μπορούσαμε να νοικιάσουμε κάθε λογής κατάλυμα, αλλά φέτος τα πράγματα εξελίχτηκαν εντελώς διαφορετικά. Πολλοί κι αναφέρομαι στους ιδιοκτήτες ακινήτων μπήκαν στη διαδικασία να μετατρέψουν σε βραχυχρόνιας μίσθωσης τα ακίνητά τους με αποτέλεσμα να υπάρξει υπερπροσφορά που «έριξε» και τις τιμές, αλλά και τη διάρκεια μίσθωσης.
Θεωρώ ότι μετά τη φετινή χρονιά πολλοί ιδιοκτήτες θα στραφούν ξανά σε άλλες μορφές μίσθωσης π.χ. την κλασική μίσθωση που ξέρουμε με τις ενοικιάσεις ανά μήνα ή έτος, κατά τις οποίες γίνεται ηλεκτρονικό μισθωτήριο κ.λπ. Για παράδειγμα ο νέος νόμος δεν αφήνει ως ιδιοκτήτης να έχεις στο όνομά σου πάνω από δύο καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης airbnb. Το καθεστώς βέβαια που βλέπουμε και στην πόλη μας με ολόκληρες πολυκατοικίες airbnb είναι κάπως διαφορετικό κι επιδοτείται κιόλας, καθώς υπάρχουν διαφορετικές προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται όπως reception και είναι διαφορετικό να μιλάμε για ξεχωριστά σκόρπια διαμερίσματα μέσα σε μια πόλη και διαφορετικό για ένα οίκημα που αποτελείται εξολοκλήρου από διαμερίσματα airbnb.

Φιλίτσα Λουρετζή

Ο κόσμος που νοικιάζει είναι και Έλληνες και ξένοι. Ο τουρισμός κινήθηκε πολύ και με τα voucher. Πολλοί ιδιοκτήτες που μετατρέπουν τα διαμερίσματά τους σε airbnb δεν μπορούν να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα έξοδα διαχείρισης που έχουν. Και μιλάμε τα έξοδα καθαριότητας, φορολόγησης κ.λπ., νερό, ηλεκτρισμός, τα οποία δεν εκπίπτουν, όπως για παράδειγμα συμβαίνει στις ξενοδοχειακές μονάδες. Η φορολόγηση στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι 15% έως τις 12.000€ και από το επόμενο ευρώ εκτοξεύεται στα 35%. Οι δύο κύριες πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι η booking και η airbnb, οι οποίες έχουν και ομοιότητες, αλλά και διαφορές. Υπάρχουν διαφορές και στην προμήθεια που παίρνει η κάθε μία, αλλά σε θέματα ασφάλιση σπιτιών αν για παράδειγμα γίνουν κάποιες ζημιές από τους ενοικιαστές και γενικά στον τρόπο που μπορείς να τις δουλέψεις.
Η booking για παράδειγμα τα δύο τελευταία χρόνια έχει μειώσει αρκετά την προμήθεια που παίρνει από τους πελάτες με αποτέλεσμα το κέρδος να το ωφελείται ο πελάτης. Η προμήθεια που παίρνει η booking από τον ιδιοκτήτη του σπιτιού είναι 16,4%, ενώ αντίστοιχα η airbnb είναι πολύ λιγότερη και ανέρχεται στο 3%.
Κοντά στην ενοικίαση καταλυμάτων δουλεύουν κι άλλοι παρεμφερείς κλάδοι με κύριο κλάδο στην εστίαση. Σπάνια κάποιος που νοικιάζει βραχυχρόνια μίσθωση μαγειρεύει και τρώει μέσα στο σπίτι. Έτσι λοιπόν επωφελείται η εστίαση, οι μεταφορές, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, τουριστικά γραφεία που οργανώνουν διάφορες εκδρομές, αλλά και γραφεία που προσφέρουν υπηρεσίες adventure, όπως για παράδειγμα μπορεί να είναι η κατάβαση σε ένα φαράγγι, κανό σε κάποιο ποτάμι και γενικά ό,τι έχει σχέση με αθλητισμό και περιπάτους».

