Τοπικά

Κενές 1.000 θέσεις εισακτέων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 

Kοντά στο 18% των θέσεων, περίπου 1.000 έχουν μείνει κενές, στα 35 Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), πολλοί υποψήφιοι δεν μπόρεσαν να εισαχθούν στα Τμήματα που επιθυμούσαν.
Το ζήτημα δεν αφορά μόνο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά όλα τα ΑΕΙ που δεν μπόρεσαν να καλυφθούν κάποιες θέσεις τους.
Είναι χαρακτηριστικά τα φετινά στοιχεία από τις βάσεις εισαγωγής, σύμφωνα με τα οποία από τις 77.415 περίπου θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ, έμειναν κενές λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής περίπου 18.000, δηλαδή σε ποσοστό περίπου το 23%.
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από τις περίπου 5.600 θέσεις εισακτέων που είχαν καθοριστεί από το υπουργείο Παιδείας από τον περασμένο Μάιο, τελικά καλύφθηκαν περίπου οι 4.600, δηλαδή σε ποσοστό γύρω στο 18%, χαμηλότερο απ’ ό,τι ισχύει σε πανελλαδικό επίπεδο.
Βέβαια το ζήτημα δεν είναι τόσο ότι έμειναν περίπου 1.000 θέσεις κενές, αλλά ότι υπάρχουν και έξι τμήματα από τα 35 με μικρό αριθμό εισακτέων γύρω στους 40.
Το θέμα απασχόλησε και την πρόσφατη συνεδρίαση της συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου αναφέρθηκαν τα δεδομένα.

Ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Θεμάτων κ. Γιάννης Θεοδωράκης ανέφερε πως «περίπου 4.600 φοιτητές εισάγονται για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος από αυτόν που έχει ορίσει το υπουργείο Παιδείας, αλλά πιστεύουμε ότι με τις μετεγγραφές και τις ελεύσεις φοιτητών από άλλες κατηγορίες, θα φτάσουμε τους 5.000».
Ερωτηθείς για τα τμήματα που δέχτηκαν λίγους φοιτητές, είπε πως «ακούστηκε λαθεμένα ότι είναι σε μονοψήφια νούμερα. Αυτό δεν ισχύει. Έξι τμήματα δέχτηκαν από περίπου 30-40 φοιτητές το καθένα, και αυτό το συζητήσαμε στη σύγκλητο, ώστε να δούμε ποιες τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν, ακόμη και στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων».
Τα έξι τμήματα είναι το Ζωικής Παραγωγής, Ιχθυολογίας, Φυσικής, Μαθηματικών, Συστημάτων Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας ο αρχικά καθορισμένος αριθμός εισακτέων για το Τμήμα Φυσικής ήταν 110 φοιτητές, στο Μαθηματικών 100, στο Συστημάτων Ενέργειας 160, στο Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής 130, στο Ιχθυολογίας 195 και στο Περιβάλλοντος 138.
Επισημαίνεται ακόμη ότι η φετινή βάση εισαγωγής για τα προαναφερθέντα τμήματα ήταν η εξής: Ιχθυολογίας 10.720 μόρια, Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής 9.136 μόρια, Μαθηματικών 9.386 μόρια, Συστημάτων Ενέργειας 11.400, Φυσικής 9.329, Περιβάλλοντος 9.844.
Ο κ. Θεοδωράκης επισήμανε πως πρόκειται για τμήματα που είναι αυτόνομα με αξιόλογο ακαδημαϊκό προσωπικό και με συνεχή εξέλιξη. Στη συνεδρίαση της Συγκλήτου έγινε διεξοδική συζήτηση για αυτό το θέμα και ακούστηκαν διάφορες προτάσεις, όπως να υπάρξει καμπάνια ενημέρωσης, να τροποποιηθούν τα προγράμματα σπουδών, να γίνουν παρεμβάσεις στο υπουργείο Παιδείας, καθώς κάποια από αυτά τα τμήματα δέχονται εισακτέους από διάφορα επιστημονικά πεδία.

Δυσφορία Κοσμητείας Ανθρωπιστικών Επιστημών για ΕΒΕ
Έντονη δυσαρέσκεια για το ζήτημα αποκλεισμού από τα πανεπιστήμια 14.000 εισακτέων λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, εκφράζει η Κοσμητεία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Στην 110η/3-9-2021 συνεδρίασή της, συζήτησε διεξοδικά το θέμα και κατέληξε ομόφωνα στα παρακάτω:
-«Εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τις πάνω από 14.000 θέσεις που θα μείνουν κενές σε πανεπιστημιακά τμήματα που παρέχουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης εξαιτίας του άδικου, καθότι μη βασισμένου σε καμία ακαδημαϊκή λογική, αποκλεισμού χιλιάδων υποψηφίων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-Διατυπώνει τον διαρκώς αυξανόμενο προβληματισμό της σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με κυριότερες από αυτές: Την όξυνση των καταστάσεων κοινωνικο-επαγγελματικής ανισότητας εξαιτίας της αναπαραγωγής ενός, χαρακτηριστικού των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, μηχανισμού μετασχηματισμού της κοινωνικής ανισότητας σε εκπαιδευτική ανισότητα. Τη σταδιακή, αλλά σταθερή απορρύθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης χιλιάδων νέων που διεκδικούν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση σε -συχνά- αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια με υψηλά δίδακτρα.
Την αποδυνάμωση και το σταδιακό μαρασμό πολλών Τμημάτων, κυρίως σε περιφερειακά Ιδρύματα, αλλά και τη στρατηγική απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου λόγω της περαιτέρω μείωσης του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων από την Πολιτεία – συνάρτηση του οποίου αποτελεί ο αριθμός φοιτητών και των φοιτητριών.
-Υποστηρίζει τα πάγια αιτήματα πολύπλευρης στήριξης του δημόσιου πανεπιστημίου, προκειμένου αυτό να μπορεί να ανταποκρίνεται ανεμπόδιστα τόσο στη μορφωτική του αποστολή, όσο και στον ρόλο του ως θεσμός διασφάλισης ουσιαστικά ίσων ευκαιριών κοινωνικής ένταξης και προόδου των νέων της χώρας».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το