Τοπικά

Η αλληλεπίδραση οικογένειας και σχολείου σε ημερίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

Αλληλένδετοι είναι οι κύκλοι της οικογένειας και του σχολείου ενώ η σύγκλιση και η συνεργασία τους καθορίζουν το μέλλον και το ποιόν του έμψυχου μαθητικού δυναμικού. Τα παραπάνω τονίστηκαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι φορείς που διοργανώνουν και συμμετέχουν στην ημερίδα με θέμα «Σχολείο και Οικογένεια – Στον δρόμο της συνεργασίας για την πρόοδο του μαθητή, που θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου, στις 11 το πρωί στο χώρο των 16ου και 30ου δημοτικών σχολείων Βόλου.
Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Γιώργος Πολύζος τόνισε ότι οι σχέσεις που διατηρεί το σχολείο με την οικογένεια αποτελούν σημαντικές συνιστώσες. «Αν η δυναμική προσφερθεί σε συνεργασία με σχολείο τα αποτελέσματα εκπληκτικά για όλους τους εμπλεκόμενους.
Αμβλύνονται παρανοήσεις και προκαταλήψεις που υπάρχουν και ωφελείται ο μαθητής γιατί αποκτά θετική στάση απέναντι στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στη μάθηση. Ωφελείται ο γονιός γιατί σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό αποκτά πρώτη άποψη για το έργο του και ο τελευταίος νιώθει εκπαιδευτική ικανοποίηση για το έργο που προσφέρει» δήλωσε ο κ. Πολύζος ενώ σημείωσε ότι σε αυτό το πλαίσιο προάγεται καλύτερα το εκπαιδευτικό κλίμα

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλίας Κουτσερής επισήμανε ότι μέσω της ημερίδας θα μπορέσει να γνωστοποιήσει τους ρόλους που μπορεί να έχει το κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας. «Οι ρόλοι είναι διακριτοί και οφείλουμε να τους γνωρίζουμε. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, είναι θεσμοθετημένος φορέας που έχει λόγο και άποψη αλλά έχει υποχρεώσεις και δικαιώματα» δήλωσε.

Η Μερόπη Καζανίδου, συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου από το ΚΕΠΕΣ Θεσσαλίας χαρακτήρισε εξαιρετική την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση της ημερίδας υπογραμμίζοντας ότι καμία σχέση δεν δημιουργείται σε σωστή βάση χωρίς σωστή επικοινωνία.
«Θα μιλήσω πως ακριβώς θα έχουμε ποιοτική επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Γιατί στη βάση αυτή οικοδομούνται υγιείς σχέσεις και φέρνουν καλά αποτελέσματα για τη δουλειά και για τους εκπαιδευτικούς. Είναι ανθρώπινο να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, αλλά μια σωστή επικοινωνία σχολείου και επικοινωνίας, θέτει βάση για ποιοτική εκπαίδευση και τον σωστό τρόπο οικοδόμησης εκπαιδευτικού συστήματος.Η έμπρακτη συμμετοχή γονέα φέρνει σε καλύτερη μοίρα το παιδί και την οικογένεια» πρόσθεσε η κ. Καζανίδου.

Από την πλευρά της η δικηγόρος Λυδία Σαμαρά θα συμμετέχει στην ημερίδα ως νομικός που χειρίστηκε σε υπόθεση με κατηγορουμένους εκπαιδευτικούς και κατέληξε με απαλλακτική κρίση. «Στην ημερίδα θα απαντήσεων αν είναι και κατά πόσο η απαλλαγή των κατηγορουμένων εκπαιδευτικών τους αποκαθιστά και την εν γένει την εκπαιδευτική κοινότητα στην κοινωνία, ιδίως αν αυτές οι υποθέσεις έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις» ανέφερε. Ακόμη σημείωσε ότι στόχος της ημερίδας είναι να συμβάλει και στο περιορισμό του φαινομένου άσκοπων καταγγελιών για καθημερινά θέματα που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παίρνουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κατανόηση από όλους.

Ο Παπαγγελής Σταμάτης, νομικός συνεργάτης ένωσης γονέων και κηδεμόνων θα μιλήσει για τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου.
«Επέλεξα να αναπτύξω πως αντιδρά το σχολείο στην περίπτωση προβληματικών οικογενειών. Αν οικογένεια δεν μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντά της, πως μπορεί να συνδράμει το σχολείο; Οι δράσεις του σχολείου σε περίπτωση που υπάρχει από πλευράς οικογένειας μια παραβατική συμπεριφορά, μη εμφανής, αλλά σε σοβαρό βαθμό και προκύπτει από καταγγελίες άλλων» ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου.

Ο υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων Α’θμιας Εκπαίδευσης Αντώνης Αντωνίου σημείωσε ότι πρόσθεση των φορέων που διοργανώνουν την ημερίδα είναι να υπάρξει συνοικοδόμηση.
«Οικογένεια και εκπαιδευτικοί είναι αλληλοεξαρτώμενοι και αλληλοεπηρεαζόμενοι. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε τις παραμέτρους που ορίζουν αυτό το δίπολο» πρόσθεσε.

Η Ελένη Λαδοπούλου από το ΚΕΣΥ Μαγνησίας επισήμανε ότι η ολιστική αντιμετώπιση του παιδιού αφενός προϋποθέτει τη συνεργασία όλων όσων εμπλέκονται στη σωματική, ψυχική και γνωστική ανάπτυξή του και αφετέρου, αναβαθμίζει τον ρόλο των γονέων, οι οποίοι υποστηρίζονται και συναποφασίζουν για την αντιμετώπιση του παιδιού.

Αναφορικά με τα περιστατικά καταγγελιών που έχει δεχθεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δήλωσε ότι αφορούσαν συμπεριφορές παιδιών ή βία.
«Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι καλύτερα να επιλύονται μέσα στο σχολείο με εκπαιδευτικούς και σύλλογο αντί να προσφεύγουν στα δικαστήρια» τόνισε ο ίδιος.

Μάλιστα η κ. Σαμαρά πρόσθεσε ότι το πρόβλημα είναι ότι κάποιες φορές οι καταγγελίες δεν απευθύνονται στην πρωτοβάθμια αλλά σε γραφεία πολιτικών και μετά ξεκινά άμεσα πειθαρχική διαδικασία. «Θα μπορούσαν να έχουν λυθεί στο χώρο του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την κατάρτιση. Αν όχι, ο εκπαιδευτικός είναι εκτεθειμένος χωρίς καμία νομική προστασία και θα τραβήξει το Γολγοθά του μέχρι να αποδειχθεί η αθωότητά του» είπε.

«Το πρόβλημα που παρατηρείται στις σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών δεν είναι για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά αφορά θέματα συμπεριφοράς» υπογράμμισε η κ. Καζανίδου προσθέτοντας ότι οι γονείς γίνονται σκληροί απέναντι σε άλλους γονείς που το παιδί τους προκαλεί προβλήματα.
«Οι ίδιοι ζητούν ιδιαίτερη μεταχείριση για το δικό τους παιδί. Αυτό δημιουργεί προβλήματα, γιατί όπου μπαίνει ο εγωισμός, εκεί πραγματικά έρχονται και ακραίες λύσεις. Για μας το παιδί πρέπει να οδηγηθεί σε κοινωνικές δράσεις και ένταξη, η οποία θέλει χρόνο και γίνεται με τη βοήθεια της οικογένειάς του».

Στην ημερίδα συμμετέχουν, εκτός από την Πρωτοβάθμια, το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας, το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, ο ΟΚΑΝΑ, η «Πρόταση Ζωής», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών και η Ένωση Συλλόγων Γονέων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το