«Να γίνει ένας πλήρης οδηγός καταλυμάτων του Νομού»
O Αργύρης Ζαφειρίδης είναι ιδιοκτήτης ενός αρχοντικού (Αρχοντικό Ζαφειρίδη) του 1870 που βρίσκεται στην Κουκουράβα Πηλίου, το οποίο αγοράστηκε το 1985 κι ανακαινίστηκε πλήρως, με κεντρική θέρμανση, ζωγραφιστά ταβάνια, ξυλόγλυπτες πόρτες, υπερσύγχρονο και λειτουργικό.
«Τα τελευταία χρόνια αποφάσισα να το νοικιάσω κυρίως μέσω booking, γιατί δεν το χρησιμοποιούμε πια σαν μόνιμη κατοικία. Ο κύριος λόγος είναι πως επειδή αυτά τα παλιά ανακαινισμένα αρχοντικά είναι πολυέξοδα στη συντήρησή τους αποφάσισα να το νοικιάζω και τα χρήματα να τα ρίχνω πάλι στο σπίτι. Η περιοχή που διαθέτω την οικία είναι χειμερινός προορισμός, όπως και η Μακρινίτσα και η Πορταριά, με αποτέλεσμα τις γιορτές να είμαστε πάντα πλήρεις. Κίνηση υπάρχει επίσης και το Πάσχα, λόγω της αργίας, αλλά και το καλοκαίρι που το προτιμούν ιδιαίτερα οι ξένοι, καθώς προσφέρει ένα υπέροχο φυσικό τοπίο, υπέροχη θέα και δροσιά. Εγώ συνεργάζομαι με την booking, καθώς εκείνοι αναλαμβάνουν να το πορθήσουν και να το διαφημίσουν, εκείνοι παίρνουν τα χρήματα και μου τα αποδίδουν, αφού βέβαια κρατήσουν κι εκείνοι το ποσοστό που προβλέπεται. Θεωρώ ότι το κράτος, η Περιφέρεια, ο Δήμος θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα πράγματα ώστε να διαφημίσουν τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας. Θα μπορούσε για παράδειγμα να γίνει ένας πλήρης οδηγός καταλυμάτων του νομού με όλα τα καταλύματα σε κάθε τουριστική περιοχή της Μαγνησίας. Πολλοί με ρωτάνε πού πρέπει να πάνε να φάνε ,καθώς δεν μπορούν να βρουν κάποιον πλήρη οδηγό εστίασης με τα φαγητά και τις τιμές που προσφέρουν. Υπάρχουν κάποιες μικρολεπτομέρειες που μπορούν να γίνουν, ώστε ο τουρισμός στην περιοχή μας να γίνει πιο αποδοτικός. Υπάρχουν δραστηριότητες, όπως περιπατητικές εκδρομές, γνωριμίας αρχαιολογικών χώρων, που δεν τις γνωρίζουν οι επισκέπτες. Δηλαδή με κάποιον τρόπο πρέπει να γίνουν πιο γνωστές κάποιες δραστηριότητες που ούτως ή άλλως γίνονται. Γίνεται διαφήμιση, αλλά δεν είναι αποδοτική. Πρέπει να γίνει κάτι διαφορετικό, πιο αποδοτικό.
Οι κλάδοι που επωφελούνται από την ενοικίαση ακινήτων είναι κατά κύριο λόγο η εστίαση, καθώς όλοι θέλουν να γευτούν την ελληνική κουζίνα, την οποία θα έλεγα πως τελικά λατρεύουν, αλλά και τα τουριστικά γραφεία, καθώς πολλοί επιλέγουν να κάνουν μονοήμερες εκδρομές, όπως π.χ. τα Μετέωρα, αλλά και όλα όσα έχουν να κάνουν με τη συντήρηση των σπιτιών, χρώματα, ξυλεία, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λπ.».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το