Τοπικά

Κινδυνεύουν με «λουκέτο» πάνω από 20 Νηπιαγωγεία στη Μαγνησία

Σ17 Φ1

Στην πρέσα των μνημονιακών επιταγών βρίσκονται για ακόμη μια φορά οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας. Σε αντίθεση όμως με το 2011 που έκλεισαν Δημοτικά και ολοήμερα Δημοτικά, αυτή τη φορά ο κίνδυνος «λουκέτου» αφορά στα Νηπιαγωγεία μετά την ψήφιση τροπολογίας για ελάχιστο αριθμό νηπίων σε Νηπιαγωγεία των αστικών, ημιαστικών και απομακρυσμένων περιοχών. Αν εφαρμοστεί ο νόμος με την υπάρχουσα μορφή τους εκτιμάται ότι την ερχόμενη σχολική χρονιά δεν θα λειτουργήσουν 20-28 Νηπιαγωγεία τόσο εντός, όσο και εκτός του Βόλου.

Την περασμένη Πέμπτη ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας παρουσία του διοικητικού συμβουλίου, αλλά και 40 περίπου νηπιαγωγών.

Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βλέπουν ότι επαναλαμβάνεται η ιστορία του 2011, όταν λόγω επιταγών του μνημονίου έκλεισαν μετά από συγχωνεύσεις στη Μαγνησία γύρω στα 20 Δημοτικά, ενώ ένα χρόνο αργότερα ανεστάλη η λειτουργία γύρω στα δεκαπέντε ολοήμερα που λειτουργούσαν σε Δημοτικά της περιφέρειας, όπου η οργανικότητά τους ήταν από εξαθέσιο και κάτω.
Συνολικά μετακινήθηκαν από τις οργανικές τους θέσεις γύρω στους 35 δασκάλους.
Πλέον το ίδιο έργο επαναλαμβάνεται, αλλά τώρα για τους νηπιαγωγούς.
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών αναφέρει πως «κατατέθηκε τη Δευτέρα 11/4/2016 για να αποσυρθεί και να κατατεθεί και πάλι την Τρίτη 12/4, το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας, της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις».
Σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 35, «Ρύθμιση θεμάτων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης», αλλάζει η οργανικότητα των νηπιαγωγείων και διπλασιάζεται αυθαίρετα ο ελάχιστος αριθμός νηπίων που απαιτούνται για τη λειτουργία Νηπιαγωγείου. Συγκεκριμένα:
«1. α) Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167), όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 18 του άρθρου 45 του ν. 4264/2014 (Α’ 118), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθεσία ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) Δεκατέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό…».
Οι «θεσμοί» (Ε.Ε-Δ.Ν.Τ.) θα είναι, σίγουρα, ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης, καθώς το ίδιο το υπουργείο παραδέχεται, με κυνισμό, στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, ότι η ρύθμιση «συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών».
Είναι ξεκάθαρο ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας, με δεδομένη την ανυπαρξία μόνιμων διορισμών, είναι να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις/καταργήσεις Νηπιαγωγείων ανά την Ελλάδα».
Πανελλαδικά εκτιμάται ότι θα κλείσουν 1000 Νηπιαγωγεία.
Το πρώτο και βασικό ερώτημα είναι πόσα και ποια Νηπιαγωγεία θα κλείσουν στη Μαγνησία; Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών τα υπολογίζει γύρω στα 20 με 28. Και ο λόγος της απόκλισης έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν έγκυρα στοιχεία για το πόσα νήπια και προνήπια θα φοιτούν του χρόνου.
Ο πρόεδρος του συλλόγου κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε πως ο αριθμός των μαθητών σε Νηπιαγωγείο θα οριστικοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Τότε λοιπόν θα γνωρίζουμε ακριβώς ποια Νηπιαγωγεία κινδυνεύουν με λουκέτο και ποια όχι. Αυτή τη στιγμή έχουμε στοιχεία για το φετινό μαθητικό δυναμικό των Νηπιαγωγείων που όμως δεν είναι το στοιχείο που θα λάβει υπόψη του το υπουργείο. Για παράδειγμα ένα Νηπιαγωγείο μπορεί να έχει φέτος επτά μαθητές και του χρόνου να έχει τέσσερις ή και αντίστροφα. Επίσης θα πρέπει να δούμε αν ο νόμος θα εφαρμοστεί ως έχει ή θα έχουμε αλλαγές λόγω των αντιδράσεων που ήδη εκδηλώθηκαν».
Πάντως, σύμφωνα με το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών υπάρχουν τουλάχιστον 28 Νηπιαγωγεία στην περιφέρεια κυρίως με μικρό μαθητικό δυναμικό και τα οποία βρίσκονται κοντά στις μυλόπετρες ενός λουκέτου.
Πρόκειται για Νηπιαγωγεία με αριθμό μαθητών μεταξύ 5-10 ατόμων, οπότε μπορεί να βρεθούν στην επικίνδυνη ζώνη για λουκέτο.
Τα νηπιαγωγεία αυτά μεταξύ άλλων είναι τα εξής: 3ο Αγριάς-Δράκειας οκτώ νήπια, Αγίων Θεοδώρων επτά νήπια, Κρόκιο δεκαπέντε μαθητές, Πλάτανος δεκατέσσερα νήπια, Αϊδίνι επτά νήπια, Αχίλλειο επτά νήπια, Αμαλιάπολης επτά νήπια, Συκή οκτώ νήπια, Τρίκερι εννιά νήπια, Λαύκος εννιά νήπια, Προμύρι επτά νήπια, Ιωλκός δέκα νήπια, Μαρυρράχη οκτώ νήπια, Πουρί τέσσερα νήπια, Κεραμίδι τρία νήπια, Άγιος Γεώργιος Φερών πέντε νήπια, Χλόη πέντε νήπια, Αερινό τέσσερα νήπια, Μικρό Περιβολάκι τέσσερα νήπια, Κανάλια δέκα νήπια, Ανηλίου-Αγίου Δημητρίου-Κισσού δέκα νήπια, Αγίου Γεωργίου Νηλείας τρία νήπια.
Το υπουργείο αναφέρει το όριο των μαθητών για τις απομακρυσμένες περιοχές στα πέντε παιδιά, ώστε να λειτουργήσει. Ποια περιοχή, όμως, είναι απομακρυσμένη; Εδώ το τοπίο είναι θολό, αφού υπάρχουν γεωγραφικές δυσκολίες στην επαρχία με άσχημο οδικό δίκτυο. Επίσης υπάρχουν χωριά που είναι κοντινά και εν δυνάμει θα μπορούσε να συγχωνευτούν δύο νηπιαγωγεία, αλλά και χωριά που είναι μακριά το ένα από το άλλο. Και το ερώτημα που τίθεται, αν υπάρχουν οι πιστώσεις για τη μετακίνηση των νηπίων με το υπεραστικό λεωφορείο ή με το ταξί. Μήπως όμως το υπουργείο αντί να γλιτώσει τα έξοδα μισθοδοσίας και λειτουργικών αναγκών των κτιρίων, θα τα δώσει τελικά για τις μετακινήσεις των νηπίων;
Πάντως ο διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας κ. Γιώργος Πολύζος τόνισε πως για να κάνουμε τον σχεδιασμό με τις συγχωνεύεις των νηπιαγωγείων, θα πρέπει να λάβουμε τις εγκυκλίους του νόμου. Γιατί ακόμη πολλά πράγματα είναι αδιευκρίνιστα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το