Τοπικά

Ενδιαφέρουσα ομιλία για τον τρισδιάστατο χώρο στην καθημερινότητα, την τέχνη και τη φυσική επιστήμη

Πραγματοποιήθηκε προχθές στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου η ομιλία του κ. Χρίστου Ξενάκη και του κ. Ευστάθιου Ζαφραντζά με θέμα «Το μυστήριο του τρισδιάστατου χώρου στην τέχνη, την καθημερινότητα και τη φυσική επιστήμη».


Ο κ. Χρίστος Ξενάκης, φυσικός, μέλος της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, μέλος του Κοινού των Μαγνήτων, ανέπτυξε το θέμα της ομιλίας από την πλευρά της Φυσικής και ιδιαίτερα της Θεωρίας της Σχετικότητας. «Αν δηλαδή κάποιος ταξίδευε με πολύ μεγάλη ταχύτητα κοντά στην ταχύτητα του φωτός πώς θα αντιλαμβανόταν τον χώρο και όλα όσα συμβαίνουν σε αυτόν και αν βρισκόταν πολύ κοντά σε ένα εξαιρετικά ισχυρό βαρυτικό πεδίο, όπως είναι για παράδειγμα το πεδίο μιας μαύρης τρύπας κι ενός αστέρα νετρονίων κ.λπ. Τι στρέβλωση και τι παραμόρφωση θα πάθαινε ο χώρος, πώς αυτά προβλέπονται από τις θεωρίες του Αϊνστάιν και πώς μπορούμε να τα απεικονίσουμε και να τα αντιληφθούμε μέσα από πολύ ισχυρούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές» επισήμανε.

Ο ίδιος ανέφερε ότι για πρώτη φορά γίνεται κάτι τέτοιο στον Βόλο και το κοινό θα κατανοήσει πως η πραγματικότητα δεν είναι μόνο αυτό το οποίο αντιλαμβανόμαστε. «Υπάρχει και πέρα από αυτή και πίσω από αυτή και κάτω από αυτή και πάνω από αυτή» κατέληξε ο κ. Χρίστος Ξενάκης.
Από την πλευρά του ο οικονομολόγος, μέλος της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος και μέλος του Κοινού των Μαγνήτων κ. Ευστάθιος Ζαφραντζάς επισήμανε πως η εκδήλωση γίνεται με την ευκαιρία των στερεοσκοπικών φωτογραφιών του Βόλου, τις οποίες έχει τραβήξει ο ίδιος.

«Η παρουσίασή μου αφορά στην έννοια του τρισδιάστατου χώρου. Πάντα ο άνθρωπος από αρχαιοτάτων χρόνων ήθελε να αναπαραγάγει την πραγματικότητα όπως την βλέπει. Κι όμως δεν μπορούσε. Ζωγράφιζε στα βράχια και τα σπήλαια σε δισδιάστατη επιφάνεια και μετέπειτα σε καμβά και πίνακα» σημείωσε ο ίδιος.
Σύμφωνα με τον κ. Ευστάθιο Ζαφραντζά, το μεγάλο άλμα έγινε με την εφεύρεση της φωτογραφίας το 1830 περίπου και σύντομα, 20 χρόνια μετά περίπου, εφαρμόστηκε η τέχνη της φωτογραφίας και στη στερεοσκοπία, στην τρισδιάστατη φωτογραφία.
Η σημερινή εποχή είναι η αυγή της εποχής της εικονικής πραγματικότητας που αρχίζει να αναπτύσσεται δειλά-δειλά. «Σήμερα βρισκόμαστε στην αυγή της εποχής της εικονικής πραγματικότητας. Με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας μπορούμε να δημιουργούμε εικονική πραγματικότητα, η οποία, όπως ισχυρίζονται κάποιοι ειδικοί, μπορεί να είναι ακόμη και καλύτερη από την αντικειμενική πραγματικότητα» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το