Πολιτισμός

Η Μελίνα Τσαμίτα απαντά στο ερωτηματολόγιο του Proust – “Επέλεξα την ψυχολογία για να ασχοληθώ με τα παιδιά”

 

ΜΟΤΟ: Ήθελα να δώσω και σε άλλα παιδιά τη δυνατότητα να βοηθηθούν από έναν άνθρωπο που έχει βρεθεί στη θέση τους και διαθέτει την υπομονή και την ενέργεια να γίνει στήριγμά τους

Επιμέλεια
Μαίρη Τσακνάκη Γαβαλά

Καλεσμένη μας σήμερα η Μελίνα Τσαμίτα.

Καλωσόρισες Μελίνα στην κυριακάτικη «Θεσσαλία». Καταγωγή; Παιδικά χρόνια; Σπουδές;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Βόλο σε μια όμορφη οικογένεια με άλλα δύο αδέλφια, αρκετά μεγαλύτερά μου, με δυο γονείς που μας μεγάλωσαν με ανεξαρτησία, εμπιστοσύνη και πάνω από όλα πολλή αγάπη.
Δημοτικό έως Λύκειο παρακολούθησα στον Βόλο.

Γιατί, Μελίνα, διάλεξες να σπουδάσεις ψυχολογία και γιατί διάλεξες να σπουδάσεις στο Deree College, ενώ είχες κάθε δυνατότητα να φοιτήσεις στο ελληνικό πανεπιστήμιο μέσω πανελληνίων;
Την ψυχολογία την επέλεξα από πολύ μικρή ηλικία θέλοντας από τότε να ασχοληθώ με τα παιδιά. Έχοντας και εγώ ως παιδί περάσει από δύσκολες στιγμές καταφέρνοντας μόνη μου να βρω μερικούς τρόπους διαχείρισης και εντέλει επίλυσης αυτών, ήθελα να δώσω και σε άλλα παιδιά που τυγχάνει να αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών θέματα, τη δυνατότητα να βοηθηθούν από έναν άνθρωπο που έχει βρεθεί στη θέση τους και διαθέτει την υπομονή και την ενέργεια να γίνει στήριγμά τους.

Και το Deree College, πώς προέκυψε;
Μετά από πολλή σκέψη το καλοκαίρι μετά τις πανελλαδικές, στο αν θα πάω στη σχολή που πέρασα, στην Αγγλία ή στο Deree, κατέληξα στο ότι το Deree θα ήταν το καλύτερο για εμένα σύστημα, όντας αμερικάνικο μου πρόσφερε την ελευθερία επιλογής ενός δικού μου προγράμματος καθώς και σημαντικές για την προσωπική μου ανέλιξη δραστηριότητες που δύσκολα θα ακολουθούσα διαφορετικά.

Μελίνα, ενώ θα μπορούσες να κάνεις διακοπές μετά από έναν δύσκολο χειμώνα σπουδών, εσύ διάλεξες την εργασία σε ένα ΚΔΑΠ.
Ο λόγος ήταν κυρίως γιατί ήθελα να βεβαιωθώ πως αυτή η θέλησή μου να εργαστώ με παιδιά θα ήταν όντως αυτό που ήθελα βλέποντάς το στην πράξη και όχι στη θεωρία, παίρνοντας έτσι παραπάνω εφόδια πάνω στον τομέα που με ενδιαφέρει πολλά χρόνια καθώς και να τεστάρω τις αντοχές μου.

Γιατί η συνεργασία σου με την Ελένη Παπαρήγα στην Καμινάδα;
Άκουσα μια ομιλία της, ενθουσιάστηκα με τον τρόπο που χειρίζεται την κίνηση της Καμινάδας, ζήτησα να κάνω μια πρακτική κοντά της και με δέχτηκε. Να τι είπε στην ομιλία της: Μετά από 2 χρόνια πραγματικών δυσκολιών και αναπάντεχων αλλαγών στις ζωές όλων μας, σε όλους τους τομείς, καλούμαστε να «ξαναβγούμε» στη ζωή με νέα δεδομένα. Αυτά που είχαμε μάθει σαν αξίες ζωής όπως η ομάδα, η συνεργατικότητα, η ψυχική ευγένεια, η ενσυναίσθηση «γκρεμίστηκαν» απότομα και έγιναν ακόμα και επικίνδυνες για την υγεία μας. Μια νέα πραγματικότητα που απαιτεί να ξαναχτίσουμε από την αρχή την ομάδα! Ακριβώς αυτό το καινούργιο feedback που παίρναμε καθημερινά από τις ομάδες των παιδιών, μας οδήγησε να διαλέξουμε τον μύθο της Αργοναυτικής Εκστρατείας ως κεντρικό θέμα του camp. Μιας εκστρατείας που βασίστηκε ακριβώς πάνω στην ομαδοσυνεργατικότητα των Αργοναυτών. Ο μύθος αναφέρει ονόματα όπως π.χ. τον Ηρακλή που δεν συμπίπτουν χρονικά με αυτόν της εκστρατείας, αλλά με αυτό τον τρόπο θέλει να μας τονίσει ότι η επιτυχία της εκστρατείας στηρίζεται στην ομάδα και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ανθρώπου – στον «ανθόκηπο» που όλοι έχουμε μέσα μας – και μας κάνουν να είμαστε πολύτιμοι για την ομάδα.
Εμείς στην Καμινάδα θα προσπαθήσουμε να πιάσουμε πάλι το νήμα από την αρχή και να δώσουμε στα παιδιά τις διεξόδους και τις προοπτικές με βιωματικό τρόπο και μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι, την ελεύθερη έκφραση, την αισθητική και τη γνώση να θυμηθούμε ξανά τη σημασία της ομαδοσυνεργατικότητας και την αξία του ταξιδιού. Οι ειδικοί στόχοι του camp είναι οι εξής:
Γνωριμία παιδιών με τις ομορφιές και τον πλούτο του τόπου μας.
Εξοικείωση παιδιών με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας και άλλων γειτονικών λαών.
Ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την αγροτοδιατροφική κληρονομιά, τα τοπικά προϊόντα, τη διαχείρισή τους και τη λαϊκή μας παράδοση.
Το camp είναι ανοιχτό και φιλόξενο σε σημαντικούς φορείς της τοπικής κοινωνίας όπου μοιράζονται τις εμπειρίες, τους στόχους και τις δραστηριότητές τους. Όλα τα άλλα αποτελούν ένα μόνιμο γνωστικό ερέθισμα για τα παιδιά.
Αντίληψη του κόσμου και του πολιτισμού μέσα από τη ζωή, τη στάση επώνυμων ηρώων – ή και των ανώνυμων κοινών ανθρώπων – και ότι αυτά ανιχνεύεται ένα πλήθος αρχετυπικών στοιχείων που επιβιώνουν στην λαϊκή μας παράδοση.
Ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος στα παιδιά σε ένα πλαίσιο θετικής αλληλεπίδρασης και υποστήριξης.

Μελίνα, σ’ ευχαριστώ για την υπέροχη συνέντευξη.
Να σου πω ένα μεγάλο μπράβο. Άξιες οι μαθήτριές μου. Και η Ελένη Παπαρήγα ήταν μαθήτριά μου. Την καμαρώνω.
Κι εγώ σας ευχαριστώ και την εφημερίδα «Θεσσαλία». Τον κύριο Δημήτρη Ράλλη επίσης ευχαριστώ και συγχαίρω για τον ταλαντούχο γιο του Βασίλη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το