Τοπικά

Επιστρέφουν στα θρανία 14.000 νήπια και μαθητές Δημοτικών σχολείων στη Μαγνησία 

Στα θρανία επιστρέφουν από 1η Ιουνίου 14.000 μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών της Μαγνησίας, όπως ανακοίνωσε χθες και επίσημα το υπουργείο Παιδείας. Οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι δεν αιφνιδιάστηκαν από τις ανακοινώσεις, καθώς εδώ και μια εβδομάδα περίπου φαινόταν ότι και τα σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, θα λειτουργούσαν κανονικά.
Μάλιστα από σήμερα θα ξεκινήσει και η διαμόρφωση των χώρων στις αίθουσες, η τροποποίηση των διδακτικών προγραμμάτων και ο καθορισμός των διαλειμμάτων. Άλλωστε ένα ποσοστό 70% και πλέον των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχει πάνω από δεκαπέντε μαθητές που σημαίνει θα χωριστούν σε δύο υποτμήματα και οι μαθητές, θα πηγαίνουν σχολείο εκ περιτροπής, όπως συμβαίνει στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα Νηπιαγωγεία επιστρέφουν 2.933 νήπια και προνήπια και στα Δημοτικά 11.141 μαθητές.
Ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος δήλωσε πως «από τις 11 Μαρτίου που έκλεισαν τα σχολεία, ήταν μεγάλο χρονικό για τους μαθητές για να απέχουν από τα μαθήματα. Άλλωστε ο φυσικός χώρος τους είναι η σχολική τάξη. Γι’ αυτό και είναι θετικό που ανοίγουν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «η μοναδική προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα σχολεία, είναι να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα που αφορούν στην εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών. Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι ο ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι, αλλά είναι και παιδευτικός. Ο κορωνοϊός είναι εδώ και θα παραμείνει ανάμεσά μας. Γι’ αυτό χρειάζεται όλοι κανόνες, που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο και τον ΕΟΔΥ, να εφαρμοστούν πλήρως, ώστε οι μαθητές απεκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη συνείδηση της τήρησής τους και εκτός σχολείου».

Και συμπλήρωσε πως «σε καμία περίπτωση η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση. Ασφαλώς οι εκπαιδευτικοί μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης είχαν επικοινωνία με τους μαθητές της τάξης τους, όμως αυτό που πρόκυπτε ήταν η επιθυμία των τελευταίων να επιστρέψουν στις αίθουσες. Πάντως οι εκπαιδευτικοί των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών δεν αιφνιδιάστηκαν, καθώς εδώ και δέκα ημέρες ο δείκτης RO ήταν πολύ χαμηλός στην ελληνική κοινωνία και τα μηνύματα έλεγαν για άνοιγμα των σχολικών μονάδων και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».

Οι υποδομές
Ο κ. Μούσιος αναφέρθηκε και στο πρόβλημα των υποδομών λέγοντας πως «στο μεγαλύτερο ποσό των τμημάτων των σχολείων, πάνω από 70%, οι μαθητές είναι περισσότεροι από 15 με αποτέλεσμα να σπάσουν στα δύο και να πηγαίνουν σχολείο εκ περιτροπής. Ειδικά στον Βόλο το 95% των τμημάτων είναι άνω των δεκαπέντε μαθητών. Και γι’ αυτό το λόγο δεν θα λειτουργήσουν Ολοήμερα Τμήματα στο επόμενο διάστημα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζεται στις υποδομές στην Προσχολική Αγωγή, όπου έντεκα Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια και σε αρκετά από αυτά δεν υπάρχει ο κατάλληλός αύλειος χώρος για την υγιεινή και ασφάλειά τους. Επίσης υπάρχουν αίθουσες Δημοτικών που χωρίστηκαν με γυψοσανίδα και οι συνθήκες δεν είναι τόσο κατάλληλες».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το