Τοπικά

Το λιμάνι Βόλου στο «Βήμα Διαλόγου Πολιτών»

Βάζοντας την πολιτική στο προσκήνιο η οποία μεταφράζεται σε συζήτηση και δρομολόγηση λύσεων στα θέματα της καθημερινότητας και της ανάπτυξης για τη δημιουργία υποδομών και θέσεων εργασίας, η αυτοδιοικητική κίνηση «Βήμα Διαλόγου Πολιτών» πραγματοποίησε χθες εκδήλωση στο Park με κεντρικό ομιλητή τον πρόεδρο του ΟΛΒ κ. Σταυριδόπουλο.

Ο εκπρόσωπος της κίνησης κ. Α. Παπαδούλης, σε ένα πολυσυλλεκτικό ιδεολογικά και πολιτικά ακροατήριο, όπου μετείχαν στελέχη της ΝΔ , του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού, ο βουλευτής Χ. Μπουκώρος, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου, καθηγητές, δικηγόροι, ελεύθεροι επαγγελματίες και στελέχη της αγοράς, τόνισε πως ανέκαθεν υπήρχε αντιπαλότητα της κοινωνίας και των δημοτικών αρχών με το λιμάνι, αλλά κανείς δεν αντιλαμβανόταν πως χωρίς την παρουσία του η οικονομία της πόλης θα ήταν διαφορετική. Όπως είπε, η πόλη είναι ασυντόνιστη σε σχέση με τη λειτουργία του λιμανιού και σημείωσε ότι δίπλα στον κ. Σταυριδόπουλο έπρεπε να βρίσκονται όλοι και είναι κατάφωρη αδικία που δεν το πράττουν.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Σταυριδόπουλος

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ αναφέρθηκε στα μακροπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σχέδια ανάπτυξης του λιμανιού. Τα δύο νέα πάρκινγκ σε Πευκάκια (για τα φορτηγά) και τελωνείο για τα αυτοκίνητα δρομολογούνται άμεσα, ενώ το ΣΙΛΟ τίθεται σε λειτουργία ως αποθηκευτικός χώρος εμπορευμάτων και το αναλαμβάνει ιδιώτης. Τόνισε πως σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα δύσκολα θα χαρακτήριζε κανείς τον Βόλο ένα «καλό λιμάνι» αλλά ο ανταγωνισμός του σε επίπεδο περιφερειακών λιμανιών της χώρας δεν είναι μεγάλος γι’ αυτό και θα «τρέξει» σειρά έργων και προγραμμάτων. Στις άμεσες προτεραιότητες είναι και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο τέρμιναλ και σε άλλους αναξιοποίητους χώρους.
Έδωσε βαρύτητα με την επικοινωνία της ενδοχώρας της Θεσσαλίας για τη μεταφορά φορτίων και τόνισε πως το λιμάνι δεν είναι ένα άθροισμα υποδομών αλλά μια πολύπλοκη διαδικασία αναπτυξιακής λειτουργίας.

Αναφέρθηκε στην αύξηση των οικονομικών δεδομένων από το 2015 που ανέλαβε η νέα διοίκηση και έδωσε βάρος στα σχέδια εμπορικής και επιχειρηματικής εκμετάλλευσης, περιβαλλοντικής αναβάθμισης, αγοράς γερανών και τη δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για εργασίες μικρής και μεσαίας κλίμακας.
Στους στόχους βρίσκεται το άνοιγμα της διαδρομής Βόλος – Κύπρος – Ισραήλ για εμπορεύματα και κρουαζιέρα, ενώ θα κατατεθεί αίτημα να συμπεριληφθεί στο κύριο δίκτυο θαλάσσιων ευρωπαϊκών διαδρομών.

Όπως διαφάνηκε, οι επαφές με δυο εταιρείες που διακινούν μεγάλα φορτία εμπορευματοκιβωτίων δεν προχώρησαν λόγω έλλειψης εξοπλισμού στο λιμάνι και γι’ αυτό θα προχωρήσει με ίδιους πόρους η αγορά γερανού 100 τόνων και δύο γερανοφόρων οχημάτων, ενώ θα ζητηθεί χρηματοδότηση και από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Στο λιμάνι επίσης θα γίνει ένας κυκλικός κόμβος για την έξοδο των φορτηγών. Το σκραπ θα μεταφερθεί όπως είναι γνωστό στην τρίτη προβλήτα και θα εφαρμοστεί περιβαλλοντική μελέτη με έργα υποδομής. Θα γίνει βυθοκόρηση μεταξύ δεύτερου και τρίτου προβλήτα, ενώ θα ληφθεί πιστοποίηση για να παρέχει το λιμάνι στα πλοία καύσιμο LNG.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σε 140 στρέμματα στα Πευκάκια, αλλά απαιτούνται υποδομές με κατασκευή προβλήτας. Επίσης και αυτό το έργο θα γίνει σε συνεργασία με ιδιώτη και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον.
Στην κεντρική παραλία θα διαχωριστούν οι θέσεις των σκαφών και θα δημιουργηθεί ένα καταφύγιο με παροχές, αλλά δεν θα είναι μαρίνα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το