Τοπικά

Καθημερινές παραβάσεις του ΚΟΚ από ποδηλάτες στον Βόλο

Στα όριά τους φτάνουν καθημερινά οι οδηγοί λεωφορείων και ταξί σε πολλές περιπτώσεις με ποδηλάτες που παραβιάζουν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μάλιστα πριν από περίπου έναν μήνα λεωφορείο του Αστικού ΚΤΕΛ που κινούνταν επί της οδού Παγασών θέλοντας να στρίψει αριστερά στη 2ας Νοεμβρίου παραλίγο να παρασύρει ηλικιωμένο ποδηλάτη που είχε στριμωχτεί ανάμεσα στο διάζωμα και στο βαρύ όχημα.

Τα περιστατικά κυκλοφοριακής «τρέλας» στο κέντρο ιδίως του Βόλου είναι αρκετά με τους ποδηλάτες να μην προσέχουν κινούμενοι αντίθετα σε μονόδρομους, παραβιάζοντας το κόκκινο, τρέχοντας σε πεζόδρομους, με αποτέλεσμα να προκαλούν την αγανάκτηση τόσο των επαγγελματιών οδηγών, όσο και των πεζών.
Οι οδηγοί των λεωφορείων βρίσκονται αντιμέτωποι με επικίνδυνες περιπτώσεις κίνησης ποδηλατιστών σε κεντρικούς δρόμους της πόλης και κυρίως στην Ιάσονος – Δημητριάδος, Ιωλκού και Κ. Καρτάλη, σύμφωνα με το κεντρικό σταθμαρχείο του Αστικού ΚΤΕΛ. Όπως τονίζεται δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να παραβιάζονται οι κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τους ποδηλάτες, οι οποίοι κυκλοφορούν έχοντας λανθασμένη νοοτροπία και εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να φέρουν πινακίδες.
Ιδιαίτερα επικίνδυνη είναι η τακτική ορισμένων να σταματούν δίπλα από ένα λεωφορείο και να στρίβουν παράλληλα με αυτό, χωρίς να υπολογίζουν ότι δημιουργείται κίνδυνος για παράσυρσή τους από το μεγάλο όχημα.

Μάλιστα όπως ανέφερε στη «Θ» ο κεντρικός σταθμάρχης πριν από περίπου έναν μήνα φτάσαμε κοντά στο να συμβεί ακόμα και δυστύχημα, όταν ένας ποδηλάτης μπήκε από την εσωτερική πλευρά του λεωφορείου που ήθελε να πάρει τη στροφή στην Παγασών και τελευταία στιγμή ο οδηγός του αστικού αντέδρασε και δεν τον «πήρε από κάτω».
Παρόμοιες καταστάσεις αντιμετωπίζουν και οι οδηγοί ταξί στην πόλη, καθώς ένα κομμάτι των ποδηλατιστών κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να σέβονται τους κανόνες του ΚΟΚ.
Ο πρόεδρος του συλλόγου Ευδόκιμος Πασχαλίδης τονίζει ότι οι ταξιτζήδες είναι υπέρ της χρήσης ποδηλάτου για την κίνηση στην πόλη, αλλά όμως θα πρέπει να είναι σωστοί απέναντι στους άλλους.

Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να μην σέβονται τους ερυθρούς σηματοδότες περνώντας με κόκκινο κεντρικούς δρόμους, αυξάνοντας τον κίνδυνο να παρασυρθούν από κάποιο όχημα, ενώ επίσης κινούνται αντίθετα σε μονόδρομους. Ακόμα ο κ. Πασχαλίδης σημειώνει πως τις βραδινές ώρες αρκετοί οδηγοί ποδηλάτων δεν φέρουν στο πίσω και στο μπροστινό μέρος φωτάκια, δυσκολεύοντας τους υπόλοιπους στο να τους αντιληφθούν.
«Ταλαιπωρούμαστε καθημερινά από τον τρόπο που κινούνται αρκετοί ποδηλάτες, αφού δεν τηρούν τους κανόνες του ΚΟΚ και υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος. Είμαστε υπέρ της χρήσης ποδηλάτων, αλλά θα πρέπει να είναι σωστοί στους άλλους οδηγούς» αναφέρει ο κ. Πασχαλίδης.

Δεν υπάρχει ανοχή
Από την πλευρά του ο αστυνομικός διευθυντής Μαγνησίας Βασίλης Καραΐσκος κάνει λόγο για απουσία ανοχής της Τροχαίας απέναντι στους ποδηλάτες που παραβιάζουν τον ΚΟΚ, αν και στον Νομό δεν έχει επιβληθεί ακόμα κάποιο πρόστιμο σε παραβάτη, κάτι που έχει γίνει σε άλλους Θεσσαλικούς Νομούς (Λάρισα, Τρίκαλα).
Βέβαια καθημερινά παρατηρείται το φαινόμενο ποδηλάτης να κινείται σε κεντρικούς δρόμους μιλώντας στο κινητό τηλέφωνο, κάτι που ως γνωστό απαγορεύεται.
Ο διευθυντής προαναγγέλλει δράσεις ενημέρωσης των οδηγών δίτροχων για να σταματήσει η κίνησή τους σε πεζόδρομους όπως η Ερμού και συμπληρώνει πως όλοι θα πρέπει να αυτοπεριορίζονται ώστε να μην κινούνται εκεί που δεν πρέπει.

Τραγική κατάσταση και έλλειψη υποδομών
Ο επικεφαλής του Εργαστηρίου Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νικόλαος Ηλιού μιλά για λανθασμένη νοοτροπία εκ μέρους των οδηγών ποδηλάτων, οι οποίοι κάνουν ό,τι επιθυμούν παραβιάζοντας συνεχώς τον ΚΟΚ.
Παρόλα αυτά σημειώνει ότι στον Βόλο και κυρίως στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως η Ιάσονος και η Κ. Καρτάλη δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, όπως θα έπρεπε σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
Τονίζει ότι τουλάχιστον στις δύο αυτές οδικές αρτηρίες υφίσταται η δυνατότητα για ασφαλή ποδηλατόδρομο, κάτι που όφειλε η πολιτεία να έχει δημιουργήσει.
«Στο Άμστερνταμ δεν τολμάει κάποιος πεζός να μπει στον χώρο που κινούνται τα ποδήλατα, γιατί δεν πρόκειται να σταματήσει κάποιος, αλλά εκεί έχουν κανόνες και τους σέβονται, σε αντίθεση με την Ελλάδα και τον Βόλο, όπου κανένας δεν σέβεται τίποτα, με τους ποδηλάτες να περνούν με κόκκινο».
Ο συγκοινωνιολόγος υπογραμμίζει πως εξαιτίας αυτής της κατάστασης περισσότερο ευάλωτοι λόγω της κίνησης των ποδηλάτων, και άλλων δίκυκλων είναι οι πεζοί και οι ηλικιωμένοι στην πόλη, αντιμετωπίζοντας μεγάλο πρόβλημα.
Μάλιστα δίνοντας ένα μέτρο σύγκρισης αναφέρει την Αλβανία και τη Βουλγαρία, όπου με το που πατήσει το πόδι του πεζός στη διάβαση, όλα τα οχήματα σταματούν για να περάσει, κάτι που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν συμβαίνει.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το