Πολιτισμός

Ιωσηφίνα Ρούσσου:Παιδικό βιβλίο για την αξία της ειλικρίνειας

 

Η Ιωσηφίνα Ρούσσου, δασκάλα ειδικής αγωγής από τον Βόλο, τα τελευταία χρόνια μένει μόνιμα στην Ορεστιάδα, καθώς εργάζεται σε Δημοτικό Σχολείο της ακριτικής πόλης. Πριν τρεις εβδομάδες από τις εκδόσεις iWrite κυκλοφόρησε το παραμύθι που έγραψε με τίτλο «Το αστεράκι που ακολουθούσε το φεγγάρι» και απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών).

Από τη στιγμή που δημιούργησε τη δική της οικογένεια (έχει δύο κόρες τριών και επτά ετών αντίστοιχα), θυμάται τον εαυτό της να διηγείται ιστορίες στα παιδιά της. Ο αυτοσχεδιασμός δεν έλειπε και τα παραμύθια που προκύπταν κάθε τόσο για την 37χρονη εκπαιδευτικό, εξελίχθηκαν σε ένα δημιουργικό παιχνίδι με τη μεγαλύτερη κόρη της. «Ήθελε μόνο ιστορίες για να ηρεμήσει. Δεν της έφταναν τα βιβλία και έπρεπε να πούμε και τις δικές μας ιστορίες, τις οποίες σιγά – σιγά αρχίσαμε να δημιουργούμε μαζί. Το παραμύθι προέκυψε, όταν μιλήσαμε για ένα αστεράκι που βρισκόταν έξω από το παράθυρό της και τη φυλούσε, ενώ ένα άλλο ακολουθούσε το φεγγάρι. Γι’ αυτό και της αφιέρωσα το βιβλίο», είπε η κ. Ρούσσου για το παραμύθι που κυκλοφόρησε και παραπέμπει σε… bedtime story (ιστορία που βοηθάει το παιδί να προετοιμαστεί για ύπνο).
Όσο για το περιεχόμενο του τρυφερού παραμυθιού που έγραψε η Ιωσηφίνα Ρούσσου; «Το βιβλίο πραγματεύεται την αξία της ειλικρίνειας στην καθημερινότητά μας, αλλά και τη σημασία του να διεκδικείς όλα αυτά που θέλεις στη ζωή σου, γιατί τα πάντα είναι πιθανά. Όπως συμβαίνει με το αστέρι της ιστορίας. Θέλει να λάμψει και εκείνο, αλλά επειδή είναι πολύ μικρό, πάντοτε το προλαβαίνουν τα άλλα, αν και κατακτά εν τέλει τον στόχο του», σχολίασε η συγγραφέας, η οποία στις τελευταίες σελίδες συμπεριέλαβε ασκήσεις για παιδιά, μην ξεχνώντας την ιδιότητα της δασκάλας, καθώς βρίσκεται στις σχολικές αίθουσες από το 2007.
Διορισμένη στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας, στο οποίο έχει αναλάβει το Τμήμα Ένταξης, χρησιμοποιεί συχνά τα παραμύθια ως εκπαιδευτικό εργαλείο μέσα στην τάξη. Κάτι που δεν προκαλεί εντύπωση, από τη στιγμή που προσφέρει τις υπηρεσίες της σε μία δομή της ειδικής αγωγής που έχει στόχο την παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. «Χρησιμοποιούμε παραμύθια σε πολλές περιπτώσεις. Από την κατανόηση ενός κειμένου, μέχρι γραμματική και συντακτικό. Τα ευεργετικά οφέλη είναι πολλά και μιλάμε για κάτι που φαντάζει πιο προσιτό στα παιδιά, σε σχέση με ένα κείμενο από τα σχολικά εγχειρίδια. Είναι μία καλή πρακτική, τόσο στην ειδική αγωγή, όσο και στην τυπική εκπαίδευση», κατέληξε η κ. Ρούσσου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το