Τοπικά

Η φανταστική πόλη των μαθητών – Μαγνήτης τα μαθήματα ρομποτικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Στους 150 ανέρχονται οι μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου οι οποίοι παρακολουθούν τα μαθήματα ρομποτικής στη δομή που έχει δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Με τη συνδρομή επτά εκπαιδευτικών οι μαθητές γνωρίζουν τη ρομποτική μέσα από παιδαγωγικά μέσα.

Μάλιστα στην χριστουγεννιάτικη γιορτή της ομάδας «TALOS, Εκπαιδευτική Ρομποτική, Προγραμματισμός και Δημιουργική Απασχόληση Παιδιών» οι μαθητές δημιούργησαν την φανταστική πόλη.

Ο υπεύθυνος της ομάδας TALOS κ. Γιώργος Πρώιας ανέφερε πως «από το 2015 έχει ξεκινήσει στο Πανεπιστήμιο μια προσπάθεια για την εισαγωγή των μαθητών στη ρομποτική. Είναι ένας συνδυασμός δημιουργικής απασχόλησης και γνωριμίας με τις νέες τεχνολογίες μέσω της διδακτικής. Η ανταπόκριση των παιδιών και των γονέων είναι πολύ μεγάλη και ο ενθουσιασμός τους ιδιαίτερος».

Τα μαθήματα διεξάγονται από Παρασκευή μέχρι και Δευτέρα κάθε εβδομάδα στους χώρους του κτιρίου Τσικρίκη. Επίσης υπάρχουν δύο κύκλοι σπουδών που αντιστοιχούν χρονιά στο χειμερινό και θερινό εξάμηνο των ΑΕΙ.
Ο κ. Πρώιας ανέφερε πως «Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017 το διατηρητέο κτίριο Τσικρίκη γέμισε για ακόμη μία φορά από παιδιά και γονείς για τη γιορτή της ομάδας «TALOS, Εκπαιδευτική Ρομποτική, Προγραμματισμός και Δημιουργική Απασχόληση Παιδιών» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο πλαίσιο των εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν κατα τον 1ο κύκλο Οκτωβρίου – Ιανουαρίου, τα συνολικά 150 παιδιά του έργου, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές τους, με κέφι, φαντασία και διάθεση για συνεργασία, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν μια φανταστική πόλη, όπως την ονειρεύονται κι ενδεχομένως όπως θα ήθελαν πραγματικά να είναι. Αρκετές ομάδες δούλεψαν στη βάση του σεναρίου της σύγχρονης πόλης η οποία διαθέτει άφθονες υπηρεσίες που στηρίζονται στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών ενώ παράλληλα άλλες ανέλαβαν την κατασκευή μακέτας για την αναπαράσταση ενός πλήρως δομημένου σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος, υλοποιημένου πλήρως από ανακυκλώσιμα υλικά και στη βάση εκτενούς διαλόγου με τα παιδιά και αξιοποιώντας τις πρωτότυπες ιδέες τους».

Η «αλγο-ρυθμική» πολιτεία

Ο κ. Πρώιας συμπλήρωσε πως «Η «αλγο-ρυθμική» πολιτεία των παιδιών, όπως προέκυψε μέσα από το δικό τους πρίσμα, είναι μια πόλη με ζωντάνια, πολλά και πρωτότυπα μέσα μεταφοράς, λεωφορεία χωρίς οδηγούς, με δρόμους των οποίων η κυκλοφορία ρυθμίζεται από «νοήμοντα» φανάρια και φώτα ενώ παράλληλα περιφερειακά του κέντρου διατίθεται μεγάλος χώρος στάθμευσης με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εισόδου – εξόδου και μπάρες που εκτός της ρύθμισης της κίνησης συλλέγουν χρήσιμα στατιστικά στοιχεία. Έπειτα τα κτίρια! Πόσα πολλά κτίρια εκ των οποίων τα πολυώροφα διαθέτουν ασανσέρ και μεταξύ τους επικοινωνούν με κινούμενη αερογέφυρα ενώ τέλος, δε μπορεί να λείπει το χριστουγεννιάτικο Λούνα Παρκ, με το καρουζέλ, την ρόδα και φυσικά το ψηλό και αυτόματα «φωτορυθμιζόμενο» Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Εκτός των άλλων, με βάση τη φαντασία των παιδιών, βρισκόμαστε σε μία πόλη γεμάτη ενέργεια και κίνηση, σε μία σύγχρονη πόλη που τα έχει όλα! Βουνό, θάλασσα, ποτάμι, εξοχή αλλά και βιομηχανία και τεχνολογία προς όφελος του πολίτη. Αν ρίχναμε μια ακόμα καλύτερη ματιά θα βλέπαμε το τελεφερίκ που διαπερνά εναέρια την πόλη για να φτάσει στο λιμάνι καθώς και το σύγχρονο τρενάκι της που περνά μέσα από το τούνελ προς τα περίχωρα της πόλης μεταφέροντας προϊόντα και ανθρώπους. Επιπλέον, στα περίχωρα της πόλης και συγκεκριμένα στη Βιομηχανική Περιοχή θα δούμε Εργοστάσια με πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες αλλά και Αιολικό πάρκο και φωτοβολταϊκά άρα ζούμε σε μία πόλη που σέβεται το περιβάλλον και αξιοποιεί τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως τον αέρα και τον ήλιο. Λίγο πιο πέρα, στο λιμάνι, το πολύ σημαντικό για τη πόλη μας, φορτηγά που φέρνουν τα εμπορεύματα, κλαρκ που τα μεταφορτώνουν και πλήθος γερανών που τροφοδοτούν τα πλοία.

Όλα τα παραπάνω δημιουργήθηκαν και προγραμματίστηκαν με πολύ μεράκι από τα ίδια τα παιδιά και εκτέθηκαν στο κοινό σε περιβάλλον μακέτας διαστάσεων 3.00μ. Χ 4.00μ. ενώ σε παράλληλο χρόνο ομάδες του εργαστήριου «Story Lab» παρουσίασαν τις δημιουργίες τους μεταξύ των οποίων και 2 ταινίες μικρού μήκους των οποίων τόσο οι εμπνευστές όσο και οι δημιουργοί (σκηνικά, σκηνοθεσία, μοντάζ, ήχοι, ψηφιακή επεξεργασία κ.λπ.) ήταν τα ίδια τα παιδιά. Ευχαριστούμε πολύ τόσο τους μικρούς πρωταγωνιστές, όσο και τους γονείς, όλους όσοι συνεργάστηκαν μέχρι τώρα αλλά και τη ακαδημαϊκή κοινότητα που έχουν αγκαλιάσει τη δράση αυτή και ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά με υγεία με ευτυχία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το