Τοπικά

Μαγνησία: Μεγαλώνει ο εθισμός μαθητών στα κινητά

Περισσότερα περιστατικά εθισμού μαθητών από τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του κινητού τηλεφώνου καταγράφονται φέτος στα σχολεία της Μαγνησίας από τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων. Εσωστρέφεια, σταδιακή πτώση της σχολικής απόδοσης, αδιαφορία είναι μερικά από τα στοιχεία που εκδηλώνουν οι εθισμένοι μαθητές. Επίσης ένα άλλο στοιχείο είναι η κόπωση, καθώς αρκετοί ξενυχτούν στο σπίτι και το πρωί στο σχολείο μετά βίας μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα.

Όπως τόνισε ο υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας κ. Αντώνης Πλαγεράς η διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι πως «φέτος διαπιστώνουμε περισσότερα περιστατικά εθισμού των μαθητών από το κινητό τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, προκειμένου να ψυχαγωγηθούν. Οι έρευνες λένε ότι κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την ατομική ψηφιακή συσκευή για ψυχαγωγία μέχρι και τρεις ώρες την εβδομάδα, ενώ για άλλους σκοπούς, όπως να διαβάσει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, να δει κατασκευές, μπορεί να απασχοληθεί και περισσότερες ώρες. Ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που ψυχαγωγούνται μέσω του κινητού τηλεφώνου πολύ περισσότερες ώρες».

Η κύρια ηλικία, όπου εντοπίζεται ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι μεταξύ 13-16 ετών, καθώς μετά οι μαθητές αρχίζουν και στρέφονται περισσότερο στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ερωτηθείς για τα συμπτώματα του εθισμού είπε πως «κάποιοι μαθητές βρίσκονται και στα όρια της εξάρτησης, ενώ το φαινόμενο έχει μεγάλη αυξητική τάση για το κινητό τηλέφωνο που είναι ευκολότερη συσκευή, καθώς όλοι το έχουν στα χέρια τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να κατεβάζουν παιχνίδια. Η αύξηση της τάσης ξεπερνά το 10%. Βέβαια το ζήτημα είναι και ποιοτικό. Διαπιστώνεται πως οι εθισμένοι μαθητές ασχολούνται με την ψυχαγωγία τους μέσω του κινητού τηλεφώνου ακόμη και μέχρι τις τέσσερις τα ξημερώματα, που φέρνει και υπερένταση. Επίσης οι μαθητές αρχίζουν να παραμελούν τα σχολικά τους καθήκοντα, όπως είναι το διάβασμα, ενώ όσο βρίσκονται στο σχολείο, δεν παρακολουθούν με προσοχή τα μαθήματα, άλλες φορές κοιμούνται και γενικά δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκονται αλλού. Επίσης δεν είναι τόσο κοινωνικοί όσο έδειχναν πρωθύστερα, δεν ενδιαφέρονται για ευρύτερη δράση, παραιτούνται και το μόνο που περιμένουν είναι να βρεθούν μπροστά σε μια οθόνη».

Αναφορικά με τα μέτρα αντιμετώπισης τόνισε πως «είναι αναγκαία η συνεργασία και επικοινωνία με τον γονέα, ώστε να δούμε πώς σχολείο και σπίτι θα δώσουν περισσότερα κίνητρα για να αλλάξουν τη στάση του μαθητή.

Πρόγραμμα επιμόρφωσης

Στο μεταξύ ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων ξεκινά ένα μεγαλόπνοο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. «Σε συνεργασία με τη σχολική σύμβουλο αγγλικών κ. Παπαϊωάννου θα διοργανώσουμε επτά θεματικές ενότητες επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς. Ήδη για την πρώτη θεματική ενότητα είχαμε 85 αιτήσεις καθηγητών που θέλουν να συμμετάσχουν. Θέλουμε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες που προκύπτουν στο σχολείο» ανέφερε ο κ. Πλαγεράς.

Η πρώτη ενότητα ξεκινά αύριο στις 5 το απόγευμα στο 3ο Γυμνάσιο Βόλου και έχει θεματική για τον πολλαπλό ρόλο του εκπαιδευτικού. Η κάθε ενότητα έχει δίωρη διάρκεια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το