Τοπικά

Εγκατάσταση μετεωρολογικού σταθμού στο Παγκύπριο 1ο ΓΕΛ Βόλου

Στο Παγκύπριο 1ο ΓΕΛ Βόλου όπου εφαρμόζεται πρωτοπόρο πρόγραμμα περιβαλλοντικής αειφορίας, εγκαταστάθηκε προσφάτως ένας αυτόματος μετεωρολογικός σταθμός ο οποίος προμηθεύει μετρήσεις θερμοκρασίας, υγρασίας, ταχύτητας ανέμου, κατεύθυνσης ανέμου και υπολογίζει τον περιβαλλοντικό δείκτη ποιότητας της ατμόσφαιρας AQI (Air Quality Index). Το συνοδευτικό λογισμικό διαθέτει πλούσιες δυνατότητες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η οπτική αποτύπωση της ποιότητας του αέρα με χρωματικούς συνδυασμούς, εύκολα αντιληπτούς από κάθε ενδιαφερόμενο. Η εξασφάλιση του αυτόματου μετεωρολογικού σταθμού από το 1ο ΓΕΛ Βόλου οφείλεται στη συμμετοχή του σχολείου στο ερευνητικό έργο SCHub -μέσω του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας- το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΛΙΔΕΚ (Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας).
Συγκεκριμένα, το σχολείο συμμετέχει με 20 μαθητές στη δράση MakeSense του έργου SCHu. Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αειφορίας του σχολείου υλοποιείται υπό την καθοδήγηση του διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Βόλου Χαράλαμπου Σταχτέα και των καθηγητών Μαρίας Κοκκαλάρα και Γεώργιου Κατιρτζίδη και εποπτεύεται στην πρώτη του φάση από τον διδάσκοντα του Τμήματος Γεωπονίας-Αγροτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γεώργιου Πρώια. Οι μαθητές είναι δυνατό να παρακολουθούν την καταγραφή των δεδομένων κάθε 15 λεπτά, όλο το 24/ωρο, οπότε μπορούν να αποκτούν ικανοποιητική εικόνα των μετεωρολογικών χαρακτηριστικών της περιοχής καθώς επίσης και να ερμηνεύουν την επίδραση αυτών στην ποιότητα της ατμόσφαιρας.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία ευθύνεται σημαντικά και για την κλιματική αλλαγή, συνιστά το κύριο θέμα της δράσης MakeSense και είναι μία από τις πτυχές που αφορούν περισσότερο τους πολίτες κι έχουν οδηγήσει, με την πάροδο του χρόνου, σε αύξηση του αισθήματος δυσπιστίας προς τους θεσμούς που δημιουργήθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών υγιούς διαβίωσης. Η βιβλιογραφία αναφέρει ότι η αίσθηση δυσπιστίας μπορεί να μετριαστεί μέσα από τις οργανωμένες δράσεις που πραγματοποιούνται από μαθητές (και γενικότερα από νέους σε ηλικία πολίτες), εάν αυτοί ενημερώνονται για το πρόβλημα, αντιλαμβάνονται τις συνέπειες και προσπαθούν να προσδιορίσουν εφικτές λύσεις. Όπως δήλωσε ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Βόλου κ. Σταχτέας, τούτο το τελευταίο αποτελεί παιδαγωγική καινοτομία, συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα του επιστημονικού προγράμματος SCHub και γι’ αυτό, το σχολείο θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια όχι μόνο για την επιτυχή υλοποίησή του, αλλά και την ενίσχυση και επέκτασή του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το